- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vzhledem k tomu, že mobilita učitelů je daleko menší než mobilita studentů a sešup úrovně se týká poasledních deseti let, tak by si dovolil přece jenom převažující část odpovědnosti za úroveň gramotnosti studentů vidět v nich samotných, protože nemají sami dostatečnou úroveň motivace k dosažení vyšší úrovně své vlastní vzdělanosti.
Dnes každé dítě umí pracovat na PC, ale gramatika, dějepis, zeměpis a hlavně matematika je na nízké úrovni, kde je asi chyba? Mládež málo čte, na nízké úrovni jsou i někteří učitelé, ale i rodiče nemají na děcka čas a nevedou je ke zodpovědnému studiu hlavně již na ZŠ
Bývávalo dříve zvykem, že průměr libovolného předmětu celé třídy byl obrazem kvality učitele a podle něj byl učitel posuzován, zda a jak je kvalitní, dnes mám dojem, že kantorům je to zcela jedno, i na základním stupni "odpřednáší" jak na vysoké škole a odkráčí středem s tím, že opakovat si žáci mají doma. A když zjistí, že žáci mají v něčem mezery? Tím se přece on nebude zabývat, to byla látka nižšího ročníku .....
Domnívám se, že kantoři na školách jsou od toho, aby děti zaujali a naučili, a to znamená se jim věnovat a pracovat s nimi.
a nezapomnel jste na to, ze narozdil od doby pred 30 lety na lepsi stupne skol chodi vetsi a vetsi procento studentu, kteri tam de facto nemaji co delat? Za nas mohl jit na maturitni obor nekdo, kdo mel maximalne trojky, na gympl maximalne dvojky.