Inovované vzdělání. Co se nevejde do nového dějepisu?

Ve jménu vzdělávání ve finanční a informační oblasti se mají ořezávat jiné, zbytné předměty. Například hudební a výtvarná výchova a dějepis...

V podstatě se výrazně omezí vše, co odlišuje člověka od zvířete. Umění a vzpomínky na minulost.

Pominu - li výtvarku, kterou už nyní učí dogmatičtí zoufalci a ničí ji zevnitř, co se může ztratit s dějepisem? Samé, nyní nepodstatné, až škodlivé maličkosti. Třeba, racionální fakt, že cizí země plundroval a lidi zotročoval každý, kdy se zmohl na vybudování a udržení dostatečně velké armády. A to bez ohledu na rasu a víru...

S tím samozřejmě zmizí i informace, že pouze Evropa a z Evropy vzešlé kultury dokázaly nakradené bohatství jiných národů přetavit ve vědeckotechnický a sociální pokrok, z něhož krom jiného vyplynulo i deklarativní zrušení otroctví. (No jo, máte pravdu, to nešťastné Belgické Kongo se z ideálu "poněkud" vymyká...)

A konečně se děti nedozví, že každá velká revoluce v posledních dvou stoletích, začala masakrem předchozí garnitury, pokračovala čistkou ve vlastních řadách a skončila postupným návratem k jen lehce pozměněnému výchozímu stavu...

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Zbyněk Čáp | středa 9.6.2021 23:19 | karma článku: 8,74 | přečteno: 135x