- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Důvodů proč tomu tak je, je několik.
Zejména privatizace státního majetku tam byla jen za peníze vyšší nabídce než byla účetní cena a nikoliv za sliby či na úvěr v polské bance, který nebylo nutné splatit.
40 milionový trh byl pro investory mnohem zajímavější, než malé ČR.
Existence přístavů a velkých letišť napomohly atraktivitě pro výrobce.
Dotace tam nejdou na měkké projekty jako u nás, ale zejména na dopravní infrastrukturu a zemědělství.
Polsko do 5/2022 využívalo naplno výhod levného Ruského plynu.
To je divné. Já myslel, že je Polsko potrefená flastenecká díra s nedostatkem "evropských hodnot"
No vidíte, a to Churchill nechtěl dát Slezsko Polsku, že se prý tím polská husa
udáví. Přesně ten Churchill, kterého tak obdivujete. Velký přítel Polska, ale i Česka. Jalta........
Afrykarium, máte pravdu
V ZOO ve Wroclawi jsem poprvé viděl kapibaru, kterou tak miloval Hugo Chaves / na talíři /.
Polsko mám rád a souhlasím. Nicméně asi tam jezdíte jako turista. Já služebně, navštívil jsem řadu strojírenských firem po celé zemi s cílem implementovat je jako dodavatele pro německé zákazníky. Hodně se zlepšují, ale u nás je v průměru tento sektor určitě na o dost vyšší úrovni.
Tak uznávám, polský strojírenský průmysl neznám. Nicméně, do Dolnoslezského vojvodství jsem jel jako novinář s exkurzí, navštívili jsme několik IT firem, Milické rybnikářství, výrobu vánočních ozdob, boleslawieckou keramiku a pivovar ve Lwówku. Setkali jsme se i s vicemaršálkem Dolnoslezského vojvodství atd. A také jsme byli v onom Afrykáriu.
Z České republiky se pomalu ale jistě stává největší skanzen v Evropě. Za chvíli se k nám budou ze sousedních zemí jezdit dívat jako do rezervace...(železnice z 19. století, historické domy ze středověku, atd. a do toho nas.ané obyvatelstvo jak za totáče)...
Proč to tak ale je? Systém je shodný, obdobný. V lidech? Ve zdravém nacionalismu?
Dobré zprávy z Polska, rodiště mého otce, dědečka a dalších, vždy potěší. Děkuji.
Souhlas Absolvoval jsem několik cest na letiště do Krakova a jejich dálnice jsou fakt na úrovni. Jediné, co jim moc nešlo, byly restaurace (hlavně jich měli málo). Žiji v polském příhraničí a mám zkušenost, že hodně Poláků k nám před covidem jezdilo s celou rodinou na oběd, nebo večeři. Teď už nemají bohužel kam, protože dobrá polovina dobrých restaurací u nás v době covidu skončila. Nakonec budeme možná jezdit my tam, protože ani to pivo nemají tak špatné.
Karma, neboť Polsko mě poslední dobou docela fascinuje taky. Ve zmíněné Wroclawi to v roce 2003 vypadalo, jako kdyby zrovna skončila válka. To jsme tehdy jeli poprvé do Litvy, jež nám učarovala a tak tam od té doby jezdíme téměř každý rok. Tím můžeme pozorovat, jak se mění Polsko. Nejdřív strašné silnice i ty první třídy a najednou z roku na rok dálnice od Wroclawi až po Bialy stok, jaká nemá snad nikde v Evropě obdoby....Ovšem Litva - to je ještě vyšší level:))
Souhlas, až na ty dálnice. Polsko je čtyřikrát větší než Česko a také má čtyřikrát tolik obyvatel. Takže by mělo mít i čtyřikrát větší síť dálnic než Česko. Ale to nemá.
V Česku je nyní 1350km dálnic (vřetně přeznačených rychlostních silnic). Čtyřnásobek této hodnoty je 5400km. Ale to Poláci nemají. Nyní mají 1700km dálnic a cca 2900km rychlostních silnic. Ještě mají co dohánět.