- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Občas jezdím vlakem ze stanice Pardubice-Černá za Bory do Chrudimi. Přestupuje se v Moravanech, kde navazuje malý motoráček, který pokračuje do Chrudimi. V tomto vlaku nejezdí žádný průvodčí, jako tomu bylo dříve. Chápu, že České dráhy chtějí ušetřit, ale ne vše se povede. A jsme u důvodu, proč jsem se rozhodl napsat tento blog. Když jedu do Chrudimi, tak si kupuji jízdenku u průvodčího a stojí 19 korun. V opačném směru si ji musím kupovat u strojvedoucího a docela mě překvapilo, když si dnes řekl o 43 korun. Na mou otázku, jak je možné, že to stojí o 24 korun více, odpověděl: "Podívejte se, já tady musím řídit ještě vlak a nedělám jen nějakýho průvodčího. Zaplaťte 43 korun, nebo si vystupte". Do práce jsem se musel nějak dostat a 24 korun není položka, která by mě nějak rozhodila. Přesto jsem po přestupu v Moravanech zašel za průvodčím dalšího spoje a ten mi vysvětlil, že existuje IREDO, což je tarifní systém a proto jsem to měl dražší. Prodejce jízdenky má prý být proškolen a IREDO automaticky použít. Rozhodně nechci vinit strojvedoucího, který má své práce dostatek. Viníkem je jednoznačně vedení Českých drah, které se snaží asi ušetřit na pozicí průvodčího u menších spojů. Tak či tak nevidím důvod, proč by měl občan přicházet o své peníze díky nenažranosti jiných.
PS: To, že další spoj přijel se zpožděním 15 minut mě už nechává klidným. Vždyť oni si to ty lidi v práci nějak vokecaj.
Další články autora |
Běštín, okres Beroun
4 490 000 Kč