Highway to Hell - Nr. 1

V naprosto doslovném překladu: na silnicích lépe, bezpečněji, zdravěji. Část první, ekologie provozu individuální dopravy.

Upozornění, tento blog obsahuje autorovo zamyšlení nad ekologií individuální dopravy, takže by ho snad ani neměl nikdo číst. Auto a au-tor nepřebírá zodpovědnost za to, že si to kdokoliv vezme k srdci.

První fáze zlepšení ekologie provozu:

1) Stáří aut: auta by již neměla být starší 5-ti let, jak víme, tato auta jsou velmi neekologická, nebezpečná. Stará auta budou ekologicky sešrotována, naložena na nákladní loď, odvezena 6000 km daleko a tam bezpečně zlikvidována vhozením do moře firmou, jež vyhrála zakázku na ekologickou likvidaci pro celou EU v hodnotě drobných 989 mld. eur.

2) Klimatizace: Řidič bude moci využít klimatizaci k ochlazení o max. 1,25°C  pod úroveň venkovní teploty. Jak víme, zapnutá klimatizace velmi zvyšuje spotřebu. Na policii bude důkladná kontrola, při zastavení vozu si nejen dýchneme, ale necháme si strčit teploměr do interiéru. Interiéru vozidla. Při kontrole nesmíme otevřít žádné okno ani dveře (aby nedošlo k ohřátí interiéru), pokud tak učiníme, je automaticky bráno, jako by jsme si chladili více. To vše pod pokutou vysázení tří smrčků v Jizerských horách. 

3) Akcelerace: Rychlou akcelerací vozidla vzniká neúměrné množství CO2 (zvyšuje se spotřeba), proto bude všem autům umístěn pod plynový pedál dřevěný špalek, který zamezí sešlápnutí pedálu na podlahu. Špalek bude vyroben pouze ze dřeva těženého v deštných pralesech, jen ten totiž splňuje požadavek na neopotřebení.

4) Rychlost: Jak víme, se zvyšující se rychlostí stoupá spotřeba a tím množství vypouštěného CO2, vědci díky grantu z EU ve výši 78 mld. eur zjistili, že ideální rychlost pro minimální spotřebu je 89 km/h. Což je ovšem rychlost nebezpečná. Bohužel na další grant ve výši 124 mld. eur pro zjištění, zda poloviční rychlost je ekologická, nejsou peníze. Přesto trvám na tom, aby maximální rychlost byla stanovena na půlku, tedy na 44,5 km/h. Peníze na grant ve výši 82 mld. eur na vývoj omezovače se ztratily kdesi v Karibiku, proto jím nebudou vozidla vybavena a plná kontrola rychlosti bude na řidiči. Za každé překročení rychlosti 44,5 km/h (je stejná ve městech, dálnicích) je pokuta až do výše jednoho týdne bez elektrické energie. V případě stálého porušování dojde k odpojení od všech sítí, včetně sociálních. 

5) Brždění: Jak víme, při brždění se zahřívá brzdové ústrojí, čímž dochází ke globálnímu oteplování, proto se brzdit nebude.

6) Motor: Povoleny by měly být motory, které vypustí desetinu CO2 co dosavadní, technici již takový motor osazený třiceti turbodmychadly mají téměř vyvinutý. Životnost motoru klesne minimálně, pohodlně půjde dojet z Prahy do Splitu a zpět, takže je milión Čechů naprosto v pohodě.

6) Palivo: Pouze z řepky. Na záplavy a ničení motoru vliv mít nebude - dokazování, že ano bude pod pokutou týdne nucených prací v Agrofertu. Pěstování a sklizeň bude probíhat manuálně, nezaměstnaných je dost.

7) Automobilové sporty: Zakázany všechny.

 

Druhá fáze:

1) Auta již nebudou vybaveny spalovacím motorem, ale elektrickým pohonem poháněným bateriemi z naprosto neškodného olova či jiných kovů a kyseliny.

2) Auta mohou být vybavena stěžněm a plachtou do rozměru max. 15m2, policie ale bude pod pokutou dvou dnů dopravy pouze na kole kontrolovat, zda nedochází stěžněm k odběru elektrické energie z trolejí (týká se hlavně měst). 

3) Stáří auta bude omezeno na maximálně jeden rok, ale do center měst bude povolen vjezd pouze vozidlům nepřekračující stáří 3 měsíce. Pro povolení o způsobilosti vjezdu a době platnosti se vydá zelená nálepka velikosti 1,8 x 1,8 metru, která musí být na voze dobře viditelná. Nálepku vydá místní registr vozidel vybavený novým software, takže doba vydání nepřekročí 2 měsíce. Kontrolu bude vykonávat na každém jednom kilometru silnice jeden ekologický aktivista, v případě zjištění nezpůsobilosti auta jej zastaví skokem (jak by řekl Roman, normálně šipkou) na kapotu. 

4) Výroba aut bude probíhat již jen ekologicky, budou použity materiály jako ovčí vlna, sláma, na nosné části bambusové či ebonitové tyče.

5) Nabíjení aut: Nabíjení aut bude povoleno pouze z ekologických zdrojů (slunce, vítr), pokud slunce nesvítí a vítr nefouká, nemůžeme využít energie ze záložních uhelných elektráren, ale chodíme pěšky, či jezdíme kole. Nabíjení vozu energií z uhlí je trestáno odříkáním ekologického desatera před Haagským tribunálem pro práva mloků (vznikl po válce s mloky-neplést s Haagským studijním výborem pro noky či knedlíčky).

6) Vyhlásit armádě válku, pokud tanky, obrněná vozidla, letadla atd. nebudou poháněna větrem či sluneční energií. 

 

Třetí fáze:

1) Chodíme pěšky

2) Jezdíme na kole

3) Bourají se dálnice, silnice a mosty, čolci, medvědi, zebry a žirafy mohou konečně migrovat, dokonce i emigrovat.

 

Čtvrtá fáze:

1) Jsme již jen doma připojeni na facebook či blogujeme (pokud nejsme odpojeni a svítí slunce či fouká vítr) a nikam nechodíme.

 

Dodatek 17.6.2014 23:23:13  Právě jsem obdržel povzbudivý mail přímo od prof. Václava Klause, pokud prý nedojde k okamžitému plnění fáze 1 a jasnému časovému harmonogramu pro další fáze, je ochoten odebrat všem EU úředníkům jejich pera (neplést s péry) do doby, než se problémem začnou zabývat. 

Dodatek 17.6.2014 23:23:21 Právě mi volal eurokomisař pro dopravu, že se tímto problémem začne zabývat část výboru pro ekologii, pouhých 148 757 úředníků. Jsem navržen na zelenou plaketu Kateřiny Jacques (obdoba Nobelovy ceny), prof. Václav Klaus ale trvá na tom, že se tím musí zabývat úředníci všichni. O dalším vývoji Vás budu informovat. Nebo snad ani raději ne..

MZ

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Michal Zákoucký | úterý 17.6.2014 23:23 | karma článku: 12,39 | přečteno: 602x