Nepochopitelná móda SUV

Než se dostanu k SUV, dovolím si několik poznámek k takzvané personalizaci. Souvisí to s předmětem  mého článku. Protože pořízení auta typu SUV je projevem personalizace jeho majitele nebo majitelky.

Personalizace je – podle pana profesora Kohoutka – utváření individualizované osobnosti člověka. Tuto poněkud profesorskou definici můžeme popsat jednodušeji. Rodiče a škola vytvářejí osobnost dítěte výchovou nebo také tím, že je vychovávají špatně nebo vůbec. Už v pubertě se však dítě individualizuje samo – každý rodič ví, jak to probíhá. A pak přijde dospělost a člověk se začne individualizovat sám. Chce být jinou persónou, než ti ostatní, chce se lišit , ale často se chce i jiným podobat, patřit do jejich okruhu, napodobit je, zařadit se do módního trendu.

Například roztrhanými koleny na kalhotách. A to bez ohledu na to, co si o tom spoluobčané myslí. I bez toho, že  nerespektují etiketu. To, jak to dělá, čím se chce lišit nebo podobat jiným, je personalizace. Chce být výjimečnou persónou.

Ale vraťme se k autům SUV. Jsou módní a pořizují si je jednak ti, kteří jsou bohatí a také ti chudší, co se jim chtějí podobat a patřit do jejich okruhu. Pořizuji si je často i řidiči, kteří jinak úzkostlivě dbají na nízkou spotřebu benzínu, bez ohledu na to, že jejich motory žerou víc, protože kladou větší odpor vzduchu a auto je těžší. Ale mají SUV!

Mnozí odůvodňují svůj nákup tím, že se do vysokého auta lépe nastupuje. To je pravda, ale za cenu všech nevýhod. Dítě, když už je těžší , naložit do auta je obtížnější díky výšce sedadel. Nemluvě o tom, že naložit větší zavazadla do výše postaveného kufru není žádná legrace. Že SUV je jenom móda, svědčí i to, že nejde o žádný off-road, protože většině z nich chybí pohon 4x4. Ale je to SUV.

Mnozí jeho řidiči, i když mají off-road, jezdí s ním jenom po městě. Tiskem před časem proběhla zpráva, že když jedné řidičce zkoumali diagnostiku auta, zjistili v servisu, že najela více než 60.000 km, ale s pohonem všech 4 kol pouze necelých 5 (slovy pět!) kilometrů. Ale měla SUV.

Mnozí majitelé SUV jdou dál s úpravami, a k velkým kolům si pořizují - taktéž módní - pneumatiky nízké. Takže auto drncá, Ale je to SUV.

K personalizaci patří i to, jak se člověk staví k jiným lidem, k jiným řidičům. Já lépe vidím, protože sedím výše, je to moje výhoda. Kdybych naboural nějaké obyčejné auto, ne SUV, tak mně se nic nestane. Že toho druhého může moje auto zabít, je vedlejší výhoda SUV. Smutné. Těm, kdo stále tvrdí, že jejich bezpečnost je nade vše a proto jezdí se SUV, bych doporučoval vojenské obrněné vozidlo. Když už všichni ostatní budou mít SUV, tak se jim určitě nic nestane.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Karol Wild | neděle 4.3.2018 19:48 | karma článku: 30,67 | přečteno: 1825x
  • Další články autora

Karol Wild

Otevřený dopis panu primátorovi

30.12.2023 v 14:59 | Karma: 6,17

Karol Wild

Zelenskyj a Putin podruhé

12.12.2023 v 23:43 | Karma: 32,30

Karol Wild

Nakoupíme 24 letadel F-35

26.11.2023 v 18:52 | Karma: 33,47