- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je mnoho volů ve státě Dánském. Nebo to Hamlet řekl nějak jiínak? Jsem již starý dědek, nicméně pamatuji z dětství, že existoval učební předmět občanská výchova. Vlastně právě tam sevyučovaly moderní dějiny. Samoézřejmě to byla indoktrinace názorů vládnoucí kasty. Nebudu ji jmenovat, protože byto mohla být nekalá reklama, ale právě mi vyšla kniha, jejíž napsání mi vnutilo myšlenku, že bez těch mamutů nelze moderní dějiíny pochopit.
Kdyby bez mamutů, ale co takhle bez antiky, její filozofie a práva, nelze pochopit, co jsou vlastnická práva.
Ale dle mého názoru vskutku by měly stačit k výkladu dějin do r. 1917 dvouhodinovky v prvním pololet. A druhé pololetí věnovat tedy 20. století.
Bez vysvětlení toho, jakou roli v organizaci společnosti hrál lov mamutů, tak nelze vysvětlit to, jakou roli v organizaci společnosti hrají komunisté. I Hájek existenci odděleného vlastnictví začíná výkladem, jak si podnikavý pračlověk privatizoval pro sebe studánku.
..Takže, pokud budeme mluvit o výuce dějepisu na ZŠ, vy byste začal v šesté třídě současnými dějinami (tedy 20.st.) a v deváté třídě o mamutech...duševní vyzrálost žáků nerozhoduje?...ale právě ty starší žáky zajímají současné dějiny včetně současné politické situace...světové války, zbraně včetně ZHN, "novičok", chemické a bioloigické zbraně, válka v Korei, Vietnamu, Afghánistánu, Jugoslávii, Iráku, Libyi, situace na Ukrajině...
Vážený pane Nikle, asi jsem se neúplně vyjádřil, za což se omlouvám. Měl jsem na mysli, že na každém stupni škol, když se začne vyučovat v dané třídě dějepis, začalo by se vždy 20. stoletím, tedy jak v 6.třídě, tak v 9.třídě. Souhlasím s Vámi v tom, že v 6.třídě žáky spíše zaujmou mamuti a v deváté zase minulé století. Ale aby na to došlo, mělo by se v 9. třídě začít 20.stoletím. A pokud zbyde dost času, mohou se učitelé vrátit k mamutům, nebo k čemukoliv jinému v dějinách. Dokonce by bylo dobré, aby si žáci sami vybrali, co je ještě z dějin zajímá. Možná byste měl jiný názor na to, jak to udělat, aby se 20.století pro nedostatek času neodfláklo. Sem s ním.