- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Odpověď je neutrálně jednoduchá. Tržby z jízdenek - jsou asi ke 40% nákladů. Ostrava tam ročně sype asi 1 miliardu Kč + dotace EU na nákup parku. Je to nesmírně drahé - veřejná služba - záleží na ochotě, kolik tam zřizovatel nasype. Jakási ochota stále je, protože to nepřímo jde se snahou být opět zvolen - nejlépe, aby to jezdilo pořád a všude. Obrovský dřívější problém - Vysoutěžit zakázku - pak vzít tu nejlevnější - To je konec mzdy řidiče ! Už ani to nejde, na mzdy je tlak. Lidi nejsou. Co je výtečné, je onen odbavovací systém - bankovní kartou. To je jedna z cest, jak snížit náklady, pak není třeba obtěžovat řidiče s jízdenkami - (cenina), nebo mít hustou síť prodejen a automatů...
Je nutné brát do úvahy také délku dopravní sítě. A bez ohledu na to také počet obyvatel daného krajského města, které asi dost určuje velikost městského obvodu.
Tak ještě jednou, v dalším díle budou další srovnání.
To chápu, ale ono to moc srovnávat nejde, v Brno je součástí IDS JMK nebo třeba Ostrava vám jízdu s platební kartou zoptimalizuje až na konci dne a naúčtuje takovou kombinaci jízdenek, která vyjde nejlépe. To je asi úplně nejlepší, protože přijedete, žádné jízdenky nemusíte kupovat ani zkoumat předpokládanou jízdní dobu.
Třeba v Brně máte možnost použít Univerzální jízdenku a základní jízdné pak vyjde na 19,50 za 40 minut.
Poněkud neúplné, moc práce jste si s tím nedal. Ta nabídka byť jen krátkodobých jízdenek je pestřejší, zapomněl jste na elektronické a sms jízdenky. To nemluvím o dlouhodobých.
Opravte si domácí úkol žáku Jene Zieglere
Já jsem jasně napsal, že v srovnávání budu pokračovat, tedy v jízdenkách sms, placení platební kartou atd..
Nejlevnejsi je Praha. Tam muzete jezdit zadarmo jak dlouho chcete. Jedinou podminkou je ze jste starsi 70. let.