Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JC

J36i35ř67í 23C41á88s57e39k

18. 1. 2021 16:35

Ha ha, a nebylo to Znojmo? Tam si člověk taky užije spousty srandy. Teda je nezbytné brát to jako humorné, protože jinak je to na odstřel.

0 0
možnosti
ŠS

Paní Zámečníková, máte pravdu v tom, že by se státní správa dala dělat efektivněji. Problém však mnohdy není v úřednících, že něco nevědí, což samo o sobě není ostuda. Také se mi to stane, agenda je obsáhlá a čas od času narazím na něco co i po letech nevím. Omluvím se dotyčnému, vezmu si na něj kontakt, zjistím potřebné a zavolám zpět. Bohužel se často není zeptat koho, třeba konkrétní příklad v souvislosti s odchodem Velké Británie z EU. Opakovaně jsem se dotazovala na ministerstvu jak budeme pohlížet v mé agendě na novou situaci. Dozvěděla jsem se jen to, že nám přijde z ministerstva přípis. Ale kdy to bude nevím. Bohužel pak na svém místě vypadáme nekompetentně.

0 0
možnosti
TK

Ségra pracuje na pozemkovém úřadě (což sice není sociálka, ale ten princip je stejný). Myslíte si, že dostanou ke všemu nějaké jasné předpisy co a jak se vyřizuje? Ani náhodou a zákony se jim stále mění. Takže nové pracovnice se zaškolují stylem: "Mirka je tu nejdýl, zeptej se jí." Naposledy je povinně poslali na pětidenní školení do Prahy a do Olomouce. Čekali byste odborné profesní? Haha, jedno téma bylo Asertivita, druhé Zvládání stresu a třetí Manažerem vlastního štěstí..;-D

Dříve alespoň na komplikovanější věci měli vlastní advokátku a na správu počítačů také zaměstnance. V posledních cca 10 letech jich ale cca 50 procent zaměstnanců vyházeli a zůstalo tam jen pár referentek. Advokát už sedí pouze v Praze a mají zakázáno ho příliš obtěžovat. Na jakoukoli zaseklou tiskárnu či problém s PC se píše "incident" a řeší se přes Prahu, jenže oni běžně potřebují v rámci pozemkové úpravy rychle vytisknout třeba 2000 obálek s dokumenty a nemohou čekat, až se v Praze někomu uráčí. Takže ségra se postupně s mojí online pomocí rekvalifikovala i na opraváře tiskáren, telefonů a podobně. Protože jich půlku vyházeli a firmy zpracovávající úpravy jsou nízkými cenami nuceny to šidit, ségra tvrdne v práci běžně od 6 do 5 a opravuje to po nich, ale zaplacené přesčasy nedostanou, na příkaz šéfa si jde ve tři pípnout odchod a jde zase zadarmo makat. S VŠ a 20 lety praxe za cca 23 tis. čistého.

My tak nějak očekáváme, že tyto věci přece musí samozřejmě fungovat, že úřednice ví, co má dělat a 100% ovládá svoji práci, ale tak to prostě není. Navíc správní řád aspoň na 90 % ovládá až člověk s právním vzděláním, kterého za 25 tisíc neseženete. takže jsou tam jen ženské, které nějak obkoukaly, co mají rutinně dělat, ale nic víc po nich chtít nemůžete.

4 1
možnosti
JB
JB

Nezlobte se, jakkoli neobhajuji základní neznalosti, tak rozčilovat si, že úředník jde na oběd, a ne přepážkový, ale pracující v kanceláři, a tato doba není oficiálně stanovena, je ... nemám pro to vhodný výraz.

Patrně mají kantýnu, kam se vejde omezený počet lidí a za korony tak polovina normální kapacity, takže z podstaty věci nemůže být pro celý úřad stanovená jediná možná doba oběda, protože by se do té kantýny najednou, během 30 minut, nevešli ani ti, co o její produkci stojí. Normální člověk pochopí, že úředník je taky člověk, který se chce v klidu najíst a zkusí zavolat za hodinu.

2 11
možnosti
Foto

Nezlobím se, neboť jste nepochopila, že to byl jen střípek z celé mozaiky. Být to jenom tím, že je pracovnice na obědě, nestálo by to za řeč, natož blog. Ale přehazování si člověka sem a tam, když toto Vám může sdělit i úředník, který má na starosti agendu lidí od jiného písmene, je poněkud trapné a mrzuté. A co byl vrchol, když už Vám po dvou dnech paní zavolá (jedno jestli v době oběda či ne) a řekne Vám, že neví. Já bych s odpovědí "nevím" nikomu nevolala a pěkně si to zjistila, když už jsem osoba, která to má na starosti. Všechny ty střípky Vám pak dají dohromady celou absurditu vyvstale situace, o to jde, paní Petru.

