Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JG

J81a14n 71G78a36j25d42i41c27a

18. 2. 2014 11:44

Osobně si myslím, a tím souhlasím s autorem, že rovina střetu nastane (ostatně, jako již historicky nekolikrát). Výsledkem však může být posílení obou stran 1) té občanské, která si může uvědomit, skrze uměleckou reflexi, své "další" vychýlení a 2) té umělecké, která konečně opět dostane střelivo pro svůj postoj, tvorbu. Já osobně vidím velké nebezpečí v nezájmu veřejnosti a argumentacemi o nepotřebnosti umění včetně nové totality a tím je konzum.

0 0
možnosti
Foto

Komunisti umění podporovali. V každém krajském městě bylo profesionální divadlo. 

Určitě tyto divadla byly v celkovém obrazu pro stát prodělečné ale drželi je nad vodou. Dnes divadlo jako soukromý podnik, až na pár vyjímek nemůže přežít.:-/

0 0
možnosti
Foto

Dobrý den, pane Koubo. Umění se v totalitních režimech stává jedním z nástrojů moci a umělci, kteří netvoří tak, že tuto moc podporují, se dostávají na černou listinu, a je jim zabráněno svá díla provozovat a vystavovat nebo vydávat. Dokonce i díla těch, kteří ze své totalitní vlasti emigrují, se pak v zemi nesmí prezentovat. Na Formanův Přelet nad kukaččím hnízdem jsem musel před listopadem 1989 jet do Polska....

0 0
možnosti
RH

Mě to připadá jen jako snaha dostat se ke státním penězům. Umění by mělo být natolik přitažlivé, aby jej byli konzumenti ochotni platit. Ideály francouzské revoluce nemají s bojem o peníze ze společného balíku nic společného.

0 0
možnosti
Foto

Rozlišujme mezi kmerčním a nekomerčním umění. Váš požadavek je oprávněn v oblasti umělecké komerce. Ale kdyby bylo všechno umění komerční, zaniklo by. A hlavně, zanikl by jeho smysl a význam, mezi nimiž je i propagace a šíření i prosazování  myšlenek Velké francouzské revoluce.

0 0
možnosti
  • Počet článků 95
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1326x
Ladislav Vrchovský, publicista, divadelní kritik.

Seznam rubrik