Děkujeme za pochopení.
J54a84r67a 53R92a83n29k
" A koneckonců, vzpoura květinové mládeže 60. let také nebyla v principu ničím jiným, než podporou nesvobody, která vyvrcholila při nepokojích na amerických univerzitách"
Vtipalku Nebyt takovych jako: Jane Fonda, Joan Baez, Bob Dylan, Buffy Sainte-Marie a muzu Vam zde napsat dalsich 100 jmen, to byli lide protestujici proti Nixonovi a jemu podobnym, nechteli umirat v Azii, presne to same se delo v UK.......
Jenom ignorant muze napsat takovou hloupost
PODPORA NESVOBODY
L90u91b63o18š 89Z50á86l68o91m
Jane Fondová? Myslíte tu dámu, která se s radostí nechala fotit se severovietnamskou protiletadlovou střelou, kterou severovietnamci sestřelovali americké piloty?
K67a36r52o88l28í43n66a 35P69o33n84d91ě35l63í19č78k72o72v19á
Ráda bych také přispěla svou troškou do mlýna, už z důvodu, že jsem byla jedním ze studentů, který absolvoval výšlap na Karlštejn a také velice zábavnou debatu s autorem článku.
Přijde mi pozoruhodné, jak autor píše o tom, kolik významných (ať pozitivně či negativně) věcí udělali studenti v historii na celém světě a zároveň všechny tyto činy připisuje studentské nejistotě, naivitě a hlouposti a vlastně dává najevo, že my studenti jsme jen tupé stádo hnáno dopředu dominantními dospělci, kteří určují co si máme myslet, co říkat a co dělat a co je nejdůležitější (!) že to hlavně děláme úplně špatně.
Musí říct, že autor v debatě s námi použil slov ,,existuje svoboda činu a každý přeci může mít vlastní názor,,. S panem Zálomem jsme dlouho a zarytě debatovali a on v tomto článku teď špiní všechny naše názory a ještě o nás mluví jako o nějakých (s prominutím) idiotech bez schopnosti myslet, což se poté změní v naduté ,,gympláky,, bez morálky a soudnosti a jakékoliv inteligence.
Dovolím si poukázat na to, že když jsme s panem Zálomem debatovali na téma hydraulického štěpení, oponoval nám příkladem ze sedmnáctého století ,,kdy tu všechno vykáceli a ty kopce kolem byly holý,, a když jsme mu řekli, že bychom Zemi měli chránit a ne ji víc ničit navrhl nám, ať zboříme své domy a jdeme bydlet do jeskyně a obratem se nás ptal, jestli bydlíme v jeskyních. Když jsme odpověděli že ne a ptali se ho jestli on ano, znejistěl a odvedl téma hovoru jinam.
Tento článek mi připadá zlý a manipulativní a myslím, že pan Zálom by si měl na chvíli odpočinout někde u moře, aby se mu z těch intelektuálních výšin nezamotala hlava...
L57u32b39o56š 12Z47á72l45o21m
Já bych trochu opravil/upřesnil tu pasáž o jeskyni. Samozřejmě, že nebydlím v jeskyni - ale já také nikomu nepřikazuju, aby rezignoval na svůj více či méně blahobytný materiální status, a šel bydlet do jeskyně. Environmentalisté toto, v principu (s tím jste měli velké problémy - pochopit, co je principem sporu!) lidem radí - protože vidí jakýkoliv technický pokrok jako zlo. Morálně pro ně není rozdílu mezi cihlovým domem, mrakodrapem, nebo slovanskou polozemnicí - oboje je, ve svém kontextu, produktem lidské tvořivosti a něčím "mimo přírodu".
"Tupé stádo hnané dopředu dominantními dospělci" - No já bych to takhle nenapsal, nepoužil bych slovo "tupé", nicméně, takhle bohužel státní školství funguje. Nikoliv jako způsob získávání znalostí a dovedností, ale jako způsob indoktrinace. Doporučoval bych Vám velice zajímavou esej filozofky Ayn Randové The Comprachicos, věnovanou progresivistickému školství a vlivu Johna Deweyho. Kdyžtak bych doporučil, zeptejte se na tato jména v hodině společenských věd (nebo jak se to dneska jmenuje).
