Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DO

Žádný_nick_není_volný

7. 5. 2009 10:15
Podvodník - ideální zákazník rozhodčího centra

Pocitvý podnikatel chce obvykle něco vyrábět či poskytovat a následně tyto produkty či služby prodávat a to v horizontu delším než krátkém. Pokud má problémy s úhradou od zákazníků - je to obvykle "nehoda", nepříjemnost - rozhodně jde o situaci, které se snaží vyhnout.

Pokud by totiž takový podnikatel měl velké množství sporů s klienty - výrazně tím snižuje svou reputaci a tím i své zisky do budoucna.

Naopak pro rozhodčí centrum je nejzajímavější právě takový klient, který generuje maximum sporů ze kterých je možno inkasovat náklady na řízení.

Je však možno uvažovat jako o poctivém o takovém podnikateli, který má s vysokým množstvím (někdy i s většinou) svých zákazníků spory takového rázu, že po nich musí platby vymáhat?

Mgr. David Ondrejkovič

0 0
možnosti
DO

Žádný_nick_není_volný

6. 5. 2009 16:27
Výhoda rozhodčího řízení? Výsledek si můžete koupit!

V obchodních sporech existuje řada věcí právně sporných - tedy takových u kterých najdeme různá soudní rozhodnutí jak ve prospěch i v neprospěch u téže věci. V některých případech obchodních smluv může být takových sporných případů i většina.

V tomto okamžiku dostává rozhodce, na něhož odkazuje rozhodčí doložka možnost rozhodnout ve prospěch toho, kdo rozhodčí doložku s jeho jménem (či se jménem rozhodčího centra, které jej má určit) do svých smluv implementuje a to bez ohledu na skutečnou spravedlnost.

Rozhodčí společnost potřebuje ke svému přežití spory - hodně sporů - aby mohla inkasovat náklady řízení. Proto bude mít jednoznačný zájem na tom, aby měla hodně zákazníků, kteří budou generovat hodně sporů.

Proto se bude snažit vždy vyjít vstříc přáním svého zákazníka, který ji bude uvádět ve svých rozhodčích doložkách, aby si tohoto zákazníka udržela.

A nebo si takového "zákazníka" sama vyrobí. Proto lze jen doporučit: PRYČ OD VŠECH SMLUV, KDE JE ROZHODČÍ ŘÍZENÍ! Mgr. David Ondrejkovič

0 0
možnosti
DO

Žádný_nick_není_volný

6. 5. 2009 16:42
Proč klesá zájem o rozhodčí řízení?

Dobrým příkladem toho, proč upadá zájem o rozhočí řízení jsou katalogové podvody - to jsou přesně ty smlouvy u kterých VŠICHNI oslovení potvrzují, že byli při sjednávání smlouvy podvedeni (tedy pokud vůbec tuší, že v nějakém katalogu jsou) a z JEDINÉHO osloveného, který do telefonu potvrdí, že se smlouvu nemá žádný problém (a který je uveden jako TOP zákazník dané katalogové společnosti) se vyklube vrcholný představitel rozhodčího centra, které má určovat rozhodce pro řešení sporů.

No a rozhodčí nálezy samozřejmě zní: "všichni četli špatně a že neexistuje nikdo, kdo by četl dobře není důležité", takže nikdo nikoho nechtěl podvést.

Naštěstí se tyhle zkušenosti rychle "rozkecají". Proto ten "menší zájem" - NAŠTĚSTÍ!

0 0
možnosti
R

rozbor

28. 4. 2009 8:31
no ano

Hezký úvod do rozhodčího řízení,ale jako vše u nás, není vše tak ideální.Je třeba si uvědomit, že rozhodčí soudy jsou složeny z rozhodců, kteří jsou většinou advokáty.Dále je také podstatné to, že většinou rozhodčí doložku do smluv vkládají silní hráči, určitě ne zednická parta, která subdodavatelsky pracuje pro Skansku.Dalším faktem je to, že poplatek u rozhodčího soudu je vyšší než u normálního s tím rozdílem, že nemůžete jako zedník žádat o prominutí poplatku.Je to pouze pro bohaté,normální firmička na tom projede kalhoty.Dalším skutečností je to, že rozhodčí soudy, mají psanou nezavislost, ale to mají soudy i normální,ale po schlédnutí několika reportážích a množství nespokojených lidí lze o tom pochybovat, zvláště když soudci, advokáti,exekutoři se čile scházejí na různých akcích.Rozhodčí soudy pracují a někde jsem dokonce zaslechl, že vzhledem ke složení z řad advokátů se může například stát, že právě ta velká společnost provede třeba stavbu pro rozhodce.

0 0
možnosti
R

rozbor

28. 4. 2009 8:38
Re: no ano

Fantazií je třeba rozhodce ad hoc, kterého určí ten s kterým máte problém.Debata na rozhodčí soudy je na delší dobu, ale jednoznačně lze předpokládat, že malá firmička nemá proti velké šanci v rozhodčím řízení uspět.Chápu autora článku v tom, že lituje poklesu účasti na seminářích, ale po pravdě, pro normální lidi je obsah seminářů tohoto druhu dost nepochopitelný, jako je zákon o rozh.řízení.Spíše by se mělo legislativně určit, jako to udělala komise v EU, že platba faktur je do 30 dnů a ne jako u nás, kdy velcí mají spaltnosti 90 dnů a je pouze otázkou, zda bude dodržena, protože většinou je ve smlouvě uvedena doba splatnosti, ale také, že dílo musí být předáno a tak když pracovník veliké společnosti nemá čas třeba týden, tak o to se doba splatnosti prodlouží.Je to trochu složitější a věřte mi, že rozhodčí řízení není pro normální lidi.

0 0
možnosti
VF

Hackyfish

27. 4. 2009 22:23
Každý odbornější článek...

je velice vítaný,ikdyž možná jen z mojí strany. Tady na idnes mají karmu úplně jinačí články,ale myslím,že je to veliká škoda. Jak jste napsal ve svém článku...informace se cení zlatem,a pokud Vy toto zlato chcete investovat do nás blogerů,co podobné články málo kdy ocení,klobouk dolů.Tak se budu těšit a předem děkuji.[>-]V

0 0
možnosti