Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JH

Pane Zdechovský, osobně jsem měl o Vás lepší mínění, ale evidentně jste jen populistický manipulant. Napsal jste sice článek hybridech, ale hodil jste ho do jednoho pytle s elektromobily, což je samozřejmě něco zcela jiného. Vy to samozřejmě moc dobře víte, ale spoléháte se na to, že veřejnost to nerozliší. A podle zdejších komentářů Vám tato strategie vyšla. Doufám, že se teď cítíte dobře, když tak obelháváte lidi.

0 0
možnosti
DB

Bohužel páni z Brusele naprosto neovládají fyzikální zákony a jsou to naprostí techničtí analfabeti. Jinak by totiž nemohli tolik propagovat elektromobilitu. Elektromobilita je slepá větev vývoje automobilismu.

Akorát, pane Zdechovský, nechápu, proč v tom zpropadeném Evropském parlamentu nedokážete prosadit věcnou diskuzi o tomto problému, ale naopak EP vydá směrnici ohledně emisí takovou, že je fyzikálně takřka nesplnitelná.

1 0
možnosti
Foto

Co je víc nebo míň ekologické je zástupný problém a slouží jen k odvedení pozornosti. Zásadní problém je v tom, že si EU osobuje právo diktovat automobilkám, co mají vyrábět, potažmo zákazníkům co mají kupovat. Nechť se laskavě EU nemotá do vztahů mezi výrobcem a zákazníkem a bude dobře, až tak jednoduché to je.

2 0
možnosti
ZZ

To platí nejen o automobilkách, ale obecně o zákonodárství předepsaném EU všem členským zemím.

R^R^R^

0 1
možnosti
Foto

Jste členem zcela zbytečného sboru. Proč bych měl něčemu od Vás dávat větší význam, než že je to zbytečné?

2 0
možnosti
LH

Počkejme, až budou i tanková vojska elektrifikovaná, tak ani zdejší nevěřící nebudou mít důvod pochybovat o grétině vizi...

1 0
možnosti
AP

Tak, ty PiH za to nemohou, že je řidiči nepoužívají jako PiH. V "normálním" autě taky někdo jezdí za 5l a jiný za 6,5.

PiH bych nezatracoval, většině lidí stačí dojezd 50 - 60 km a na občasné dál pustí benzín. Jen bych to nikomu silou netlačil a to je váš úkol v EU, celý ten Green deal zastavit. Vlastně ooops, vy už jste jej schválili, tok o čem se bavíme?

0 0
možnosti
PT

Pane poslanče toto ví každý technik .... evropská unie je horší než sovětský svaz a montuje se do všeho .... dokud budou sluníčkáři rozhodovat o technických věcech lepší to nebude ....

6 3
možnosti
MN

Pane Zdechovský, už sklouzáváte do populismu stejně, jako se stromy u silnic. Máte to zapotřebí ?

2 1
možnosti
JP

Ano, pan Zdechovský zde popsal to co odborná veřejnost ví a zná už delší dobu. Ano, elektromobilita je spíše politické, než ekologické rozhodnutí.

A teď se dostáváme k meritu věci. Pan Zdechovský je členem Evropského parlamentu. Proto bych od něho očekával ono pověstné "B", tj. jak tuto situaci rešit, aby se situace skutečně řešila a křivil se trh s automobily a neprosazovala se, v současné době, neživotaschopná technologie, která je v podstatě horší než ta, kterou má nahradit.

Prosil bych pana Zdechovského o informaci, jak třeba on hodlá tento ekodogmatismus řešit na půdě EU parlamentu. Předem se omlouvám, pokud již nějaké akce již podnikl, nejsem tak úplně zasvěcen.

Z mého pohledu bych uvítal širou debatu podloženou fakty a ne zaslepeným argumentováním typu "zkazili jste mi dětství" (viz. Greta). Rovněž by bylo vhodné, aby automobilky upustily od podřízeného postoje vůči EU a ukázali svou sílu, potažmo sílu zákazníků a přání uživatelů.