10 0
možnosti

R^

Ano, je to strašné! Ale možná trvá příkaz, že Vás úřednice nesmí informovat o dávkách, na které máte nárok, jako tomu bylo před třiceti léty!

:-)

5 1
možnosti
JK

Od jedné úřednice z CSSZ jsem se kdysi dozvěděl, že "jsou úřad, ne informační středisko". :-/

6 0
možnosti
MV

to je text primo pro male divadelni predstaveni! BOHUZEL

6 0
možnosti
Foto

Přesně tak, Marku, já si říkám, že už nic grotesknejsiho na úřadech nezažiju a stále mě překvapují. ;-D

1 0
možnosti
PS

P42a62v89e95l 85S25m47a22r95ž

15. 1. 2021 11:18

Zajímavý článek, bohužel až příliš paušalizovaný a značně zjednodušený. Dcera pracuje na Úřadu práce v jednom severomoravském městě a tam to funguje tak, že v žádacích obdobích (leden, duben, červenec, říjen) jsou všechny dovolené zakázány a úřednice jsou v plném počtu po celý měsíc v práci, často hrubě nad rámec měsíčního časového fondu. Veškeré změny, které MPSV dělá, se dozvídají za pochodu a často jsou nuceny zpracovávat žádosti na základně již nefunkčních legislativních předpisů, protože staré už neplatí a nové ještě nejsou. Kritika nejde za Maláčovou, za MPSV, za vedením, kritika jde vždy do úřednických lavic, protože nikam níž už spadnout nemůže.

A jsem rád, že jste zmínila současnou dobu covidovou. MZ vyhlásilo pandemická opatření a tento úřad práce již v prosinci všechna opatření zrušil, protože by si lidé nemohli dojít na sociálku pro peníze, takže zatímco v obchodě s potravinami nesmělo být více, než např. 15 lidí současně, v čekárnách na sociálních odborech nebyl problém potkat se najednou s třiceti, čtyřiceti i více lidmi. Popsal bych Vám, co někteří z těchto lidí odvětili úřednicím, které po nich požadovaly, aby si nasadili roušky, ale kdybych to napsal, byl bych smazán pro vulgární vyjadřování.

ČSSZ každoročně v lednu bojuje se změnami stávajících předpisů, na základě kterých dávky vyplácí, není tedy ničím neobvyklým, že v lednu nefunguje. Tohle je již dlouholetý fenomén.

A naprosto s Vámi souhlasím, že je zapotřebí snížit počet úředníků, proti tomu nemůže nikdo nic namítat. Ruku v ruce s tímto ale musí jít i snížení počtu obyvatel, kteří jsou na úřadech závislí a kteří tyto úřady zasypávají žádostmi a obrovskou hromadou administrativní práce. Ta je, zvláště v současné době, mnohde akorát na hranici toho, co lze zvládnout. Vina tímto stavem je samozřejmě vláda, kterou jako první a v podstatě jedinou je třeba hnát za tento stav k zodpovědnosti.

18 2
možnosti
Foto

Díky, pane Smrži, za věcný komentář. Samozřejmě nelze vzít všechny úředníky a svázat je do jednoho pytle, ale že je jich tam moc a mnozí nekompetentní, za tím si prostě stojím. Mám ráda, když komunikuji s lidmi, kteří u své práce vědí, co vyřizují, v čem se pohybují, a jsou schopni svou pozici vykonávat. Já bych si nedovolila někomu říct, že nevím. Bohužel k tomu musím konstatovat, že jsem nechtěla žádnou novinku, ani jsem nevolala v lednu, nýbrž začátkem prosince, ba co víc, poslala jsem ještě e-mail, a přesto jsem dostala takovou odpověď. Problém je, že to není ojedinělé, ať už já, manžel, nebo přátelé, stále slycham a zažívám podobné neuvěřitelně případy. A mě prostě štve, že jsou to lidé, kteří jsou placení z našich daní, a když je jednou za čas potřebujete kvůli banalitě, nejsou schopni adekvátně pomoci. Tohle udělat člověk, který pracuje sám na sebe, brzy skončí.

2 0
možnosti
Foto

Možná už to napsal někdo přede mnou, ale kdyby náhodou ne, tak momentálně nezaměstnaní úředníci EET "přejdou absolutně plynule do registru pro očkování". Výsledek jejich práce bude po dvou týdnech vypadat podobně, jako nyní vypadají 40 let staré zábavné televizní estrádní silvestrovské pořady. [>-]

7 1
možnosti
PN

Na ČT3 běží seriál "Ano pane ministře", vřele doporučuji.

5 0
možnosti
  • Počet článků 51
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2231x
Nekonfliktní člověk píšící mnohdy o konfliktních tématech, ale vždy s neuvěřitelnou dávkou nadsázky, a pokud je to možné, tak i humoru, protože bez něj je život černobílý...

Seznam rubrik