Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
H

Host8

23. 12. 2010 11:28
Reklamace

Ještě dodatek. Když jde o drobnější položky, zákon jakž takž funguje. Když jde o tisícové, tak se reklamace a celý systém zadrhne viz nekvalitní benzín, autobazary aj. Prodávající vědí, že jediná reálná možnost zákazníka je mnohaletý soud, vysoké náklady nervy a podle toho je i přístup. Kontroly jsou na předražené kapříky o 5 Kč, velcí "kapři" způsobující tisícové ztráty jsou beztrestní.

0 0
možnosti
IB

isabell

23. 12. 2010 11:15
...

Nejlepší reklamační oddělení mají v Electroworldu- po třetí reklamaci stejné vady u dosti drahé MP3 mi bylo sděleno, že ji odešlou na další, ale ani pak, i kdyby se vrátila jako už předtím opravená- neopravená (závada byla vždy odhalena ihned při přebírání po opravě na prodejně a obratem poslána zase na opravu, takže v užívání byl přístroj pouhé tři týdny, v reklamaci tři měsíce), mi ji ani nevymění, ani mi nevrátí peníze, že to (je) mohu dát klidně k soudu...

A podle reakcí lidí ve frontě na reklamaci odpovídali všem stejně.

Já jsem si nový přístroj vyječela, ovšem méně průbojný zákazník nejspíš oželí tisíce, než by se dlouho soudil.

ČOI ani na opakované stížnosti nereagovala!

0 0
možnosti
L

lajika

23. 12. 2010 11:33
Re: ...

souhlasím s tím "vyječením" a co si člověk nevyječí, to zpravidla nedostane, což je, když jsou zákonem stanovena nějaká pravidla reklamací, dost ostuda (prodejců). A pravda - ne každej na to má nervy čas a energii....

0 0
možnosti
H

Host8

23. 12. 2010 11:06
ČOI

znám  jiný případ. Jenže tentokrát jde o výrobky za několik desítek tisíc a prodávající nereagoval na reklamaci a neodpovídal,lépe řečeno chlácholil, oddaloval, vyhrožoval soudem a  zastrašoval  a dokonce projevil snahu i o existenční likvidaci reklamujícího přes zaměstnavatele .  Bohužel ČOI ani po 4 měs. neodpověla, jak  stížnost dopadla - pouze, že prodávající je podezřelý z nedodržení zákona,nic víc. Tak je docela možné, že si mezi sebou řeknou - podezření se neprokázalo. Dále  sdělili, že  zákazník nemá právo požadovat od prodávajícího technické informace o výrobku , ledaže si to dopředu dohodne ve smlouvě. Nerozhoduje, že dodané výrobky jsou necertifikované, přestože takto stanoví předpisy, protože oni nekontrolují, co se prodalo, na  to nejsou oprávněni, ale papíry, které předloží výrobce. Vcelku podivná byla i odpověď na dotaz, zda výrobky jsou shodné s tím, co prošlo zkušebnou. ČOI neodpověděla přímo, pouze, že výrobce má interní předpis, dle kterého se řídí.

0 0
možnosti
TV

t.varga

23. 12. 2010 9:48
dobrý den

ty brýle, to jsou ty co jste v nich vyfocená v profilu blogera ?

0 0
možnosti
ZZ

Sidonie_11

23. 12. 2010 11:22
Re: dobrý den

Dobrý den,

ne, na fotce jsou brýle jiné - opravdu od Vietnamců za nějakých 80 Kč... :) Pořád je mám jako záložní...

0 0
možnosti
L

lajika

23. 12. 2010 7:33
ještě poznámka

a - pro ty, co se domnívají, že když koupím levně, koupím automaticky šunt a na reklamaci nemám nárok: cena výrobku nemá co dělat s mým právem na reklamaci. I brýle za 150 Kč by měly splňovat nějaký základní parametry kvality a pokud nesplňují, mám právo žádat zpátky svých 150 Kč. Pro obchodníka je to jistě stejný pakatel jako pro mně a nemělo by mu tedy činit potíže mi vyhovět, ne? Jedinej případ, kdy si na kvalitu těžko může stěžovat je, když něco dostanu zadarmo.

0 0
možnosti
AA

Saša

23. 12. 2010 8:53
Naprosto souhlasím.

Je správné, aby se lidé nenechali šidit a reklamovali a reklamovali... jen tak se dají obchodníci vychovat k poctivosti.

