Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

JZ

J81a74n 75Z61i42e49g27l85e15r

27. 11. 2024 12:28

Je opravdu komické, jak někteří jedinci se údajně bijí za Baťu a zároveň hájí komunisty, kteří Baťu šíleně nenáviděli. To nevymyslíš.

1 0
možnosti
JJ

Baťa hlavně neměl rád kecaly, jako vy. Proč asi proti němu ve Zlíně neměli komunisté šanci?! Protože pro něho nebyli jeho dělníci podřadnou lůzou, jako pro vás a mnohé dnešní podnikatele, ale SPOLUPRACOVNÍKY! Za tvrdou práci dával svým spolupracovníkům násobně větší mzdy i s podílem na zisku. Staral se o jejich životní podmínky, vzdělání i o zdraví. Založil nemocnici a vstoupil i do politiky a ve Zlíně dělal starostu. Nekupoval si tryskáče, ale třeba Zlínský zámek. Neobehnal jej betonovou zdí, aby nebylo vidět, jak si tam zve celebrity na luxusní soukromé párty. Ale zboural plot a parky i zámek zpřístupnil obyčejným lidem. Nelétal vrtulníkem lyžovat,takže se zabil se v letadle, když letěl obchodně firemním letadlem. Byl patriot a starostenství nevyužíval pro obohacení, ale k rozvoji města a regionu... Proto ho lidi milovali a na pohřeb se jich s ním přišlo rozloučit přes 50000...

Proč myslíte, že dnes je slovo "podnikatel" pro mnoho lidí spíše nadávkou, než důvodem k účtě a obdivu. A povýšenečtí pisálkové jako vy na tom mají větší zásluhu, než si jste vůbec schopen připustit.

3 3
možnosti
JZ

J94a87n 79Z79i71e42g11l34e83r

27. 11. 2024 12:08

Baťa neměl hlavně rád nenávistné tlachaly a neschopné jedince jako jsou Jurčák a spol. Jinak Baťa samozřejmě nelétal vrtulníky, protože v jeho éře vrtulníky nebyli, nějak mi to připomíná majora Těrazkyho, který dával Žižkovi na obrazu do ruky lahký gulomet.

Jinak lžete a podsouváte mi něco, co jsem nikdy nenapsal, já si slušných dělníků vážím, tak jako slušných podnikatelů.

Slovo podnikatel je nadávkou vinou komunistického režimu, který z nich dělal vydřiduch a zločince, což samozřejmě není pravda. Mezi podnikateli jsou lidé dobří a zlí, tak jako i mezi dělníky, živnostníky atd.

Vy se tady chováte jako nenávistný fanatik a měl byste se nad sebou zamyslet. Napsal jsem pozitivní příspěvek o Baťovi, tak nechápu, co je na něm špatného. Jí si bati vážím, protože on na rozdíl od Jurčáka něco dokázal.

1 1
možnosti
JD

Kolik současných zdejších firem dnes staví pro zaměstnance byty?

2 1
možnosti
JG

J14i56ř13í 35G36r63o97h

26. 11. 2024 3:25

Trochu Vam to ujelo, firma Bata se dostala z dluhu tim ze rozjela vyrobu batovek - lehke platene boty. Neco o tom vim jsem totiz absolvent skoly, kterou zalozil Tomas Bata v roce 1935, uz neexistuje

3 0
možnosti
JZ

J46a53n 11Z13i42e59g18l65e31r

26. 11. 2024 10:02

Jistě, to přece nepopírám. Nemohu vypsat všechno. Já uvádím Baťu jako příklad pro všechny lemply, kteří si myslí, že se mají mít dobře zadarmo.

4 1
možnosti
AL

No a co, komunisti zase dokázali stvořit Botostroj, hihihi

2 0
možnosti
JL

Vazeny pane Jane Zieglere. Jsem odchovanec Bati. Je pravdou, ze to byl nevlastni bratr Jan. Pracoval jsem v ZPS, zavod se pri zrodu jmenova MAS. (moravska axiova spolecnost)

Pracoval jsem 4 roky v Ontariu, asi 150 km vychodne od toronskeho letiste. Obec jmenem Batawa jeste zkveta, i kdyz se zde jiz boty nevyrabeji. Ani strojirna, kde jsem pracoval, jiz neexistuje.

Pana Cekotu jsem denne vydaval na prochazce od sve vily okolo meho batovskeho domku, kde jsem s rodinou bydlel.

Snad jedna prihoda obou Batu je, ze na sve prvni ceste za more, pracovaly v Massechusetts (Salemu) a to jen dva dny. Nestacily s praci mistnim delnikum tak je majitel vyhodil.

Vsak nechci psat jen o jejich neuspechu. Jan zustal trochu delsi dobu v USA a tak navstivil Detroit. Zjistil u Forda tu uzasne rychlou stavbu pracovni budovy a peti podlazi. Ziskal vykresy a vybudoval prvni budovu typu Ford i ve Zline. Pri navsteve Zlina, ta budova jeste existuje. Mela cislo 4 a je cast kulturniho strediska. Rozpoznate jeji betonovy skeleton a koncove pilire jsou cvercove. Pozdeji je stavely kruhove. Jejich neomitnute cihly z venku jsou zlinskou ukazkou novodobe stavby. Pozdeji nasledovaly dalsi ve stejnem stylu. Moje skoly byly obe postaveny podle Fordova vykresu.

Znam batovu historii od zacatku az po jeji konec. Jana jsem nepoznal Tomas zahynul v roce 1932. Syn Tomik, jak byl nazyvan, zalozil tu kanadskou filialku (jen 2500 hektaru pudy) Poznal jse jeho matku, ktera se z Kanady musela vratit do Protektoratu jako majitelka, aby nemci nezabavili cely evropsky koncern. Dva vedouci za valky byl pan Cipera a pan Vavrecka, co by dedecek pana prezidenta Havla.

8 0
možnosti

Na rozdíl od dnešních oligarchů se Baťa vypracoval vlastní pílí.

12 0
možnosti
Foto

A proto jí tvrdě vyžadoval i u svých(!) zaměstnanců NA JAKÉKOLI POZICI

4 0
možnosti
Foto

Pro T.B. neexistovalo, že něco nejde. Nejvíce mu však pomohla I.WW, kdy ve Vídni uspěl coby výhradní dodavatel bot pro R/U armádu. Ty zmíněné domky a fabriku vybudoval až za I.REP. A jeho tvrdohlavost jej stála život, když přinutil svého pilota odstartovat za špatného počasí. Znal jsem osobně člověka, který pro fy BATˇA za I.rep. létal (O.Doubek). I mj otec měl ve Zlíně létat po odsloužení svého úvazku u armády. To mu však znemožnil Hitler

6 0
možnosti
JK

Jenže Baťa byl i bezoholedný ke svým zaměstnancům. Jenže doba tomu nějak přála. Dnes by si ani nešktl svým jednáním.

0 11
možnosti
JZ

J94a13n 17Z30i61e98g32l21e89r

25. 11. 2024 18:29

A proto Baťa svým zaměstnancům stavěl rodinné domy a dával jim nadprůměrné mzdy. Nesmíte věřit komunistické propagandě.

14 0
možnosti
  • Počet článků 3525
  • Celková karma 18,84
  • Průměrná čtenost 1747x
Jsem publicista, žiji v Českých Budějovicích, mám rád historii i jižní Čechy. Jsem rád za rody vladařů z Rožmberka a knížat Schwarzenberských, které mají zásluhu na zvelebení této půvabné krajiny.

Kontakt: jan.ziegler@seznam.cz

Seznam rubrik

Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.