J42i96ř36í 78S66v78o65b89o28d20a
Váš článek je značně manipulativní, protože polemizuje s východisky, které nejsou pravdivé. Cituji z Vašeho článku: "Zničili lidé v průběhu staletí starobylou českou krajinu tím, že vykáceli prakticky všechny lesy? Ale samozřejmě, odpoví studenti. Zničili. Ale dnes už se s tím, bohužel, nedá nic dělat."
- - -
Tak především – česká krajina není zničená. Je pravda, že v dávných dobách byl na našem území hluboký prales. Paradoxně však biodiverzita této krajiny byla nižší, než dnes. Kulturní krajina, ve které se střídají lesy, pole, remízky a pastviny umožňuje přežití mnohem vyššího počtu druhů, než prales. Například celá řada lokalit v Českém středohoří je osídlena velkou řadou vzácných rostlin a živočichů jen proto, že tyto lokality jsou hospodářsky využívány. Ekologové dokonce doporučují (například na Holém vrchu) "zraňování půdy a vypalování stařin" – tedy to, co se tu dělalo po celé tisíce let, kdy bylo uzemí využíváno jako pastvina – zarůstáním stromy a křovinami klesá počet druhů rostlin i živočichů. Pozoruhodný je v tomto ohledu názor našeho předního geologa Václava Cílka.
- - -
Podstatou težby zemního plynu hydraulickým štěpením je fakt, že přijde firma, která investuje do těžební technologie a pochopitelně usiluje o co nejrychlejší návratnost této investice a pochopitelně zisk. Během několika let dojde k vytěžení suroviny a následně firma zmizí. To je vše. Nic pro budoucí generace. Těm naopak zbyde v podzemí něco, co nikdo nedokáže přesně pojmenovat. Tento druh těžby vůbec není vhodný pro geologicky mimořádně složitou českou krajinu. Na pohých sto metrech čtverečních lze vedle sebe najít třetihorní vulkanity vedle křídových uloženin a čtvrtohorních spraší – a to nemluvě o prakticky neprozkoumatelných "cestách" podzemí vody. Například Kanada má zcela jiné podmínky – tam lze najít tisíce kilometrů čtverečíních homogenních geologických podmínek a minimální sídelní hustotu – tam lze o takové těžební metodě vážně uvažovat. U nás by to byl jen plundrovací hazard.
J23i21ř28í 42L82i68e97t37a65v38e54c
Děti z gymnázií, zejména z těch osmiletých mají daleko větší znalosti a rozhled než studenti jiných středních škol, to je prostě obecný fakt. Vy z těch mladých lidí děláte nesvéprávné hlupáky, kteří se snadno nechají ovlivnit - to si prostě nemyslím.
V38l27a76d76i21m68í38r 78S49o50j54k96a
Byl jsem studentem jak gymnázia, tak obchodní školy, a když už nic, tak obchodní studenti mohou chápat souvislosti při diskuzi na tuto popisovanou problematiku, protože lidské jednání se tam do mnoha vyučovaných předmětů. Student gymnázia není po odmaturování nic jiného, než více či méně nacucaná houba vědomostmi, které rámcový smysl nedávají. Trochu od všeho. Kdo se chytne na VŠ, ten má šanci se nějak rozvíjet, ale gymplák, který se na VŠ nedostane, má problém. Něco ví, ale nic neumí. Byl omyt znalostmi, ale nebyl donucen přemýšlet. Znám své vrstevníky z obou škol.
Musím ale uznat, že se stejně většina vyprofiluje dle svých osobních dispozic až po opuštění školy. Někdo dospěje a dojde uvědomění, někdo je holt pohlcen marasmem vládnoucího socialismu.
- Počet článků 279
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2498x