- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V časopise Praktická elektronika je v čísle 8/2018 na 3. straně obálky obrázek části elektromotoru, který se má montovat přímo do kol vozů Lamborghini. Jak vidět, jsou připraveni.
Těším se na armádní vozidla, především tanky atd, s elektrickým pohonem. Věřím tomu, že pak bude trvalý mír.
Dávno se na nich (resp. hybridních pohonech) pracuje. Koneckonců už slavné druhoválečné samohybné dělo Ferdinand mělo elektrický pohon, napájený dvěma vestavěnými benzinovými generátory.
Nevím proč by 12-válec Ferrari nemohl produkovat legálně třeba 300 g CO na kilometr.
Těch aut existuje pár tisíc a mají průměrný roční nájezd 3000 km.
Když to srovnám se statisíci Passatů, které v rukou obchodních zástupců najedou klidně 20000 km ročně, tak i když plní platný limit, vyprodukují tolik CO2, že se o tom Ferrari ani nesní.
CO2 samozřejmě
Pardon...
jen aby to nedopadlo tak, že se lidi na EU a EK v rámci jejího diktátu dobra naprdnou a bude hodně veselo...
To by se museli naprdnout sami na sebe, když tu EU sami tvoří!
Máte pravdu, navíc pořád chybí jen občas zmiňovaný přechod na totální elektroletadla.
Evropská komise chce automobilkám zakázat, aby jejich nové výrobky produkovaly emise oxidu uhličitého. Laik si mnohdy ani neuvědomuje, jaké paradoxy provázejí zavedení tohoto zákazu. Dojde tak i k zákazu výroby některých elektromobilů. Mezi elektromobily totiž patří i automobily s hybridním pohonem, což je označení pro kombinaci několika zdrojů energie pro pohon jednoho dopravního prostředku. U hybridního automobilu se jedná o kombinaci elektromotoru a spalovacího motoru a patří sem HEV (hybridní elektromobil), PHEV (plug-in hybridní elektromobil) i MHEV (mild hybridní elektromobil). Takovéto vozy od koncernů Volkswagen, Renault, Kia, Toyota nebo Hyundai, už v autosalonech nikdo neuvidí. Ovšem to znamená konec třeba i pro Škodu Octavia plug-in hybrid iV.
Takže se i zde ukazuje, že se automobilkám investovat do vývoje elektromobility nemusí až tak vyplatit....