- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
sníh se v Tallinnu odváží pravidelně každý den za město, při delším sněžení dokonce i dvakrát ... nejen v novinách ale i známí z Prahy mi potvrdili, že městská hromádná situace v těchto dnech rozhodně nejezdila podle plánu a polovina z nich nebyla schopná dojet do práce včas ...
U nás to často vypadá tak, že v rozpočtu na výstavbu a opravy silnic figuruje pohádkově drahý materiál, snad dovozový přírodní asfalt z Trinidadu, či co
A pokud jde o zimní údržbu silnic, tak odborník na slovo vzatý a v tomto oboru nejvíce ze všech informovaný, Ladislav Jakl, napsal ve svém blogu, že v Česku stojí jeden den zimní údržby silnic údajně 1 miliardu. Fakt nevím, co bych k tomu dodal... Anebo, kam ty prachy tečou... Že by fakt nějakých 100 miliard ročně na zimní údržbu?
Znám oblasti, kde se jenom prohrnuje a sype drobným kamínkem kvůli ochraně vodních zdrojů a tam se většinou jede dobře a bezpečně.
V posledních cca 10 letech rozhodně nebývalo obvyklé, aby se v jednom kalendářním roce třikrát stalo, že v Praze napadne najednou cca půl metru sněhu. Na to Praha rozhodně připravena není, protože se to stávalo maximálně jednou za zimu a ne na dva týdny, ale tři dny a pak to roztálo samo. Samozřejmě, bude-li se to opakovat, nezbude, než investovat do obdoby Estonských příprav...
to bezhlavé solení mě tak vytáčí, ale nemám nejmenší tušení, jak s tím něco udělat. Tudle mě dokonce horliví zaměstnanci posolili na nástupním ostrůvku tramvaje - který byl celý odklizený a naprosto suchý!!! Možná by se i těm dole mohlo vysvětlit, k čemu je ta věc v hlavě. Loni jsem zase slyšel, kterak sypali úplně suchou a holou D-jedničku.
A ještě jedna věc - ono by se možná nemuselo utrácet za drahou cestu do Estonska. Možná by stačilo poslat papaláše v zimě třeba do Krkonoš - tam to totiž vypadá většinou mnohem líp, a s minimem soli. Ale oni tam nejspíš jezdí i tak a vidí to sami, takže za tím strašným solením dole v nížině bude asi něco jiného.
Nicméně ty poznatky ze zemí, kde to funguje by pro papaláše rozumného mohly snad něco přinést.
Je sice blbá, ale naše. Český tygr prostě zařve, lekne se toho, strachy si upšoukne a vyčkává, co mu Brusel poradí.