Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J16a77r37d70a 81N11o29v31á85k
Nebýt Husitů není Česká Republika. Nebýt Husitů z Křesťanství by byla radikální víra jako je Islám se zákony Šaría.
B94o70h16u40m24í90r 14Š49i13m22e44k
Dostat z hlav českého národa komunistické učení o husitech asi nebude jednoduché!
J17o74z68e96f 86K71o73s63t47e62l30a87n69s49k43ý
Je nesmierne zaujímavé, ale súčasne aj smutné, že skutočná história sa od tej, čo sa učí v školách a bežne prezentuje v médiách, výrazne odlišuje. A čím viac sa ide do minulosti, tým sú odlišnosti väčšie.
Účelové vykladanie dejín začalo asi s Francúzskou revolúciou, ktorá potrebovala nejako ospravedlniť svoj teror. Vtedy sa napr. začalo hovoriť o 60.000 upálených bosorkách, hoci podľa posledných výskumov ich bola "len" asi desatina.
S výkladom dejín je to ako super schopnosťami špenátu. Pred 80 rokmi sa nejaký vedec pomýlil v desatinnej čiarke pri určení obsahu železa, a odvtedy už vedci, lekári a iné múdre hlavy z celého sveta len opakovali tento nezmysel.
M31i61l56a79n 51J58i65r66á72s59e19k
He,he. Pane Kostelecký...ano dějiny se přepisují za každého režimu. I v dnešním. Za každého režimu se najdou lidi silně ideologicky zaměřený , kteří přepisují k obrazu svému. Jako pan autor.V každém režimu se najdou lidé zaslepení, zcela společnosti neužiteční (jako pan autor), kteří lžou dle své duše (jako pan autor). Jsou ochotni do dějin zaplést sebe a svou ideologii (jako pan autor). Závěr...lidé typu pana autora jsou nebezpeční. Ne ideologicky, svou ideologii vláčejí za sebou jak šutr, svou ideologii přehánějí a tak hned vzbuzují nedůvěru a tak lidé za nimi nejdou. Nebezpeční jsou svým lhaním...ideologickým.
J62i48ř21í 38Č27u57m94p98e89l40í19k
Já si hlavně myslím, že teď už to je úplně jedno. 600 let stará historie má prakticky stejný dopad jako bitvy brontosaurů s T-Rexem (ehm, pokud žili ve stejné době )
J39o82z20e36f 64K83o32s74t82e46l90a80n69s51k91ý
To, čo píšete, je úplný nezmysel. Naopak je veľmi dôležité poznať históriu. Bez poznania histórie nie je možné pochopiť súčasnosť a odhadnúť budúcnosť.
J33a69n 85R51á17ž
Karma!
Myslím, že by bylo dobré zamyslet se fundovaně nad příčinami a hlavně následky bitvy na Bílé Hoře a to nejenom z izolovaně českého podledu, ale v kontextu toho, co se tehdy dělo v celé Evropě. Rozhodně vše neprobíhalo tak, jak se v dejepise po roce 1918 učilo.
Stejně tak pragmaticky vyhodnotit, zda rozpad R-U bylo z hlediska dalšího vývoje zejména středoevropského prostoru to pravé ořechové.
Nemá cenu to diskutovat pod tímto článkem, ale až se nad těmito tématy zamyslí stejně "nekorektně" a vážně někdo,kdo se na dějiny nedívá ideologicky, stejně jako autor článku.
V91l70a58d12a22n 31Č72e68r25n92ý
Fanatik píše o druhých jako o fanaticích.

F81r43a97n76t72i70š67e51k 86K34š34í34r
Kvaziargumentaci, kterou jste právě předvedl, používají především fanatici. Takže logicky vzato k tomu fanatismu máte blíž, než autor tohoto článku.
V22á48c33l23a91v 15R11o11u22d74e87n12s89k74ý
Nemohu s vámi zcela souhlasit. Je pravda, že porážka sirotčího a táborského svazu byla ku prospěchu české země, ale není pravda, že to byla porážka husitských fanatiků! V té době totiž husitská polní vojska už neměla moc společného s vojsky z počátků husitských válek. Byla to už zcela profesionální armáda složená z námezdních žoldáků, kterým šlo hlavně o žold a kořist. V čele sice ještě byli husitští kněží, takoví středověcí politruci, ale řadovým vojákům už o ideje tolik nešlo.
Jasným důkazem toho je i osud husitských hejtmanů, např. Jan Jiskra z Brandýsa, Jan Talafús z Ostrova či Petr Aksamit, kteří po prohrané bitvě u Lipan odešli se zbytkem husitského vojska na Slovensko. Tam pak několikrát, spolu se svými vojáky, změnili válčící stranu, podle toho, kdo momentálně lépe platil a občas dokonce válčili i proti sobě! A někteří dokonce konvertovali a stali se z nich katolíci!
J41i77ř57í 29M29r63k54v92i68č72k96a
Skvěle napsáno. Jen bych doplnil, že podobné osudy lze pozorovat i na samém počátku hus. válek. Třeba Čeněk z Vartemberka. V roce 1420 nepřiznával Zikmundu nárok na trůn, ale když Zikmund přitáhl ke Praze, tak mu vydal Pražský hrad. O rok později otočil a dokonce klečel před Janem Želivským a prosil o odpuštění a účastnil se čáslavského sněmu. To mu nebránilo aby ještě tentýž rok přísahal Zikmundovi věrnost v Jihlavě. Jo, kdyby ta historie byla tak ideologicky průzračná jak si autor představuje
V69á14c47l66a11v 31H19l47a67v58a20t78ý
Nejlepší by bylo, kdyby se radikální i umírnění Husité nerozhádali a společně udělali spanilou jízdu na vatikán. Byl by dnes pokoj.
J97a38n 66Z67i23e80g17l55e95r
Umírnění husité ovšem papeže respektovali jako hlavu církve.
V86l97a39d88i92m66í15r 69H78r29u78b59ý
Oč lépe t o t é ž napsal pan Tomáš Houška (26.05. 9:20). Psal totiž s nadhledem (který vy postrádáte) a bez jakýchkoliv ideologických brýlí (které vy při psaní svých článků neodkládáte).

F26r32a11n63t44i20š53e77k 63K31š26í31r
Ta ideologie je tam na místě. V kontextu dnešních znalostí je jasné, že v této bitvě, vítězná strana hájila spravedlivější systém.
- Počet článků 3553
- Celková karma 18,19
- Průměrná čtenost 1740x
Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz