Děkujeme za pochopení.
F92i83l29i74p 95N58o50v69o96t25n78ý
Nesouhlasím- stejně jako si laik může svépomocí postavit barák, aniž by musel být vyučenej zedník, protože má na to tzv."bunky", tak může být výborný učitel i ten bez VŠ.
J47a10n12a 74D81o60l39e34j89š44o74v42á
Jenže postavení baráku svépomocí není oficiální výdělečná činnost, tj. profese s pravidelným výdělkem na rozdíl od profese učitele, která je navíc kvalifikovaná.
A kdo si postaví barák svépomocí, ten za to není placen, ba naopak musí investovat nemalou finanční částku nebo splácet půjčku x let.
P57e61t34r 71V49y11s30o10č26a25n
Cituji z vašeho článku: Ale chodili by stejní lidé k lékaři, který nemá doktorský diplom? Samozřejmě, že chodili, a chodí. Velmi mnoho našich spoluobčanů vyhledává zdravotní pomoc u léčitelů, kteří zcela jistě nemají potřebný štempl, přesto dovedou pomoct.
To ostatní v článku je pouhá neznalost, což vás trochu omlouvá.
T79o10m58á85š 86Z63d59e58c64h59o73v87s89k92ý
Děkuji za Vaší shovívavost Ale moje kamarádka má 6 let praxe a VŠ. Umí skvěle učit, ale nevezmou jí, protože pan ředitel má 6 důchodkyň, které si chtějí přivydělat...to Vám přijde normální?
M10o18j55m40í67r 33S65v28o28b50o70d23n70í86k
Ještě autorovi: všiml jsem si v nadpisu, že učiteli přisuzujete lejstro s razítkem jako pracovní nástroj. Již v tom mi chybi jakákoliv logika.
Logiku a rozumné uvažování vidím zde:
http://nazoryakomentare.blog.idnes.cz/c/398711/Na-vsetko-je-nam-treba-specialistov-Opravdu.html
A považuji za vhodné posadit Váš názor a názor úplně opačný proti sobě. To je právě konkurence, právo volby a z rozporu plynoucí nutnost přemýšlet a vyvíjet se.
To socialistické školství zabíjí a může za to také člověk, který sedí dnes na židli Ministra školství. Takový ministr je pouze ke škodě našeho školství.
L11a68d76i24s61l31a30v 11N25á94d72v74o73r40n78í25k
...problém je v tom, že se zaměřujeme poněkud jednostrně pouza ne vzdělání pedagogické....a nejsme ani troch akceptovat že jiné vysokoškolské vzdělání by ono pedagogické mohlo plnohodnotně nahradit....
...a váš příklad s lékařem bez diplomu....??..myslím že se mýlíte obdobným způsobem...jen si vezměte kolika lidem pomohli a pomáhají léčitelé....
L68i71b41o71r 41V54y88k42o92u59p61i81l
To s tím vzděláním nezpochybňuji, ale to nikdo nevěděl 25 let? Ti už 25 let učící, byť bez vzdělání jsou tam proto, že ti vyškolení tam za nástupní platy nechtěli. Teď půjde pár tisíc již nevzdělatelných učících gerontů na pracák a nikdo je 5-10 let před důchodem nezaměstná, zatímco na jejich místo přijde kdo? Nejneschopnější z absolventů, kteří se spokojí s platem pokladní z Kauflandu. I absolvent PedF, pokud nemá IQ propisky, totiž chápe, že ho učení neuživí a nastoupí do McDonald´s.
M18o24j72m92í72r 57S95v81o58b36o67d72n98í91k
Věc, na kterou se tady zapomíná, je, že to dodatečné a často zbytečné vzdělání něco stojí. Není prostě zadarmo. Je placeno z daní a žádný socialista, který ten předpis vymyslel, určitě byl vždycky jen a pouze ve službách státu, takže příjemcem daní ze soukromého sektoru. Ono se to z cizího pěkně rozdává.
M91a58r34i48e 12T81o11m51š38í24č68k23o86v81á
Lépe se to nedalo napsat. Každá profese má svoje předepsané znalosti. Proč by se v případě povolání učitele toto nemělo respektovat. Naopak tady vidím nápravu zvýšené vzdělannosti žáků. Učitel který svoji práci vykonává bez předepsané vysoké školy, nejen že nemá pedagogické vzdělání, ale navíc se snaží, aby byl u žáků, rodičů a ředitele oblíben, tedy hodnocení studentů je velice mírné. Je si vědom toho, že v případě stížnosti mu bude vytýkáno, že nemá potřebnou kvalifikaci, tedy chyba je ve špatné výuce.
