- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A co takhle jít úplně novou cestou? Pomaturitní učební obor. Nejdřív udělat maturitu, tj. fyzicky i duševně dospět a pak nastoupit na učební obor, který by nemusel být ani tak dlouhý, stačí 1 - 2 roky. S tím že by se zabýval pouze tím, co je pro řemeslo důležité. Odpadla by klasická školní výuka (čeština, matematika, cizí jazyk apod). Nejspíš by i téměř zmizela šikana a vzhledem k tomu že by tam byli dospělí lidé, i praxe by mohla být plnohodnotná. (klasická pracovní doba, práce v noci, nošení břemen a pod.)
Váš nápad je dobrý.
Učební obor jako pomaturitní studium - to by podle mne mohlo zabrat.
Vážený pane, má to jeden háček: Zaměstnavatelé neustále brečí, že je málo techniků, ale když nějakého seženou, neváží si ho ani náhodou. Vždycky jsou nejdůležitější a nejlépe placení "manageři" a obchoďáci. Pak je naprosto běžné, že obchoďáci zmrší zadání podle objednávky a výroba dostane vynadáno, že je moc velká zmetkovitost. Do výroby se nakupují nejlevnější nástroje, aby se ušetřilo, a za jejich velkou spotřebu dostane vynadáno - hádejte kdo?
To je dáno obsazením personálních útvarů. Samá ženská s parahumantiním vzděláním, která žvaní a neví co, a práci ve vlastním podniku neznají.
Pozná se to nejlépe na inzerátech: chtějí dělnickou profesi a píšou to zpotvořenou angličtinou. A pro každou profesi chtějí výpis z trestního rejstříku a zkoušky z angličtiny nebo němčiny a řidičský průkaz - jestli ten člověk ale má řemeslnou zručnost, to je nezajímá, protože tomu nerozumějí.
Jak si takové ženské mohou vážit techniků? Vždyť si ani nedovedou představit, co ti technici dělají.
V mnohém máte pravdu, ale ta odborné školy o kterých mluvíte, jsou mnohdy jen bílou vránou. Pokud učiliště chtějí být atraktivní pro nové žáky, musí pro to také něco udělat. A vypouštět ze svých bran skutečné řemeslníky, kteří něco umí. V Německu je zcela běžné, že učiliště spolupracují s firmami, které dobře ví, že tak přispívají ke kvalitní výuce svých budoucích zaměstnanců, žáci z několika učilišť dojíždí do jedné budovy, kde studují všeobecné předměty a většinu týdne se zabývají pouze praktickou výukou. Nevím o tom, že by české učňovské školství prošlo v posledních dvaceti letech výraznou a efektivní přeměnou, jeho představitelé si dokážou pouze stěžovat na nedostatek peněz a nezájem žáků, kteří chtějí vyšší vzdělání. Ona je pravda vždy na obou stranách.
souhlas...učební obor je dneska něco...jako podřadné vzdělání, proto je třeba se honit za tituly. Bohužel v této síti uvázno mnoho šikovných lidí, kteří by v oboru vynikli, zatím co se jinde trápí.