Titanic a Victorie
Titanic a Victorie přeplují Atlantic v různých časech, volba je na cestujícím do Nového Světa. Vlastně ani netuší, co tam cestující čeká, má však vizi, s ní se vydává na vlny oceánu, společně s cestujícími a posádkou lodi.
Obrazný příklad naší volby, neboť vždycky máme jen dvě možnosti. Ani v přístavu nekotvila loď třetí, musela by to patrně být ponorka abychom rozlišili plavidla: parník, fregata, ponorka. Třetí možností je zůstat na starém kontinentě, to je ovšem jen druhá možnost prvního rozhodnutí, změnit kontinent, možnost říci NE cestování, ne změně. Příklad lodí je dobrý proto, že za plavby lze přestupovat z lodě na loď těžko a dělá se to jen ve vyjímečných případech. Ten se stal, na scénu brzy vstoupila loď Carpathia.
Výsledek osudného dne 14. dubna byl 1.500 mrtvých, v 02:20 h, 15. 4. 1912 pak potopení Titanicu, lodi s téměř 900 člennou posádkou. Nedávno uplynulo 102 let od této události, kdy zaoceánský "tygr" klesl ke dnu. Zpětné rozhodnutí pro cestující neplatí, volba fregaty Victorie se dnes zdá vhodnější ale rozhodování zpětně se jen málokdy v životě naskytne. Zpětně zpravidla soudíme, kritizujeme a hodnotíme.
Osudy cestujících z fregaty Victorie neznáme. Dá se tušit, že prodělali mořskou nemoc, chlad, ke hladu důvod nebyl ani důvod proč společně nesledovat širý oceán, východy slunce a vplutí do přístavu. Dokonce loď mohla mít i jiné jméno, Victoria proto, že dorazila bezpečně k břehům a tím zvítězili všichni na palubě, také čekající na břehu, vítajíce svoje milé, životní partnery či nové společníky.
Někdo z nich pak určitě nastoupil po pár letech, v roce 1944 do lodi válečné flotily a v den "D" se vylodil v Normandii na jedné ze tří pláží, přinést ono vítězné "V" Evropě. Letos, 6.6. 2014 uplyne 70 let od další osudové operace, vedené pod vlajkou VICTORIA, oním vítězným "V". Ztráty byly daleko větší a operace tvrdá, mnohdy až nelítostná, nelidská.
Lidé se nemají vraždit a střílet, mají plout oceánem světa pod vlajkou míru s nápisem PACE, s oním vítězným "V" před očima, plout k poctě Victorie. Vybojovaných met si vážit, jinak budeme brázdit vlnobitím a svobody vybojovávat stále dokola znovu. "Vybojovávat" je nejen slovní nesmysl, je to nesmysl jako každý boj. Znovu dobývat je pro ty, co si výdobytků dost nevážili v pravý čas, v rozhodujícím čase.
Jsou však životní situace, kdy se rozhodnout musíme, změnit prostředí, nenechat vše jak je. Lodě, letadla a vše co se hýbe jen pozorovat a stát na zemi jak tvrdé "Y". Jsme opět u Ypsilonek, často jim říkám rozcestníky rozhodnutí. Všichni jsme "Y", máme právo rozhodnutí, život je o rozhodování. Stálém rozhodování, nenechat za sebe rozhodovat druhé, byť všichni na jedné lodi. Někdo je cestující a někdo posádka, opět věc rozhodnutí. Posádky by nebyly bez cestujících a naopak :))
Závěr: Není to nic extra článek, spíše odpovědi na otázky, co denně přináší život. "Hodím to na papír" a mám hlavu prázdnou pro další rozhodování a oblíbené Ypsilonky. Odklepnuto téměř v Pravé poledne s.č.
Krásné velikonoce o Velkém pátku přeji všem a všem v míru :-))
Zdenka Wagnerová
Když se slétáme, lítáme

„Jsme typicky spolková republika“, řekl mi jeden známý analytik a filosof. Vybavily se mi úvahy, zda je lepší být republikou 17. nebo raději 51. hvězdou, ale bylo tomu jinak, spolky u nás mají nezastupitelnou roli.
Zdenka Wagnerová
Když se slétáme na slet, na ten letošní, sedmnáctý

Letošní rok je z hlediska sokolů sletový. Jedná se o XVII. slet v rámci jeho více jak 140 leté historii. První slet se konal v roce 1882, nejdelší přerušení následovalo po XI. sletu v roce 1948. Nyní se slétáme každých 6 let.
Zdenka Wagnerová
Ve stavu beztíže - galerie SOKOL

Vydali jsme se na vernisáž fotografií Jana Jirkovského v Galerii SOKOL. Návštěvu jsme spojili s poznávání Prahy i naší historie, převážně spjaté se sokoly, jejich činností sportovní, hrdinskou a bojovou nevyjímaje..
Zdenka Wagnerová
Kam jdou ty mašiny aneb B7 roku 2023

Vítěz B7 2023 na otázku v cíli jaké to bylo odpověděl: "Masakr". Osobně jsem se B7 účastnila podruhé jako "divák", tj. na pohyblivých stanovištích jsem morálně podporovala dceru. Takový nezapomenutelný zážitek a skvělá atmosféra.
Zdenka Wagnerová
Dva dny dovolené před dovolenou

Jedním ze stresů před dovolenou bývá balení kufrů, případně jejich permanentní oranizace a kontrola. Letos náhoda způsobila, že naše kufry odjely do Prahy místo v neděli už v pátek a my máme dva dni k dobru. A zasloužené.
Další články autora |
Chlípní rudoarmějci na lovu. Slavný fotograf nafotil tutlanou sexualitu v SSSR
Seriál Jen rok po Stalinově smrti dorazil do Sovětského svazu Henri Cartier-Bresson. Slavný francouzský...
Koruny místo eur. Reebok nabízel oblečení za hubičku, Češi zběsile nakupovali
Za neobvykle nízké ceny nabízel oblečení internetový obchod značky Reebok. V sekci „výprodej“ na...
Poslala manželce zprávu, že jsme milenci. Sekal jsem ji do hlavy, vypověděl primář
Šokující detaily mimořádně brutální vraždy dnes zaznívají u Krajského soudu v Plzni, kde stanul...
V Indii se zřítil letoun s 242 lidmi mířící do Británie, dopadl na lékařskou ubytovnu
Letadlo společnosti Air India s 242 lidmi na palubě mířící do Británie se krátce po startu zřítilo...
Rudé prádlo a finta se třpytkami. Strip klub v Charkově nabízí show i útěchu
Když si dvacetiletá Lisa na svou směnu ve striptýzovém klubu v ukrajinském Charkově obouvá boty na...
Izrael zaútočil v Teheránu na státní televizi. Írán žádá Trumpa, aby zasáhl
Sledujeme online Izraelská armáda v pondělí v Teheránu zasáhla i budovu státní televize IRIB, a to v okamžiku, kdy...
Po hromadné nehodě u Jablunkova musí překládat kamion se součástmi munice
Nehoda dvou kamionů a čtyř osobních aut uzavřela v obou směrech silnici I/11 na 29,5. kilometru u...
Království za konzervu. Potraviny v plechu v USA zdraží, mnozí jsou na nich závislí
Tuňák, fazole, kukuřice, rajčatový protlak anebo nejrůznější masové směsi v konzervách a...
Motorkář po střetu zůstal ležet v protisměru, smetlo ho auto. Na místě zemřel
Čtyřicetiletý motorkář přišel o život v neděli při dopravní nehodě u Chlumce nad Cidlinou na...
- Počet článků 128
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 634x