- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je to především na obyvatelích Českých Budějovic, jak se rozhodnou, a nikdo jiný jim do toho nemá co mluvit.
Ne tak docela. Jistě byste se vzpouzel, kdybychom si v naší obci kupříkladu odhlasovali, že budějičáci ji budou se svými auty objíždět.
To má, Jene, jen dvě řešení: jedno je socialistické: zakázat, přikázat, omezit.
Druhé je pracnější, ale lepší: „lidi mějte rozum, vždyť tady také žijí lidé...“
Nejde totiž jen o problém Budějic, ale mnoha měst a států. Doprava tak nějak zbožštěla a lidé ji začali pokládat za své právo a nepochopili, že velmi často je úplně jedno, zda jsou tam, nebo onde.
Osobní automobilová doprava je jen investice do osobního pohodlí, a nemá návratnost, tedy to není investice ekonomická. Navíc jde také o vytěžování cizích zdrojů (zde třeba zdraví jiných).
A ještě poznámka: to lidé musí pochopit sami. Ale celá naše ekonomika vlastně stojí na automobilovém průmyslu, bez plechového miláčka se nikdo nechce obejít. Že to bez něj nejde jsou kecy.
Nevyřeší to ani zákazy, ani MHD zdarma. Je to jen v lidech.
Doteď jsem byla přesvědčená o tom, že jste ryze pravicově smyšlející člověk s orientací na maximální svobodu jedince. Jenže stačí jeden případ, který se vás nějak osobně dotýká - a svoboda i pravicovost jde stranou, což mě zrovna u vás docela zklamalo.
Každý etatista by rád něco regulovala zakazoval, i vy paní Šporková.
Truhlíci, každej se nemůže odstěhovat mimo město
Ale může. Je to jen věcí osobní volby.
Budějicím by se šiknul obchvat, kerej by odved tranzit mimo město. Během inverze by byl ale asi prd platnej.
A já jsem se tak těšil, až uvidím, jak se vám tentokrát podařilo do článku naroubovat ty strašné komunisty, kteří mohou i po pětadvaceti letech za všechno zlo u nás a ono nic! Zklamal jste, pane Zieglere!
Popusťte uzdu fantazii. Co MHD zdarma? Nebo zákaz starých aut? Dotace na nové? Nebo ještě lépe na elektromobily? A co třeba povinné pěší výlety do hor. Nemusel bych pak jezdit smradit autem do města a mohl bych provozovat nějaké občerstvení pro turisty.
Já vyrůstal v Ostravě, která se co se týče čistoty ovzduší nedá s ČB vůbec srovnat. Mé zdraví šlo vyřešit i bez regulace ostatních. Odstěhoval jsem se do hor.
A co kdyby se budoucí Rosický odstěhoval třeba do Alp? Já jinak vidím recept přesně opačný. Zrušit úplně smrduté autobusy MHD i s jejich oblaky naftových sazí, zakázat jezdit všem náklaďákům s naftovými motory (písek na stavbu si dovezete na kolečku nebo v batohu na byciklu) a úplně naposled řešit naftové osobáky bez fitru pevných částitc neb mají daleko nižší množství těch sazí než nákladní Tatry a autobusy MHD.
A jejda.
Další regulace tisíců kvůli jedincům.
Co tak regulovat ty jedince a neobtěžovat tisíce?
Jo a odkdy jsou lékařky odbornice na měření koncentrace zplodin v závislost na počtu vozidel tu či onde?