- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Bystrý, inteligentní text.
Ten nápad se mi líbí, nejdříve pořádně probrat historii 20. století. Ta je však naneštěstí zatížena dezinterpretacemi a nebylo by od věci učit ji nestranně, padni komu padni. Ale tuším, jak je to těžké, když se ani po šesti stoletích nedokážeme shodnout na interpretaci husitské doby a zbavit se ideologických nánosů na ní ulpívajících.
Zdravím, zdá se mi, že dezinterpretaci můžeme v dnešní době vyloučit. Od sametového převratu už uplynulo dost času.
V tom pripade by se mohlo u lepsich studentu historie vyskytnout riziko prohlednuti, coz si myslim by nebylo u nasich politickych elit zadouci.
Moje maličkost se vždy zajímala o Zeitgeschichte. Nejprve o období od konce 19. století, tedy o dobu, v níž vyrůstali prarodiče a rodiče, teď o dobu, v níž vyrůstala moje maličkost. A zjišťuji, že ani této době nikdo nerozumí. Klouže se po povrchu.
To klouzání je pravdou. Od ,,výkladů" počínaje, a to u čehokoli
Vaše idea je sice zajímavá, jen její realizace asi poněkud ,,problematická". O věku žáků a jejich schopnosti vnímání, či až ,,formování", ani nemluvě. Ani o současném množství ,,info", často ovlivněných i fabulací jejich ,,zpracovatelů" též ani nemluvě. Jakýsi ,,rok nula" pro počátek výkladu je asi také těžko možný, neb jde o kontinuitu událostí a dějů v čase, a to nejen u nás, ale i v Evropě, potažmo i ve světě. A, obávám se, že i ,,odosobnit" to vše je až nemožné.
P.S..: omlouvám se za osobní dotaz. Nebyl radista Wild s vámi v příbuzenském vztahu?