Doba kamenná s GPS navigací v kapse? Česká pošta to umí.

Ukazovat veřejnosti Českou poštu jako moderní podnik, využívající nejnovější technologie - třeba GPS - a pak vidět realitu na pobočce, nestačíte se divit. Doba kamenná zdaleka neskončila…

Pobočka České Pošty, Mladá Boleslav III. Aleš Baloun

Nedávno jsem sledoval skandál okolo nákupu GPS přístrojů, sledujících pohyb zaměstnanců pošty v terénu, kteří zaevidovávají movitost občanů podle bazénů, aut, honosnosti domů a zahrad a zároveň jsou sledování, zda se pohybují dostatečně rychle. Měl jsem náhodou cestu na naši nejbližší pobočku. Přišla mi doručená zásilka a jako obvykle nebyl doma nikdo k zastižení, takže skončila na pobočně České pošty v Mladé Boleslavi III., na třídě Václava Klementa.

Ultramoderní systém mi přidělil čekací číslo, které přesně korespondovalo k vyzvání na přepážku podle toho, kolik lidí bylo přede mnou. A protože jsem se při čekání nudil, koukal jsem, co kde „píšou“. A jak zděšený jsem byl, když v čekací aule moje oko padlo postupně na několik klasických, hospodských, chodníkových poutacích cedulí, vyzdobených balícím papírem a barevnými fixami napsanými informacemi „pro klienty“.

Na jedné z nich lákala Česká Pošta „zajištění dětí do dospělosti za pětistovku s úrokem 2,4%, pokud dáte měsíčně 405 korun a ještě si můžete připojistit úrazovku za 105,- Kč měsíčně“. Další cedule atraktivně lákala na „úvěry do 20.000 Kč při měsíční splátce 408,- Kč….“ A  „pokud máte účet u poštovní spořitelny, můžeme Vám zjistit, kolik Vám půjčíme bez ručení“

A jiné 3 cedule lákaly na další „super produkty“. Celkem 5 nádherných poutačů. Výtečný výkon a jak za jak levný peníz. 5 archů balíkového papíru a 4 barevné fixy...

Marně jsem přemýšlel, kde a kdy jsem naposledy viděl tak skvělé nabídky tak skvěle prezentované. Jediné, co mě napadlo, byly viditelně hodně prosté, nahé slečny za velkými prosklenými výlohami v oprýskaných domech lásky u hraničního přechodu na Hoře Svatého Šebestiána. „Ani dvoumetrovým klackem“ nebo „Ani si opřít kolo“, jak by se dala lákavá nabídka obou verzí nazvat a ohodnotit. Ale budiž. Někdo se třeba chytne…

Co ale chytlo mě, bylo to, že navrch má Česká Pošta opět HUJ ale na pobočkách vidíte ono FUJ. Samozřejmě ony pobočky samy za to nemohou. Prostě na ně už peníze nevybyly a tak si musí poradit samy.

P.S. Peníze vždy stačí tak akorát… na platy manažerů a jejich slabomyslné projekty. Třeba šmírování s GPS v kapse.

Autor: Aleš Baloun | úterý 27.3.2012 7:00 | karma článku: 22,25 | přečteno: 1514x