Pro přispění do diskuse se prosím přihlaste.
Přihlásit seS26l38a42v84o48m96í28r 73B76e97n25e73š
Jakožto celoživotní překladatel a tlumočník plně souhlasím s tím, že od první třídy nelze učit cizí jazyk na klasickém základě.
Dokud se žák v hodinách češtiny nenaučí, co to je podmět, přísudek, předmět, příslovečné určení apod., tak mu nevysvětlíte takové gramatické jevy, jako je například slovosled.
Čím nižší věk, tím lépe, to sice platí, ale pro takové učení, kdy je člověk tomu druhému jazyku spontánně vystaven a oba ty jazyky se naučí přirozenou cestou. Například na jihu Slovenska se takto děti zcela spontánně naučí slovenština i maďarštinu. Ale pro umělé učení na základě vysvětlování gramatických jevů je věk šesti let prostě nedostatečný.
P66e95p27a 47Z55a20h49r36á15d12k29a
Je tedy zvláštní, že jste ještě předtím než jste ve škole pochytil co to je podmět, přísudek, předmět, příslovečné určení apod., již plynule mluvil. Zamyslel jste se nad tím, že je to trochu jinak?

Š61t81ě37p59á79n 73B48i58c20e50r14a
S cizím jazykem by se mělo začít hned jak dítě začíná mluvit. Proto mívali v bohatých rodinách anglické nebo německé guvernantky, které s miminky hovořily svým rodným jazykem a dítě se bez biflování naučilo druhý, světový jazyk, jak by řekla německá guvernantka, unwillkürlich.
J26i38r81i 95B16o30r
Souhlas. Malí

P94e76t51r 75B10u37r22i62a97n
Už jsem to v některé diskusi napsal, přesto zopakuji. Kamarádka se před 22 lety provdala do Německa. Na začátku s manželem komunikovala anglicky, než se pořádně naučila německy. Když se jim narodila dcera, tak na ni ona mluvila česky, tatínek německy. Dcera pak automaticky "přepínala" v komunikaci s tátou i mámou mezi oběma jazyky. Na základní škole pak doma jeden den v týdnu na sebe rodina mluvila jen anglicky. Ta holka dnes umí perfektně tři jazyky.
Nechápu, proč by tím, že se děti budou učit mluvit anglicky už od první třídy, měl nastat konec klasické češtiny jako národního jazyka. Ve skandinávských zemích je výuka angličtiny od útlého věku samozřejmostí a téměř všichni se anglicky domluví. Nevšiml jsem si, že by u nich nastal konec národních jazyků.
J56a29r53m22i76l46a 23P18í80c13h20o47v47á
Pokud se na ty děti bude mluvit, je to v pořádku, ony se ten jazyk v pohodě naučí. Pokud je budeme učit zastaralým socialistickým stylem: "Pařízková, vezměte si slovníček" a budeme dítě u tabule zkoušet ze znalosti slovíček, nenaučí se ani zeptat se na cestu k nádraží nebo si objednat oběd v restauraci. Vrcholem socialistické výuky němčiny bylo "Herr Ober, drei Bier". Otázkou je, kde vezmeme učitele nebo učitelky, které anglicky skutečně umí mluvit.

J10i37ř49í 14J33i61r78o87u65d59e13k
Nejenom mluvit
E28d40v38a60r52d 60N54i24c95h80t26b29u14r96g73e67r
Problém s výukou angličtiny co nejdřív není v tom, že by to ty děti mátlo. Problém je v tom, že na to nemáme dost učitelů. A už vůbec ne takových, kteří by sami angličtinu ovládali na dostatečné úrovni.
S rozšířením výuky angličtiny je třeba začít na pedagogických fakultách.

J13a29n10a 92M94e81l56i76š23o35v94á
Veď od prvej triedy sa budú učiť iba tie základy. Môj syn ovláda viacej jazykov, ale ten rodný stále ovláda najlepšie. Bude to aj o tom, ako k tomu pristúpi súkolie-žiak,učiteľ, rodič.

F13i59l82i20p 89V68r49a92c45o18v61s65k29ý
Jasně Janka, navíc Janka jazyk je prostě živá věc v neustálém vývinu.

Z57d95e50n66ě82k 18M45a16t59u93š75k67a
Spolužačka emigrovala s manželem do Švýcarska.
Děti vychovávali česky i německy a protože to byli u francouzkých hranic, tak se do toho míchala i frančtina.
Ve škole přibyla angličtina.
Dnes děti mluví plyně všemi těmi jazyky. A češtinou vládnou lépe, než mnozí jejich vrstevnívi v ČR.

J65i66ř18í 46J82i61r47o26u65d51e64k
To mohu potvrdit. Zde je však otázkou, zda je to coby součást povinné(!) výuky vhodné již od nástupu dětí do 1. ročníku ZŠ. Dnes sice není výjimkou seznamování se např. s A.J. již na některých předškolních zařízeních, není to však povinností.
T22o70m36á59š 63N14o37v59á50k
Je to naopak velmi dobrý nápad.

J63i80r44i 98C40i89z
Vazeny autore, pletete si mluveni a gramatiku. Je to velky rozdil a podle me by se deti mely ucit mluvit cizim jazykem (anglictina, nemcina) jiz v materskych skolach. Proste ucitelky by s nimi mely hovorit nektere hodiny cizim jazykem, aby plynule presly v jejich znalost. Cestinu slysi stale doma od rodicu nebo venku a jsou vnimave i k cizimu jazyku. Jednoduse s nimi mluvit, aby se naucily vyjadrovat i jinak nez cesky, protoze kdyz vyjedete za hranice (krome Slovenska) je vam cestina na prd. Gramatiku nepotrebujete znat, ale musite si umet rict o zakladni veci. Za sveho pusobeni v Rakousku mi tam rikali, ze Slovinci plynne mluvi nemecky i proto, ze v materskych skolkach se s detmi mluvi dvojjazycne. I z duvodu historie, kdy Slovinsko bylo soucasti Kranska v ramci R-U. Cim drive se zacne s detmi bezne mluvit cizim jazykem tim lepe pro ne.

T92o14m89á88š 53F64l17a51š34k12a
Nesouhlasím. Čím dříve se začne, tím lépe.
- Počet článků 179
- Celková karma 23,43
- Průměrná čtenost 854x