- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
jednou z tebe bude zdatný aparátčík na nějakém ministerstu tvrdící že poslanec je zodpovědný, vzdělaný a informovaný z titulu své funkce. Ty máš dobře vymleto
Zastupitel by neměl rozhodovat o věci, která zásadně přesahuje jeho mandát. Takže buď rozšiřme mandát třeba na nějakých 8-16 let s možností odvolání zastupitele (jako ve VB) nebo zaveďme referendum.
V prvním případě by politici měli politiku jako standardní zaměstnání a paradoxně by poklesla korupce, která vždy nakyne po otočení sil v parlamentu(jak to zažíváme nyní za čerstvé vlády ODS).
V druhém případě by se konečně demokratura (což je diktatura ekonomicko-politické eltity, případně ještě justiční elity - u nás) změnila v demokracii (demokracie ve světě až na výjimky neexistují, rozhodně třeba USA nejsou demokracie).
V každém případě by chtělo zatlačit na občanskou výchovu ve školách, dát ji velký prostor a tlačit na zapojení do diskuzí všechny žáky. Po dokončení středoškolského studia pak pro obdržení všeobecného volebního práva by jedinec musel každých X let dokázat, že látce občanské výchovy stále rozumí, jinak by mohl o volební právo přijít. Navíc by volební neúčast (voličů) sankciována nepříjemnou pokutou.
Takováto silná občanská společnost by pak, dle mého názoru, musela prosperovat lépe, než starověké Athény a rozhodně lépe než současné demokratury.
plní sliby z volebních programů. Já vím, oni nejlépe vědí, co je pro nás to nejlepší.
A proč je tedy volíte ?
A pánům dole doporučím buď ozbrojený převrat nebo příště netlachat a jít k volbám.
ách jo! Svatá ty prostoto. No, jak jsou naši zastupitelé zodpovědní, to tady snad nemusím rozebírat! A k referendu: proto je na tom Švýcarsko tak špatně, že?
Pardon, ale vetší nesmysl jsem už dlouho nečetl. Stačí se podívat na český parlament a je jasné, že nemůže být ani řeči o kvalifikovaném rozhodování, ani o o odpovědnosti. Veřejnost se dá zmanipulovat, a poslanci ještě mnohem snáz uplatit nebo třeba vydírat. V čem podle vás spočívá ta jejich odpovědnost? Už někdo viděl trest pro poslance, který se zpronevěřil přísaze, prosazoval úzce skupinové zájmy nebo třeba přešel ke konkurenční straně, k čemuž asi neměl mandát od svých voličů? Výhoda referenda je v tom, že důsledky si nesou skutečně ti, co rozhodují. Rakušáci se svobodně rozhodli nestavět atomovky. Tak třeba mají dražší elektřinu, ale je to jejich vlastní svobodná volba a důsledky si nesou sami. Je vtipné, že člověk má u nás teoreticky všechna mylitelná práva, jak nakládat se svým životem, ale když jde o rozhodování ve „státních“ věcech, příchází středověk a vláda rádoby osvícené elity, která si může svévolně dělat, co si zamane.
vnucovat vůli Topolánka a spol., my ostatní chceme o svém životě rozhodovat sami a chceme proto referendum o americkém radaru.
A pro referendisty - jak by asi hlasovala, třeba o Lisabonské dohodě, hlavní postava tohoto článku?
A co jako? Ať si o věcech, které se ho týkají, hlasuje jak chce. Jak by asi hlasovali všichni ti poslaneční přeběhlíci bez voličského mandátu?
...karmu jsem Ti dal, Honziku, ale pomni, ze i v zastupitelske demokracii se muze vyskytnout otazka dotykajici se rozmerem Ustavy. Zmena Ustavy treba. Nebo zasadn omezeni statni suverenity.
-
Pred poslednimi volbami jsem se podle nazoru kandidata na Euroustavu (ver. 1.1 i ver. 1.1.1) mohl rozhodovat jen tezko. I kdyz pouzivat ji na kde co je ale samozrejme nesmysl, par prikladu by se naslo, ja bych to uplne smahem neodsuzoval.
Zákonem je přesně dáno, kdo může iniciovat změnu Ústavy a nikde tam není zmínka o výsledcích referenda jako původci změny.
Iniciátorem zákona může být toliko poslanec, skupina poslanců, Senát (jako celek), vlýda nebo zastupitelstvo kraje.