- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
... Pane autore a páni diskutéři! Nevíte proč pořád to lidstvo někam spěchá? Co třeba cesta z Prahy do Ostravy o půlhodinu delší, změní to něco na běhu světa ?
Dnes jsem jel po dálnici přepisovou rychlostí a předjížděla mě jiná auta tak rychle, že se mi zdálo, že stojím. Za 20 km jsme se setkali v restauraci, už nespěchali!
Je to šílený svět! Stále rychleji, zabíjejte se, kam se ženeme? CO je náš čas proti věčnosti?
P.Jene, kéž by takovou péči věnovali i vedlejším štrekám. Co to pomůže, když z Prahy do St. Města na Moravě se dostanu za pár hodim a potom se kodrcám různými ne-přípoji dvě hoďky do cílové stanice ? !
Řekl bych, že najednou to asi nepůjde, a že je potřeba opravdu začít na těch hlavních tazích.
Slyšel jsem i jiné názory ... že to vylepšování je nekoncepční.
Např. Praha Ostrava se má dělat v maximálnce ze 160 na 200 (a víc to zdržujou pomalé úseky, takže by bylo lepší udělat nové tratě, které se těm pomalým (nádraží, údolí řek vyhnout) a celou dobu by se jelo na maximálku... a takovou rychlotrať dát min na 250 km
Vlaky, který se vyhejbaj nádraží jsou úplně nejlepší. Nejsou nikdy přeplněny, když jezdí z depa do depa.
Slint jako vždy podivejte se kolik se zrusilo trati zastávek atd. Jezdí se jen lukrativní trate jinak to jde ...... ale darmo mluvit vy musíte psát ideologické blaboly
Technický a technologický rozvoj jde zpravidla s časem a není zcela závislý na politických poměrech. Náš rod pochází z Vašich jižních Čech, dokonce ze Schwarzenbergova kraje. Když srovnávám vesnici jak jsem jí vnímal v 50.letech a pak v 80. - byl to obrovský pokrok. Byť ne vše bylo OK. A nehoruji pro socialismus, ani s lidskou tváří. A tak je to i na železnici. ICE či TGV se nedožijete ani Vy.
Železniční osobní doprava jde kupředu v porevoluční době ale skutečně rychleji. Když už Němci, Rakušané a jiní jezdili v klimatizovaných vozech, my jsme obdrželi vozy sice již konečně s čalouněnými sedadly, nicméně bez klimatizace a vakuových WC (jde o řadu Bmee z východního Německa). V Německu před revolucí jezdili 200 km/h, my nejvýše 120 a to málokde. Tratě byly pomalé, protože přednost měla nákladní doprava, kde rychlost nebyla prioritní.
usmolených 160 a ještě jenom někde. Např. v Číně, řízené komunistickou stranou, to sype 350, což je jak si lehce spočítáme, více než 2x tolik
Za socialistického Československa řízeného komunistickou stranou se u nás jezdilo po železnici nejvýše usmolených 120 a to ještě jenom někde.
Pradědeček říkal, že za c. a k. monarchie vlaky jezdily dokonce i na čas.