- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je dobře, že Tomáš Zdechovský na tento problém upozornil. Ono to není legrace, protože tyto podvody mohou ohrozit i lidské zdraví a životy. Já vždycky říkám, pokud někde funguje dobrá řešení, tak je jednoduše převezměme. Nemá cenu za každou vymýšlet nějaká specifické české cesty, které často končí neslavně. A jestliže Belgie si s tímto problémem dokázala poradit, tak si z ní vezmeme příklad. Za článek zasloužená karma.
Tomáš Zdechovský upozorňuje na vše, kde čeká nějaký politický zisk a Vy mu dělaté toho užitečného propagátora.
Pane poslance, snazite se resit uz davno vyresene. vsechna nemecka auta mladsi 5-ti let maji zapsany pocet ujetych kilometru v jednotlivych komponentech. To znamena, ze servis dokaze vycist pocet ujetych kilometru treba jen z klicku, ridici jednotky svetel, steracu, sedadel a tak dale. A protoze Skoda patri koncernu VW, predpokladam, ze i ni tomu bude stejne.
Obrovským problémem je kupovat ojeté auto v zahraničí, včetně Německa (o Itálii ani nemluvě). Některá tamní auta mají po dvou letech provozu najeto i přes dvěstětisíc km, ale prodávají se do Česka jako mírně ojetá jen s 40tis.km a napohled perfektním interiérem o exteriérem.
Slyšel jsem vyprávění jednoho profesionálního dovozce ojetin, že jakmile se německý prodejce doví, že auto jde do Česka, tak automaticky stahuje údaj o počtu najetých km i v řádech o sto tisíc km. Servisní knížka zcela jiného auta stejného typu se pak upraví, aby se shodovala s prodávaným. Celkem pochopitelně se zamlčují vady, které nejdou ani při zevrubné prohlídce bez přítomnosti skutečného odborníka odhalit. Kamoš z STK mi řekl, že například odhalili při t.zv. evidenční prohlídce při individuálním dovozu Škody Superbab z Německa, že přední náprava byla někdy utržená a dost neodborně bylo auto opraveno, ale dobře zamaskováno o čemž kupujícího samozřejmě "bazárista" v Německu neinformoval..
Upřímně řečeno,já kupoval šestileté BMW E39 s najetými asi 155.000 km, což je samozřejmě podezřele málo.
Na druhou stranu, byla u toho originální servisní knížka - auto bylo jako předváděcí, proto ten malý proběh.
Já to auto ale koupil tak levně 8.000 Euro čistá ruka, že mě nezajímá, jestli mělo o 100.000 víc.
Tolik, kolik ten motor vydrží (BMW 540, 8 válců, 4,5 litru objemu) stejně nikdy v životě nenajedu.
Teď mám, po deseti letech, najeto asi 260.000, takže ten nízký proběh (16 let, 260.000 km nemusí být jen podvod).
A které další agregáty v autu trpí? No, občas něco vodejde, tak se to prostě spraví a jezdí se dál.
Ty kilometyr jsou u silnějších vozů spíš psychologickým faktorem. Třeba stav karoserie ja daleko důležitější.
Vaše starosti na naši hlavu. To nestačí nezfalšovaná servisní knížka?
Lze lehce zfalšovat, což vám potvrdí každý, kdo se tímto problémem zabývá.
Jedinou možností je koupit auto, kde dovozce má svoji databázi všech dovezených vozů a každý servisní zásah se povinně zapíše do této databáze i s počtem, ujetých km.
Tak např, když jsem kupoval BMW jako dvouletou ojetinu, tak po nahlášení VIN mi sdělili přesně kdy a kde v ČR bylo auto v servisu, co se na voze dělalo (výměna olejů, filtrů, kontrola brzd, klimatizace a pod.) včetně toho, kolik měl tachometr při každé návštěvě servisu.
Když dáte auto do neznačkového servisu, tak se dá za mírné "všimné" vždy poněkud pozměnit zápis stavu tachometru.