V podstatě jsem za to, aby nové elektromobily ukázaly v porovnání s klasickými auty v čem je jejich výhoda bez jakýchkoliv dotací a restrickcí.

11 4
možnosti
JK

Aj ty Brutus? Vlastne Zdechovský?

Hybridy sú prechodné, ale hlavne DOČASNÉ riešenie. Nie je možné, aby sa v jeden deň skončil predaj spaľovákov, pričom by sa nevyrábali žiadne autá do zásuvky, a od nasledujúceho dňa by sa už vyrábali len autá do zásuvky. Nejaký prechodový režim skrátka byť musí.

Že sa môže za určitých podmienok stať, že autá do zásuvky nebudú také eko ako spaľováky, je logické. Autá do zásuvky sa ešte len za pochodu vyvíjajú, a aj keď progres je veľký, stále je to len vývoj. Lenže tiež neexistuje možnosť, že by sa autá do zásuvky začali predávať až potom, ak by bol vývoj privedený k dokonalosti. Takto výroba ani presadzovanie sa nových technológií nefunguje a nikdy nefungovalo. Kto by ten vývoj do šuplíku platil? Vláda? To by bolo násobne viac odporu voči elektroautám ako dnes. Súkromné firmy? Z čoho, keď by neexistoval predaj? Aj Henry Ford sa raz vyjadril, že ďakuje všetkým zákazníkom, ktorí si Fordy kúpili v časoch, keď boli ešte nespoľahlivé a nie moc kvalitné.

Súčasné riešenie je to najlepšie zo všetkých možných zlých riešení. Vývoj elektromobilov finančne podporujú hneď 3 veľké skupiny, každý určitým podielom. Jednak sú to firmy, ktoré elektroautá vyrábajú, a jednak je to štát, ktorý predaj (pozor nie výrobu! - v tom je obrovský rozdiel - viď dotácie v poľnohospodárstve) v určitej miere dotuje. Zhruba je to vo výške DPH. Takže tá podpora je asi taká, ako keby štát elektromobily dočasne oslobodil od DPH.

Treťou veľkou skupinou, ktorí elektromobily podporuje, sú samotní kupujúci týchto áut. Pretože ich kupujú v čase, keď sú ešte drahé a technológia nie moc vyspelá - výsledkom je, že prvé generácie elektroáut majú veľký pokles hodnoty.

Kto chce, vidí pozitívne výsledky. Kto nechce, toho nepresvedčí absolútne nič.

3 5
možnosti
JP

Tendenční slátanina, která právě popisuje dnešní pohled na problematiku. Ford děkoval zákazníkům v době, kdy nové technologii věřili i v době, kdy byla nová a bez jakékoliv podpory.

V současné situaci masivně podporujeme vizi elektromobility a restrikcemi svazujeme stávající technologii. Bohužel jediným výsledkem je, že prodeje elektromobilů ve skutečnosti nerostou, prodeje nových vozů padají a lidé drží staré auta s horšími emisními limity.

Výsledkem podpory elektromobility je paradoxně zhoršení ekologické situace, destabilizace odvětví, na kterém je postavena evropská ekonomika a řešení je v nedohlednu, jelikož trhy Asie, Afriky a NAFTA emisní limity nijak drakonicky neškrtí jako EU.

Je smutnou skutečností, že současný přístup v oblasti elektromobility ty Vámi slibované pozitiva prostě nepřináší.

0 1
možnosti
  • Počet článků 678
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4372x
Tomáš Zdechovský (1979) - optimista i snílek, kterému nikdy nebylo lhostejno dění kolem sebe. Rád mění vize v realitu a realitu ve vizi. Miluje filmy Forrest Gump, Up in the air, Vrtěti psem a Thank you for smoking, Iluzionista, skupiny The Cranberries, Jelen a U2 a lidi, kteří umí říci své názory. Nezná slova "to nejde" a "to se nikdy nenaučím".

Od roku 2014 poslanec Evropského parlamentu a člen předsednictva KDU-ČSL, členem prestižního Výboru pro zahraniční věci (AFET) a Výboru pro zaměstnanost a sociální věci (EMPL), předseda parlamentní delegace pro státy Střední Asie.