Děkujeme za pochopení.
nekdo_nikdo
ziskavani vodiku
Vodik lze vyrabet primo v jadernem reaktoru bez nutnosti elektrolyzy:
http://scienceworld.cz/fyzika/prvni-jaderne-reaktory-iv-generace-by-se-mely-objevit-do-10-let-1181
Martin Jirousek
Auta na elektřinu
Budou výhodná v okamžiku, kdy budou cenově a technologicky dobře dostupné Li-Pol nebo Li-Fe baterie, popřípadě nějaké další, podstatně výkonnější-levnější-snadněji vyrobitelné, které by zcela jistě věda mohla vyvinout, kdyby byl zájem o jejích vývoj. Jenže to nemůže projít přes: ropnou lobby, zpracovatelský průmysl a hlavně přes stát, který má paliva jako dojnou krávu daní. Stávající síť čerpacích stanic by bylo možné změnit na místa, kde by bylo možné baterie automaticky měnit a baterii vyjmutou z vozidla dát nabíjet.
K-D
Auta na elektřinu
Kdyby to bylo výhodné, tak je doprava ve městech řešena výhradně trolejbusy, ty nemají žádné drahé baterie.
Karl Novak
Řešením je neřešit to. Stát by to neměl řešit.
Žádné dotace, podpory. Ani žádné zákazy. To lepší řešení se prosadí samo.
Hlavně nečekat řešení od osvíceného úředníka ministerstva ŽP.
Pavel_D
A co oboje?
Někde jsem zahlédl obrázek prototypu hybridního vozu, ve kterém by se (v budoucnu) asi dalo "topit" tím, co je zrovna po ruce. Bohužel se nanašly nákresy a výpočty Nikoly Tesly, jehož automobil jezdil na elektřinu "ze vzduchu", prý. Výroba vodíku elektrolýzou údajně už není tak neefektivní, díky jakémusi katalyzátoru.
Námět pro badatele a vynálezce: sluneční kolektor, který by vlivem slunečního záření pomocí katalyzátoru štěpil vodu na vodík a kyslík, bez přívodu jakékoliv jiné energie. Dle N. Tesly je dále možné, aby tepelná čerpadla využívala energii z teploty okolí také bez jakéhokoli pomocného přívodu (dnešní potřebují asi 20-30% elektrického příkonu na pohon čerpadla).
Namáhejme si mozky, nafta jednou dojde, uhlí taky.
Karl Novak
Re: A co oboje?
1. Fyzika: Existují základní zákony termomechaniky. Takže opatrně.
2. Ekonomie: Ropa nikdy nedojde. Maximálně zdraží.
3. Geologie: zatím to vypadá, že ropy je dost na příštích cca 200 let a uhlí ještě více.
4. Polotika: pře cca 35 lety jsme se na ŽDŠ učili, že ropa asi za 40 dojde. K tomu asi není potřeba nic dodávat.
K-D
Lidi, co blbnete?
Vodík se dá získat různými způsoby, obvykle draze nebo se používají suroviny, kdy vzniká jako vedlejší produkt CO2. Tedy je to případná nouzová náhrada, dokud nebude nadbytek elektřiny nemá cenu o něm vůbec uvažovat.
Novotnak
Jedna věc je možnost skladování,
což u elektřiny je zatím nevyřešený problém a druhá věc je efektivnost výroby přenosu energie, což je zatím nedořešeno u obou a u vodíku dvojnásob. Vodík se vyrábí buď z hulovodíků - pak ztrácí ekologickou výhodu, ale je levný. Nebo elektrolýzou, pak je drahý a účinnost jeho výroby je nízká. Musí se nejdříve vyrobit elektřina, pak vodík, pak zase elektřina v palivových článcích na kterou se jede...Nízká celková účinnost. Řešení by se mělo naskytnout v budoucnu, teoreticky se plánuje, že bude možné vyrábět vodík až se 120 % účinností. Vím, znít to jako prepetum mobile, ale jde o využití tepelné energie okolí, takže těch 120 % má být jen vůči elektřině... tak nějak si to matně pamatuju, ale je to ještě trochu vzdálená budoucnost. Pokud se tedy nenajde lepší způsob jak uskladnit elektřinu, budu preferovat vodík.
Paeris Kiran
Čím víc přeměn tím hůře...
Baterie jsou druhé nejhorší možné řešení jak skladovat energii (Absolutně nejhorší je tepelný rezervoár)
Vodík je ideální, dobře skladovatelný,lehký a především účinný. To se o elektromotoru rozhodně říct nedá.
CarolusIV
Nevětší ekologický účinek by mělo
1. Nahražení všech tepelných elektráren jadernými.
2. Důsledné přestěhování dálkové nákladní dopravy na železnici.
Auta na elektřinu jsou dost dobrá na cesty do práce a k nakupování, pokud máme vlastní garáž s elektřinou na dobíjení. Na dovolenou bych s tím ale nejel.
Paeris Kiran
Re: Nevětší ekologický účinek by mělo
Tan účinek by byl že by se nám lépe dýchalo... ale dneska zemědělci opět začínají obědnávat syrnatá hnojiva protože elektrárny už jim pole na intenzivní zemědělství nepohnojí.
- Počet článků 67
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 852x