Děkujeme za pochopení.
řehoř z řep
Z Berouna do Prahy po silnici?
Vždyť tam je slušné železniční spojení.
Sidonie_11
Re: Z Berouna do Prahy po silnici?
Jenže kolik stojí jízdné ve vlaku? A nezachrání to ani sleva při koupi čtvrtletní jízdenky a in-karty (která teda rozhodně není zadarmo a sleva na ni je mizerná)...
petrph
měl jsem dojem že rozpočet
se většinou plánuje od 1.1. do 31.12. čili že peníze vyplacené v jednom roku by neměly mít vliv na jiné výdaje v roce příštím (Pokud se tedy nemusely vypůjčit).
Další rok už se "jede" s novými penězi a dle nového rozpočtu. Ušetřit nějaké peníze, a převést je do dalšího roku si málokterá instituce která dostává peníze od státu lajzne-příští rok by jí dal stát o to miň.
Čili, to že pan hejtman vloni bych schopnej dofinancovat i jízdné školáků a letos mu "nezbylo" ani na shodnou dotaci veřejné dopravy jako vloni, zase nemusí spolu přímo souviset. Snad že vloni byly troje volby, zatímco letos....???
jirka1965
Tohle je nesmysl a velkej.
Absolutně nesouhlasím s proplácením 30,- Kč v krajských nemocnicích a nesouhlasím s proplácením jízdného dětem (ono už to ale neplatí zcela). Ale to, že došlo k nějakému zdražení jízdného s tím opravdu nesouvisí. Autobusovou dopravu vykonávají soukromé subjekty, které si cenu stanovují samy. Žádný kraj jim nenařizuje (ani nemůže), za kolik bude jízdné. Navíc ty soukromé společnosti ty peníze od kraje dostávali proplacené a dost na tom vydělávaly. Naopak si myslím, že dopravci zdražili zejména proto, že kraj těm dětem ty jízdenky proplácet přestal a on ten kraj proplácel celé jízdné, takže se dopravci pakovali. Nepropláceli třeba zvýhodněné týdenní nebo měsíční jízdenky, ale jednotlivé cesty, které dražší. No a po zrušení dopravci měli menší zisky, tak bylo třeba zvednout cenu. Na okraj - jezdím každý den za prací vlakem z Kolína do Prahy a zpět - jízdenka je dražší o 8,-Kč a za to Rath taky nemůže. Já toho chlapa opravdu nemusím, ale házet na něj úplně všechno - to ne.
Martin Šubrt
Re: Tohle je nesmysl a velkej.
Sice pán v článku nemluví o busech Pražské integrované dopravy, ale ve vnějších pásmech, tj. ve Středočeském kraji zdražily velmi výrazně všechny jízdenky PID. Například šestipásmová (z Prahy třeba do Mirošovic) zdražila z 38 na 46 korun. A zdražovalo se POUZE ve vnějších pásmech a tedy v celém Středočeském kraji. Nikoli v Praze. Autobusové subjekty v PIDU, tedy ve Středních Čechách odhadem už nadpoloviční většina spojů (s výjimkou Kladna a Berouna) a taky vlaky ČD jedoucí v PID si jízdné rozhodně nestanovují (u vlaků v PIDu ne, u tarifu ČD samozřejmě ano). Je jim proplácena prokazatelná ztráta, ne kterou kraj už v loňské výši prostě neměl, takže musel ROPID jízdné zvýšit, aby se dopravcům náklady dorovnaly. Stejně tak kraj nezaplatil tolik modrým busům, v sektoru základní dopravní obslužnosti, respektive si neobjednal řadu spojů, tak tito dopravci museli zdražit rovněž, aby se dostali na své. Jinak by řadu spojů museli zrušit.
Igor1
A zkusil jste alespoň uvažovat o tom,
že se jízdné zdražilo prostě proto, že dopravce zvednul ceny? Jestli máte nějaký zdroj informací, že zdražení je výhradně důsledkem snížení krajské dotace dopravci, tak sem s ním. Jinak je to jen prázdné plkání. A mimochodem, i kdyby tomu tak bylo, tak je to jen přesně totéž co dělá pan Kalousek ve velkém. Jeho taky setřete?
Martin Šubrt
Re: A zkusil jste alespoň uvažovat o tom,
A pročpak se jízdné zdražovalo třeba v PID jen ve Středočeském kraji? A to výrazně? A nikoli v Praze? Pročpak si kraj v rámci základní dopravní obslužnosti objednal méně spojů? Ceny nezdražili pouze modří dopravci, kteří si kompenzují nižší objednávky dopravy, ale vylétly zejména všechny "úředně" stanovené ceny ve vnějších pásmech PIDU. jak jednotlivé jízdné tak doplňkové kupóny. Busy se v řadě případů staly nevýhodnějšími než dráhy se slevou a to tu opravdu nebývalo.
Stará kára
A to nepíšete o možnosti
částečně řešit finanční problémy krajských nemocnic v případě, že by byly doma peníze, použité na kompenzace poplatků.
lpg
Docela
výstižné, ale obávám se, že to tady stejně schytáte..
Za mě každopádně
- Počet článků 15
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2884x