0 0
možnosti
L

lajika

23. 12. 2010 7:30
jo jo , reklamace

souhlasím s vámi - reklamovala jsem zboží (hodinky, pro diskutéry podotýkám že v ceně asi 3000 Kč) nedávno. Než jsem šla reklamovat, pročetla jsem si na internetu právní ustanovení s reklamacemi spojená, abych byla v obraze. Na jedné z pročítaných stránek byl uveden též "seznam nejčastějších protizákonných výmluv pracovníků přijímajících reklamaci" na které by člověk neměl skočit. Ta reklamační paní v Brně na Rašínově (prodejna Hanák) je použila, až na jednu, všecky. Od "teď tu není pan vedoucí kdo by vám mohl reklamaci přijmout" přes "to je výrobní vada, obraťte se na výrobce" až po "s těmito hodinkami nemůžete chodit venku v dešti, jsou sice vodotěsné, ale není uvedeno do jaké hloubky tak musíte počítat s tím, že je voda poškodí". Nakonec jsem se svých práv domohla, ale ty nervy a dohadování s protivnou bábou, která navíc, protože se nejdná o prodejnu ale vysloveně o opravu a příjem reklamací, těžko může tvrdit, že nezná reklamační řád a snažila se mě oblafnout z nevědomosti.

0 0
možnosti
JD

Draki

23. 12. 2010 5:52
Miluji vyčůrané reklamanty

Miluji vyčůranou lidskou sběř, která otravuje všechny kolem svými problémy a reklamuje po sezóně brýle za stovku a čtyřikrát vrací ošmajdané boty místo aby je hodila do popelnice a koupila si nové. Zkuste si koupit NÉ syntetické škrpály od Deichmana za pětikilo nebo ťaman-brýle za kilo (vše made in china), ale ojetinu v bazaru za půl milionu. A běžte ji vrátit NÉ za dva roky, ale ZA HODINU. Uvidíte jak dopadnete:-):-)

0 0
možnosti
KL

vver440 multikulturní inženýr

22. 12. 2010 23:18
mno-nejsem si docela jistej

ale s tím mobilem si to dokážu představit. upozorňuju, mám nezáruční servis, mobily neprodávám a za těch 12 let, co je opravuju sem už hodně zažil. a docela sem se bavil. zažil sem vytopenky, prasklý displeje, přejetý autem a spoustu dalších. a zákazníci si stěžovali, že jim nebyla uznaná reklamace. zato ti tupci zaplatili za diagnostiku. kdepak milá blogerko-takhle to nejde. vy jste typická notorická stěžovatelka. a o tom to jeRv

0 0
možnosti
ZZ

Sidonie_11

27. 12. 2010 12:05
Re: mno-nejsem si docela jistej

Dobrý den,

bohužel můžu reagovat až dnes (coby nový diskutér jsem měla značně omezené možnosti diskutovat...), takže nevím, zda se k Vám tato reakce ještě dostane.

Vytopený nebo přejetý mobil bych si reklamovat nedovolila - byla by to moje blbost, moje chyba. Když se mi ale sekne mobil při instalaci aktuálnějšího operačního systému, a to z oficiálních stránek výrobce telefonu, nebo pokud mi špatně funguje tlačítko foťáku, pak mi nic jiného nezbývá. Navíc článek byl o tom, že obchodníci buď neznají, nebo překrucují především podmínky přijímání věcí do reklamace. ;-)

0 0
možnosti
M

milanalois

22. 12. 2010 22:40
Moje zkušenost je,

že největší šejdíři jsou maloobchodníci. Ti šidí zákazníky i své zaměstnance i berňák...

0 0
možnosti
KL

vver440 multikulturní inženýr

22. 12. 2010 23:20
Re: Moje zkušenost je,

berňák, soudruhu, už nešiděj jen blci, který to maj vrozený;-D;-D;-D;-D

0 0
možnosti
VT

kykor

22. 12. 2010 22:23
ojeje

koukám, že z reklamování máte své hobby- když kupuju brýle za 129, tak nějak počítám, že je vadná celá série :-P a sice to nebylo u vietnamců, ale bylo to jejich zboží- příště napište i něco o zboží, které jste koupila a nereklamovala.

0 0
možnosti
  • Počet článků 41
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1915x
Jsem normální studentka, kterou někdy něco potěší a jindy naopak poněkud rozladí. Na svět se snažím dívat optimisticky, i když je to někdy těžké.

Seznam rubrik