Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Denule
Tvorba rezerv
je účetní operace a vypadá zjednodušeně tak, že si letos vymyslíte náklady (které vám sníží zisk, neboť Výnosy-Náklady=Zisk) a v budoucnu, až ty peníze skutečně použijete, už vám náklad nevznikne. Hodně se tato operace používá u firem, které (zjednodušeně) mají např. letos zisk, ale vědí že příští rok budou mít ztrátu - letos si zisk sníží (a platí malé popř. žádné daně) a za rok jim náklady chybět nebudou, protože budou stejně ve ztrátě (a daň platit nebudou). Tomu se říká daňová optimalizace. Dopravní podnik touto operací pouze maluje nějaká čísla, o jeho skutečném stavu to moc nevypovídá. To abyste jim to nelapal i s navijákem...
Daňaři prosím nekamenujte mě, vysvětlovat skutečnou tvorbu rezerv je spíše na samostaný blog.
jardakolo1
ZAJATEC
souhlasi ve všem cco je v članku uvedeno,kdy už bude konec odborařu v čechach.Je to moloch na vyběr peněz.![[>-]](http://1gr.cz/u/disk/vlajkaCZ.gif)


CyberVic
ztah MHMP&DP&cestujici a my ostatni...
Pane Vyskocile, i kdyz v zasade zastupitelskou i odborarskou chatru take nemusim, nevidim dostatecne do vztahu MHMP a DP, abych mohl cinit nejake zasadni odsudky. Jiste ale je, ze na vztah MHMP a DP nelze aplikovat trzni principy, stejne tak na vztah cestujici a MHMP. MHMP objednava u DP vykony, v ramci zajisteni dopravni obsluznosti, ktere jsou v ramci ceny jizdneho nutne ztratove, a zavazuje se krat jejich ztratu. Cestujici neplati trzni jizdne, za to by nikdo nejezdil. Ve vysledku by bylo z Praha jedno velky parkoviste, coz by melo zasadni vliv na byznys kohokoliv., Vas i muj nevyjimaje. Tento efekt jsem zazil na konci devadesatych let v Moskve, opravdu to melo zasadni vliv na byznys, tim i HDP mesta, tim i na investice, zacarovanej kruh. Ve zkratce mesto, ve kterym se neda pohybovat, tudiz ani zit a podnikat. Takze dotace jsou nutne, i kdyz to deformuje trh siroko daleko, a skutecnou trzni cenu nikdo nezjisti.. Zato mame jednu z nejpohodlnejsich verejnych doprav, co jsem zazil..
CyberVic
Vztah MHMP&DP&cestujici a my ostatni... II
..co se hospodareni DP tyce, jiste jsou tam rezervy, napriklad v infrastrukture. Kazda stanice metra v horoucich peklech je mramorovej palac a dlazbou za 6000kc/m2, i kdyz by mohly bejt proste betonovy, pokud ovsem nevypadaj rovnou jak lekla velryba (Strizkov) s dvema mycema oken na plnej uvazek. Tady je jasne patrna mestska lobby, ktera poptava po DP nadstandart, tak si ho musi zaplatit. Za usetreny penize by mohlo metro vest az do Brandejsa... Co se paltu ridicu tyce, myslim, ze preplaceni nejsou. Udrzba se zanedbava...
Nicmene ve Vasem clanku jsou dve zasadne chybne uvahy.
A. zamestnanecke/rodinne jizdne neni benefit zdrama. Paklize predpokladam, ze Ti lide nejezdi MHD jen proto, ze to maji zdarma, cast z nich by urcite platila jizdne (cast by jezdila nacerno). Takze efekt techto benefitu na prijmovou stranu rozpoctu MHMP je zrejmy, mozna i zasadni...
dwarf
Hezky jste to napsal.
Taky mi na tom něco nesedělo, i když jenom na základě kusých informací ...
rstein
Dopravní podnik je jedná velká černá díra
Za to,jak na tom nyní DP je může jen a jen management.A ten udělal to nejjednodušší co mohl,šáhl na platy dělníkům,kteří za nic nemůžou.No a dělníci se zcela logicky obrátili na odbory aby je chránily.Odborová organizace je oprávněna vyjednávat pouze se zaměstnavatelem a nikoli s odběratelem,v tomto případě s magistrátem.Proč řvou odboroví předáci na primátora a ne na svoje vedení?Právo na stávku dopravákům nikdo nebere,ale paradoxně vítězem v této situaci bude vedení DP.Jak je v Česku zvykem-obyčejní dělníci(řidiči) znepříjemní cestování nám,obyčejným pasažérům,budeme se navzájem osočovat a spílat si.A co na to management DP?Bude se smíchy za břicho popadat,protože oni hromádkou nejezdí.A magistrát bude nucen pod tlakem veřejného mínění ustoupit a peníze doplatit. ,ovšem z kapes nás všech.A jsme tam,kde jsme byli,jak říkala babička.Zasloužíme si něco jiného?
pa
Cocotus_Interruptus
Re: Dopravní podnik je jedná velká černá díra
Jedinym akcionarem DPHMP je Hlavni mesto Praha, hadej, kdo asi tak jmenuje management. Neni nad to komentovat neco, o cem nic nevis. 
Kylchap
Pane podnikateli
předpokládám, že jako podnikatel jezdíte služebně i soukromě autem. Tak proč Vás zajímá jakási MHD? Což nevíte, že dle současné ideologie máte starat především o sebe?
Kruton
Re: Pane podnikateli
postarat se o sebe není žádná ideologie, u zdravých lidí je to snad normální. Anebo si myslíte, že je správné přiživovat se na něčí práci?
(gbd)
Re: A
No, nevím, jak se k nám do Horních počernic dostane kolega ze Stodůlek, když nemá řidičák, ani našetříno na bicykl... Předpokládám, že před sedmou ráno tu nebude a ani nedomůšlým, v kolik přide domů, když "padla" v 15:30...
pk203
těžko
Těžko něco chtít po bandě zastydlejch komoušů, který si nedokážou zorganizovat práci tak, aby mohli velkokapacitními dopravními prostředky dopravovat osoby levněji než idividuálně autem.
barabura
jízdenky pro rodiné příslušníky?
to je jako, kdyby rodiní příslušníci prodavačky v krámě měli rohlíky zadarmo
(gbd)
Re: jízdenky pro rodiné příslušníky?
To je jako by měli rodinní příslušníci prodavaček zadarmo rohlíky, co se neprodaly a vyhodily by se; to je jako by rodinní příslušníci prodavačky ve stánku měli zadarmo noviny z remitendy; to jeko by rodinní příslušníci dojičky měli zadarmo mlíko, co se nepodařilo prodat "pod cenou" mlíkárně. Všechno to jsou výhody, které zaměstnavatele vůbec nic nestojí.
- Počet článků 27
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1300x


















