- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
počítám, že se to dělá stejně jako jsem to před pár lety pro tyhle agentury na brigádě dělal já a všichni mí spolustudenti - v hospodě se načmárají odpovědi, aby zhruba odpovídaly poslednímu průzkumu. Že z toho pak čt a další dementi dělají kriterium pro vysílání, jejich problém.
Jsou různé druhy výzkumů. Jsou levné, kdy se pár studentů pošle do hospod a oni načmárají odpovědi. Potom jsou drahé a profesionální, kdy má agentura reprezentativní vzorek podle věku, vzdělání, bydliště, ... . Bohužel, v novinách není místo na metodiku dotazování.
Docela dobře si dokáži představit, že spousta lidí, kterým výsledky volebního průzkumu vyhovují, prostě k volbám nejde, protože "to tak přeci dopadne" a "ti ostatní to za ně zařídí". A ono to pak nedopadne a píší se o tom rozzlobené blogy, hledající viníka.
Naopak, ti, kterým se výsledek nelíbí, to zmobilizuje k volbám i kdyby jinak jít nechtěli.
hmmm, že by vyřešení záhady hlavolamu?
Když je zakázka na konkrétní výsledky, tak není co češit. To by byla zbytečná práce. Stačí pouze vyslat študáka na jedno místo, aby těch 500 čárek nějak udělal a bylo formálně splněno.
ale jak bylo nedavno prozrazeno, nezverejnuji se skutecne vysledky, ale vysledky zpracovane jakymsi matematickym modelem tak, aby vysly predpokladane / zadouci / zaplacene vysledky voleb.
No jasně. udělají nad hrncem čáry máry podkočáry...a je to :-D
ale prachy jsou přednější. Z něčeho žít musí, pokud nechtějí být přímo státní agenturou.
Já bych ty čísla vymyslel levněji.
musí brát jakokoliv průzkumy s rezervou! Já taky na ně letmo nakouknu. Ale nikdy je neberu doslova
4 krát do roka je zveřejnit by bohatě stačilo!
Tak půl roku před volbami zcela zakázat jakékoli zveřejňování průzkumů veřejného mínění.
Není to však protiústavní??? Nenapadne to někdo?
vytvářením tzv. volebních preferencí. Strana Zelených i VV takto byly dosazeny do parlamentu a jen díky tomu dělá pravice své tzv. "refromy"
Napiš o tom blog
I výzkum veřejného mínění je jen obchod a každý obchod je částečně podvod. Hlavně ve kvalitě a ceně zboží. Přesto platí "náš zákazník, náš pán". V daném případě to byl volič. Koupil, co mu vyhovuje.