- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dost dobře napsáno. I když bych měl některé dílčí výhrady, jako např. píšete, že jednoduché účetnictví bylo zrušeno a nahrazeno daňovou evidencí. To platí u OSVČ, ale u některých tzv. veřejně prospěšných organizací jednoduché účetnictví zrušeno nebylo. Za větší problém považuji, že jsou význačné odlišnosti u vedení účetnictví, tak i ve zpracování účetních výkazů u různých typů organizací či orgánů, mám na mysli to, že jiný způsob je u podniků, jiný u neziskových organizací, jiný u peněžních, investičních společností a bank a jiný u státních orgánů. Dalším problémem je to, že není dosud proveden přechod našeho účetnictví a účetních výkazů na IFRS, i když po reformě účetnictví v roce 1992 se naše účetnictví již dost přiblížilo mezinárodním účetním standardům.
Děkuji moc za odbornou poznámku.
Připadá mi to jako výňatek z bakalářské či obdobné práce s praktickou informační hodnotou tendující k nule.
Je to stručná sumarizace mého malého výzkumu, která teoreticky může mít určitou informační hodnotu pro někoho, koho to téma čistě náhodnou zajímá. Jinak asi ne.
Problém tak ani není v účetnictví, ale kterém momentu hospodářského koloběhu se peníze stávaly opravdu penězi. Když třeba státní spořitelna poskytovala úvěr žadateli na nákup barevné televize?
Podle nadpisu jsem čekal o něco více a to zejména k vnitřní kontrole ve statním a privátním sektoru...
To by mě náhodou také zajímalo. To info ale bohužel nemám.