- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To ovšem takový Dopravní podnik města Brna /DPmB/ organizačně spadající pod laskavou péči hlavní manažerky (primátorky) města Brna - Markétu Vaňkovou /ODS/ na celou věc nahlíží jinak a sází na tramvaje /podle místního hantecu na šaliny/. Úsek tratě dlouhý 800 metrů chce postavit za 800 milionů - což je metr za milion. V Brně zkrátka nejsou žádní troškaři a jen co se paní primátorka dá podruhé do práce, všichni v Brně poznají "zač je tam toho loket".
V Pardubicích máme trolejbusy od roku 1952 a já neznám nikoho, kdo by je nemel radši než autobusy.
Ano, ano, ano. Ta Ruská ropa a plyn musí zmizet. Vzhůru do elektriky!
Vy jste Zieglen neskutečný. Už jste se přihlásili díval za skříň, jestli tam není Putin?
Tak vy ho nejspíš máte v obýváku na zdi v životní velikosti.
Sází? No nevím. Netvrdilo se ještě nedávno, že jsou zastaralé?
To se tvrdilo za socíku, proto třeba z Prahy zmizely.
V Teplicích jezdí trolejbusy už 70 let .Konkrétně 1. května 1952
Teplice v posledních letech investují především do nákupu hybridních vozů, které dokáží zajíždět i do míst, kam nevedou troleje. Pracuje se také na rozšiřování linek. Do roku 2023 by měla být MHD v Teplicích kompletně bezemisní.
Trolejbus určitě budoucnost má - z praxe. Pravda, nečadí - Hlavně nebádejme, jak se mu vyrobila elektřina? Klasika nadšení z ochrany ŽP. Jde o Závislou trakci. Plno historek. Zejména, kdy je za volantem řidič, který včera řídil bus. Má tendenci předjíždět, hledá si i kratší trasy do gara. Bez parciality ...
Vše náročnější - Kde o Drážní vozidlo! Všude šťárá Drážní inspekce. Pak i zvýšené nároky na Zdravotní prohlídku řidiče, (nepochopil jsem dodnes). Hybridní vozidlo. Nepochybný pokrok, jede na AKU > Nabíjí se na konečné, pod special lampou. Tech. možnosti jsou obrovské. Podobně uvažuje Praha. Do pouličních lamp vbudovat nabíjení AKU aut. Ideální? Vedení vkládat přímo do vozovky. Pořád ovšem, je to proud! Kde jej brát? Co takhle táta Vodík? ...
Pokrok určitě je, nicméně drahé. Obsluhy třeba proškolovat - na dílně zmateni. Řidič, klasický chaos. Během jízdy na něj stále cosi svítí a mrká. Doba výměny starých pojistek prostě zmizela. Po nadzvednutí deklu? Záhada, cosi jako další blok jaderné elektrárny s jejími rozvody! Plno barevných drátků ...
Na tátu vodíka to zkoušeli v Neratovicích. viz:
http://www.nebakov.cz/texty/pe07_2017.pdf str. 2
Já ještě jezdil trolejbusy na Strahov. Dávno tomu. Bylo pak zajímavé porovnat, jak lehce ten kopec vyběhl trolejbus a jak tam funěl autobus v oblacích puchu.
Jinak - jestlipak jste se odvážil vlézt do nějakého nového auta? Displeje, světýlka, hejno páček, pořád něco pípá a bzučí. A opravit? Cha!
A pod kapotu jste jukl?
Žádný strach, z těch původních řidičů trolejbusů už nikdo nejezdí, spíš nežije. Akorát jedna řidička, Makropulos s jmenuje.
Ano, opět se začalo lobovat mezi odborníky za trolejbusy, resp. parciální trolejbusy. Krásnou ukázkou výsledku práce těchto "odborníků" je Vámi zmiňovaná trasa Palmovka - Letňany, protože dle jejich návrhu měl na dobíjení akumulátorů trolejový úsek v Prosecké ulici. Tento úsek se teď protáhl na celou ulici Prosecká a na obou obratištích se dobudovaly nabíjecí stanice. Ačkoli se mi trolejbusy líbí a považuji je za kvalitní prvek městské dopravy, tak si myslím, že by bylo vhodné budovat klasické trolejbusové tratě a v případě výluky jet na baterie objízdnou trasou. Otázkou je téže cen a spolehlivost hybridních vozidel.
v případě zapnuté klimatizace či topení se zásadně zvyšuje spotřeba elektřiny, takže se trolejbus blíží průměrné spotřebě tramvaje a převyšuje průměrnou spotřebu jednoho vozu metra. Bez zapnutého topení a klimatizace spotřebuje průměrně 1,3 kilowatthodiny (kWh) na ujetí jednoho vozokilometru. Se zapnutou klimatizací spotřeba stoupá až na 1,8 kWh a topící elektrobus pozře až 2,4 kWh. Nevím, zda je to něco ekologického.
V Ostravě máme i trolejbusy na baterky. Ty mohou stáhnout biče a jet určitý úsek bez trolejí a pak zase najedou pod troleje a automaticky se zvednou biče a trefí se na troleje.
Ano, jedná se o tzv. parciální trolejbusy, píši o nich.
Trolejbusy jsou závisle na energii... ta fakt levná není a ještě se musí vybudovat troleje a stejně zůstanou stát v zácpě....
To mohou zůstat stát i autobusy a tramvaje. Názor dopravních odborníků, kteří je doporučují, respektuji.