- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nějaký příklad - tedy odkaz - by nebyl?
Charóšaja rabóta, moloděc!
Zajímavé, proč si nedávno Aeronet vzal do hledáčku svojí největší dehonestace SPD, Tomia Okamuru, Ivana Davida atd.
Znám novináře, který byl soudem podmíněně odsouzený za článek, který převzal z Aeronetu.
V rozsudku bylo uvedeno, že provozovatele Aeronetu a autora článku se nepodařilo zjistit a tak soud za obsah článku odsoudil novináře, který článek převzal z Aeronetu a zveřejnil na svých stránkách. Článek byl o táboru v Letech u Písku.
Kazde noviny a medialni domy jsou nejak zamerene a zamestnavaji lidi s podobnym smyslenim, je to naprosto normalni vsude v demokratickem svete.
Kdyby vsichni psali naprosto stejne , stacila by jedna televize a jedny noviny, to by ale bylo jednoduse zneuzitelne, proto je jich vice a musi se nejak navzajem odlisit, konkurence jako v cemkoliv jinem.
Jak jste napsal, rozdil je v tom, ze Respekt pise pravdu, obcas tak aby vyznela jejich smerovanim, zatimco Aeronet je cira spekulace, lzi a nesmysly.
Myslím, že často vycházíte z premis, které jsou přinejmenším diskutabilní (navíc je v článku docela dost vaty víceméně použité jen k házení buď emotivně nabitých nebo cizích slov). Ale chápu, že by to potřebovalo další terminologická zpřesnění, na které tady není čas ani prostor. Konkrétně se zaměřím jen na jednu.
Úplně nefunguje vaše pojítko mezi Respektem, který „propaguje universalistickou ideologii“ a EU. Na vině je váš výchozí bod, že „z evropské integrace se ovšem stala myšlenka universalistická.“ To totiž není pravda.
Zaprvé může být lehkým problémem, že nahlížíte universalismus jako „ambice mechanicky a kvantitativně expandovat určitý způsob života založený kultuře konzumerismu a městského životního stylu do všech oblastí světa.“ To ale není tak moc universalismus, jako spíše kolonialismus nebo snaha o asimilaci ostatních (právě pro dogmatické trvání na hodnotách „našich“), nemluvě o tom, že nepopisujete universalismus obecný, ale spíše něco, co by se dalo nazvat universalismem euroatlantickým (ve smyslu euroatlantických hodnot, ne geografického ukotvení). Obecný universalismus by hledal obecné hodnoty aplikovatelné na vše a všechny; ty ale musí být zákonitě obecné (rozhodně ne natolik konkrétní jako „městský životní styl“).
Pokud v předchozím článku nějak definujete universalismus a do jeho zdánlivého protikladu kladete ortodoxní globalismus (neboť ten „neobsahuje výše zmíněné aspekty universalismu“ a tedy universalismem není) a pokud „globalizace ortodoxní je kompatibilní s vytvořením semi-autarchických (uzavřených) bloků založených na odlišných ekonomických systémech a jejich vzájemné konstruktivní interakci bez nároků na jejich asimilaci do univerzalistického globálního modelu“, potom Evropská unie není universalistická, neboť prakticky odpovídá tomu, co nazýváte semi-autarchickým blokem.
Zatímco se totiž EU snaží odstraňovat (především ekonomické) bariéry uvnitř unie, pro okolí je v zásadě protekcionistická. Protekcionismus je však v protikladu k universalismu.
Druhým argumentem proti universalismu EU je potom skutečnost, že obchodní dohody či jiné vztahy EU jsou často podmiňovány přijetím evropských standardů či alespoň vykročením směrem k nim. Stupeň intenzity těchto standardů (namátkou ochrana životního prostředí, osobních informací, kvalitativních standardů či otevřenosti cílové ekonomiky) je však minimálně ze světového pohledu nadprůměrný. To ale z pohledu snah o dosažení universalismu nedává smysl – takto nastavená laťka naopak ztěžuje vývoz těchto standardů. Nelze také přehlédnout, že tyto ambice mají (mimo lidskoprávních záležitostí, kde je to podle mezinárodního práva poněkud složitější) nějaký vztah k evropskému obyvatelstvu (přijetí našich standardů ochrany osobních informací chrání Evropany; u životního prostředí nám jde třeba o uhlíkovou stopu a oteplování, které ovlivňuje i nás, ale už ne třeba o hlukové limity, které nás neovlivňují; standardy kvality chrání evropské výrobce). Jde tedy o ochranu „našich“, namísto exportu našich konceptů jinam pro ten vývoz samotný.
To vše je ale v protikladu k těm snahám, které můžeme universalistickými nazvat – typicky pravidla vytvářené na úrovni OSN. Ty nejdou (v současnosti) směrem kolektivního stanovení cílů vyšších, než mají její členové, a následném vytažení „zaostávajících“ na tuto úroveň – jde cestou kompromisů, které potom naopak můžou členové s nižšími standardy užívat pro odolávání tlakům na zvýšení těchto standardů (viz např. aktivity Číny a podobných zemí v lidskoprávních orgánech OSN).
Liberalizmus nikdy neztratil svůj význam a je přesně to co byl i na začátku.
To jen vy, rep. ti od kterých opisujete (typuji přispěvatele do wiki) se snaží termínem manipulovat ve prospěch svých tvrzení. Vědecky vypadající blog je silně jednostranný a jiné pohledy na liberalizmus jako by neexistovali.
Vůdcům je svoboda a silný stát postavený na společenské smlouvě jaksi proti srsti a vždy najdou dostatek slovních inženýrů, kteří jsou ochotni šroubovat, až se došroubují k tomu co vůdci vyhovuje.
Je trochu umění z děravé ponožky, postupnou záměnou velmi podobných svršků virtuálně vyrobit komplet oblek známé značky, zde je to podobné jen obráceně.
Ke vší zlosti vůdců a navzdory šroubovacím snahám je svoboda shodná pro všechny stejně a určování kdo má nebo nemá na svobodu nárok, je jen totalitní praktika.
Jsem bývalý čtenář Respektu a jeho levicovost opravdu přináší jednostranný pohled na svět, a co hůř zhoršuje, rok od roku se to zhoršuje (nebo stárnu?). Občas číslo vypadá jako propagační materiál EU, který tato asi dotuje, protože jinak náchylnost redakce k unijním hodnotám je poměrně nepochopitelná. Tabery působí jako delegát EU a inkvizitor, cosi jako za sovětských časů komunistický intelektuál.
Jak tak čtu Vaše komentáře, musím Vám dát za pravdu.
Stárnete.
No tak skoda, ze autor sve zasadni tvrzeni o novinarskych praktikach Respektu, tedy
Respekt zná závěr dopředu, z něj odvozuje metodu i hypotézu, která má co nejefektivněji vést ke vstupním datům. Pokud to logika neumožňuje, je inkriminované téma ignorováno a přejde se na téma vhodnější, kde tento postup harmonicky aplikovat lze
Zdroj: https://zavodny.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=760765
neilustroval na aspon jedinem clanku z Respektu, kde by tento pristup konkretne zanalyzoval. Takto mi to pripada jako intelektualni cviceni, jehoz cilem je uzavrit tim, ze Respekt je smrduta zumpa. Od kohopak toto oznaceni casto slychavame?
Respekt je dotován z z Bakalových čachrů, což vadí asi méně, nežli, že stejně tak je financováno i Muzeum Václava Havla
Pan Žantovský má zřejmě silný žaludek
Zajímavá analýza Respektu. K Aeronetu: https://www.youtube.com/watch?v=FSLQxX5Yp3M