Všichni učitelé kteří naopak dané podmínky splňují, kladou na žáky větší nároky. Je dobře, že se nový ministr začal tímto problémem zabývat, musí však vytrvat a ne jako ti předcházející, pod tlakem odborů a ředitelů škol ustoupit.
Nemyslím si, že bude nedostatek vyučujících. Na místa těch kteří odejdou, se konečně dostanou ti, kteří po pětiletém studiu marně hledají práci a jsou zaměstnáni i na postech, které by mohli vykonávat i bez maturitního vysvědčení.
Říká se, že být učitelem není povolání ale poslání, tak ať ho dělají ti, co svůj zájem podepřeli patřičným vzděláním a ti ostatní, kteří si ho nedoplnili i přes podmínku, která jim byla dána při přijetí do práce, ať tak učiní a mohou v této profesi zůstat.
Jak napsal autor, lékař bez titulu, také nemůže léčit.
T71o68m29á16š 79Z10d80e11c81h82o42v19s42k14ý
Díky moc. Jsem rád, že se Vám článek líbil.
M68o72j48m93í31r 49S43v34o22b78o36d23n31í64k
Otázka autorovi: jak "nezávislá autorita" pozná, že někdo umí učit? Vykoná test na třicet otázek a)-d) a ústní zkoušku? Nebo to znamená, že dosud učil pouze na základě oboru, který zná, ale tak nějak učí podle svého talentu a neplní byrokratické metodické pokyny?
Tohle vždycky potřebují socialistické režimy: všechny stejně pochodující, jedna tabulka, kam se všichni vejdou.
Vyzkoušejte posoudit život z jiné stránky. Právě odlišnost umožňuje rozvoj a růst, jelikož odlišnost znamená konkurenci.
Dám Vám podnětný odkaz:
I za komunismu jsem měl na VŠ různé kantory s různým přístupem a 99% z nich nesnášelo buzeraci a byrokracii. Naučili mne hodně, jelikož učili podle svého a chtěli nás naučit. Jsem z VŠ už dost let a stále se vzdělávám. Spolupracující firmy mají své školitele, kteří nemají žádné pedagogické vzdělání. A umí učit.
T57o87m81á94š 75Z67d95e14c78h84o79v66s21k57ý
Dobrý den, pane Svobodníku, chci vzdělávat rakouské firmy a tak mám předepsané státnice z psychologie v Rakousku a neberu to jako buzeraci. Prostě si je jdu udělat a jsem rád, že se mohu kvalifikovat. Možná doporučuji je do ostatních zemí. Tam opravdu není problém
R69o71b67e47r69t 51H29o29r64á42č34e46k
To je opravdu nesmysl. Zapomíná se na to, že vzdělání má být cestou k výkonu nějakého povolání a nikoli, že je vzdělání podmínkou vstupu do nějakého uzavřeného klubu vyvolených, jehož členové mají privilegium učit. Učitel, který dvacet let učí už musel projevit pedagogické schopnosti. Srovnání s chirurgem je dost hloupé a úmyslně dramatizující. Pokud někdo dvacet let spravuje škodovky v servisu nebo vaří v hotelu, tak je idiotské, aby je někdo posílal na odbornou školu. Takový nesmysl může vymyslet jen ouřada pro státní sektor. Společnost potřebuje lidi, kteří něco umí a ne jen lidi, kteří mají papír na to, že by měli něco umět.
T55o49m79á66š 77Z26d52e93c10h46o42v74s17k64ý
Já jsem zastánce maximální praxe. Ale na druhou stranu i lidé s praxí musí mít základy vzdělání ve svém oboru. Jsem dalek být ouřady pro státní sektor
J63i24ř64í 37L85i81e56t19a63v54e83c
Jestli tohle věděli učitelé deset let, tak to lehce kecáte. Uvedu příklad ze svého blízkého okolí. Bývalá reprezentantka v atletice a československá rekordmanka. Má státnice z angličtiny a 1. trenérskou třídu v atletice. Dnes je jí 57 let. Učí na ZŠ angličtinu a tělocvik, ale magisterský titul nemá. Děti z její venkovské školy se dostávají do republikových finále v několika sportech. Podle všeho je na seznamu.
F15r68a62n40t43i42š58e57k 39M15a22t87ě93j14k57a
Souhlas. A že ten seznam bude pěkně dlouhej.
- Počet článků 678
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4369x
Od roku 2014 poslanec Evropského parlamentu a člen předsednictva KDU-ČSL, členem prestižního Výboru pro zahraniční věci (AFET) a Výboru pro zaměstnanost a sociální věci (EMPL), předseda parlamentní delegace pro státy Střední Asie.
Seznam rubrik
Oblíbené stránky
- Agentura Commservis.com
- Poeta
- Mindball
- Intimní doteky
- Odpusť mým rtům...
- Školení a vzdělávání manažerů
- Trénink mozku