V kočičím zajetí (fotoblog)

„Tak letos pojedeme na dovolenou na maltu.“ – shodli jsme se s H. při plánování rekonstrukce. Tahle jazyková hříčka je pro mě zábavná hned v několika ohledech. Předně proto, že tu skutečnou, středomořskou Maltu, díky obrovské koncentraci kotů, naprosto miluju. Naposled jsem tam byla předloni.

Neměla jsem chlapa a chtěla jsem jet na romantickou dovolenou. A tak jsem vygooglila maltský kočičí útulek, zavolala tam a skočila na letadlo. Provozovatelka útulku se nad mou touhou strávit tři týdny dovolené mezi kočkami naprosto nepozastavila, půjčila mi o 4 čísla větší gumáky a vrazila mi do ruky smeták.

Jezdila jsem tam autobusem. Umývala jsem stovky misek, vyměňovala desítky záchodků, šplhala po stromech a prodírala se křovím, abych polapila uprchnuvší koťata, ošetřovala kočičí rýmu a po nocích si potajmu chytala pod pyžamem příležitostné blechy.

V průběhu dne, kdy byl útulek plný lidí, bylo všude spousta mňoukání a někdy taky prskání. Večer, když všichni odešli, zavládlo ticho... seděla jsem uprostřed těch osmi stovek koček a pozorovala chlupatý provoz. Otíraly se o mě, lezly mi na klín, nebo mě jen tak z povzdálí zkoumavě pozorovaly.

Naše klasické muriny nebo kočky černé jako tma, aby na Maltě jeden pohledal. O to, jaké barevné preference kočičích kožichů v té či oné zemi mají se prý starali historičtí mořeplavci, a tak jsou na Maltě, bývalé britské kolonii, populární hlavně bílé, rezavé a tříbarevní kočky. Tříbarevným kočkám se tam říká Madonna Cats – asi proto, že tříbarevné kočky jsou vždycky jenom kočky, nikdy kocouři. Ach ta genetika.

Útulek Tomasina Cat Sanctuary provozuje vláda. Ve skutečnosti ho však řídí, krmí a uklízejí dvě herdek-dámy, které mají k ruce skupinu dobrovolníků. Dobrovolníci jsou částečně domorodci, kteří na sebe po celou dobu úklidu a přípravy jídla halasně pokřikují v maltštině, částečně mezinárodní mládež, kterou na Maltu přivál program EU zaměřený na dobrovolnickou činnost, a částečně exoti, jako jsem já.

Jen existence Kočky a Kocoura mi zabránila v tom, abych se vrátila s mňoukajícím kufrem.

Autor: Petra Žallmannová | úterý 5.3.2013 9:15 | karma článku: 28,76 | přečteno: 1528x