Z(a)tracený příbalový leták

Nejspíš nám ho zapomněli přibalit s sebou cestou z porodnice. Nedovedu si totiž představit, že by něco takového dávali bez manuálu. Tohle není jako ztratit návod od stolku nebo rozkládacího gauče z obchodního domu IKEA. S tím jejich imbusem a dvaceti šroubky to vždycky nějak dáte dohromady a za více či méně hodin sedíte, ležíte. Ale nedat nám manuál nebo alespoň stručný obrázkový návod k tomu zrzavému uzlíčku, z kterého je nyní už více jak dvouletá slečna, bylo podle mě krajně nezodpovědné. 

Dobře jsem si to uvědomil zrovna dnes, kdy po dvou týdnech bez jediné hodiny hlídání od kohokoliv (jesle nepočítám, alespoň pár hodin v týdnu na klidnou práci) nám to maličká celé ještě okořenila tím, že v noci od půl dvanácté do půl druhé „měla den“ a ráno stejně vstala v půl šesté. Při odchodu do jesliček pak na mě, ležícího po třech přerušovaných hodinách spánku polomrtvého na gauči s vidinou nabitého pracovního dne před sebou, pokřikovala: „Zavři oči a pinkej, já pídu!“  

Jak jsem tak toho sobeckého a na okolí se neohlížejícího zrzavého tyrana kolem jedné hodiny ráno hladil po vláskách a hypnotizoval ho, aby konečně zavřel oči a spal (a intenzivně mu to šeptal, z čehož si k mé radosti hodně odnesl), představoval jsem si v onom deliriu podobném stavu, jak by asi takový stručný „příbalový leták“ k naší maličké vypadal:

 

Mimino

typ žena

prototyp zrzka

      
1. Bezpečnostní pokyny:

1.1
V pohotovostním režimu v žádném případě neponechávejte bez dozoru. Nečiňte tak nejlépe ani ve spánkovém režimu.

1.2
Nevystavujte extrémnímu chladu ani teplu.

1.3
Vzhledem k prototypu „zrzka“ nevystavujte ani slunečnímu záření, které neblaze působí na její povrch.

1.4
Neponechávejte delší dobu bez ochranného návleku na zadní části, hrozí rozsáhlé znečištění interiéru vašeho bytu včetně jeho vybavení.

 

2. Začínáme:    

2.1
Otrlejší uživatelé sami odstřihávají původní napájení ihned po ukončení výrobního procesu, pro ty méně otrlé vše zajistí náš personál.  

2.2
Do sítě v žádném případě nezapojujte.

2.3
Napájení se v prvních měsících doporučuje uskutečňovat z vlastních zdrojů, pokud jsou pro to tedy podmínky. Tento typ napájení má pozitivní vliv na chod a funkčnost, stejně jako na ekonomickou stránku provozu.

2.4
Přechod z pohotovostního do spánkového režimu bývá v prvních měsících (a) velmi častý a (b) bez komplikací. V případě, že tomu tak není, nezbývá než obrátit se s případnou reklamací na výrobce. Efekt takové reklamace je ale minimální, spíše nulový.

 

3. Ovládání:

3.1
Velmi problematické, ani u tohoto prototypu z 21. století zatím není dořešené. Odborníky i laiky je pokládáno za jednu z největších nevýhod, na upgrade se zatím marně čeká.

3.2
Ze zkušeností jiných uživatelů vyplývá několik doporučení:

3.2.1 Zvýšený hlas, hrozby a výhrůžky mají téměř nulový efekt. Při častém opakování navíc hrozí nebezpečí „zaseknutí se“.

3.2.2 Hrubá síla nefunguje vůbec a její užití nedoporučují odborníci ani běžní uživatelé (i když zde se najdou výjimky).

3.2.3 Odborníci doporučují používat rozum, zachovat chladnou hlavu, klidný hlas a trpělivost. Běžní uživatelé k tomu dodávají: Nefunguje stejně jako hrubá síla.

 

4. Pro pokročilé:

4.1 
Po cca roce provozu se výrazně navyšuje výkon i výdrž. Doba setrvání v pohotovostním režimu se navyšuje až na 7 hodin, v některých výjimečných (a velmi nepříjemných) případech dokonce na 12, což již znamená celodenní provoz.

4.2
Platí, že údržba je se zvyšující se dobou provozu ekonomicky náročnější a náročnější. Dle některých názorů toto pravidlo platí po celou dobu provozu.

4.3  
Při údržbě je potřeba počítat s několika základními body:

4.3.1 Doplňování tekutin a látek, které zabraňují nenadálému zásahu do provozu. Toto je prováděno většinou injekční stříkačkou a to rukou odborníka. Cena se pohybuje v řádech stovek, ale i tisíců korun.  

4.3.2 Běžné servisní prohlídky, na které budete dopředu přihlášeni. Počítat je také potřeba se servisním poplatkem 30 Kč.

4.3.3 Klasické letní a zimní přezutí, opět platí, že s přibývajícími roky přibývá také cena obutí. Do té se postupně promítají sezónní trendy a móda, což cenu přezutí může až zněkolikanásobit.   

4.3.4 Po několika letech provozu se začíná objevovat také „nutnost“ řady desénových doplňků, kde funkčnost ustupuje do pozadí. Opět ekonomicky náročné.

 

5. Závěrečné upozornění:

Vyznačuje se vysokou mírou návykovosti. Doslova platí, že život bez ní si již nebudete umět představit, a všechny ty drobné mouchy, které má zatím i ten nejmodernější prototyp, dokážete přehlédnout a překonat.

Na výrobek se nevztahuje zákonná záruční lhůta.   

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Petr Vurbs | pondělí 5.5.2014 14:35 | karma článku: 20,71 | přečteno: 1019x
  • Další články autora

Petr Vurbs

Ach, maličká moje...

11.10.2015 v 11:10 | Karma: 18,99

Petr Vurbs

Malá dáma

14.12.2014 v 11:08 | Karma: 19,50

Petr Vurbs

Na co máme hlavu? A na co maminku?

17.10.2014 v 10:20 | Karma: 17,34

Petr Vurbs

Dát dětství

28.9.2014 v 23:03 | Karma: 14,35

Petr Vurbs

Humoresky z maličkého světa

28.8.2014 v 9:00 | Karma: 11,62