Hodnocení ekonomických přínosů Barum rally

Při výpočtu ekonomických přínosů se vycházelo z anglické metodiky, že cena televizních přenosů odpovídá ceně reklamních spotů. 

Troufám si tvrdit, že hodnota redakčního zpravodajství vyšší, neboť v průběhu reklamy část diváků odchází od televizorů nebo jej přepíná na jiné stanice. 

Barum rally 2002 přinesla do hospodářství Zlínského kraje

35,2 mil. Kč ……od zahraničních turistů

209,1 mil. Kč …. od českých návštěvníků, z toho 60 % od návštěvníků  z míst mimo Zlín, tj. 125,5 mil Kč

160,7 mil. Kč .......do oblasti konání Barum rally z jiných oblastí bylo získáno 160,7 mil. Kč, (35,2 mil. + 125,5 mil.)

Celkem   244,3 mil. …..včetně zdrojů z oblasti konání

 

Televizní přenosy vytvořily tržní a turistický potenciál nejméně za 655,5 mil. Kč

Nejvíce získaly (údaje v mil. Kč):

   a) stravovací zařízení (jídlo a nápoje)                                                          73,29

   b) maloobchody                                                                                            56,19

   c) doprava, prodej pohonných hmot, půjčovny vozidel                                48,86

   d) ubytovací zařízení                                                                                    46,42

   e) účelově zřízená prodejní místa v blízkosti trasy                                      14,21

   f) ostatní (vstupenky, programy, trafika, parkoviště, suvenýry)                      5,33

 

Přínos by mohl být vyšší, kdyby se návštěvníky podařilo udržet na celý týden, jak je tomu např. v Anglii. Zde se dokonce vžit termín „Rally týden“. Zlínský kraj má pro týdenní pobyt co nabídnout.

Barum Czech Rally Zlín (25. - 27. 8. 2017)
Barum Czech Rally Zlín (25. - 27. 8. 2017). Na fotce dcera Markéta

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Vratislav Kozak | pondělí 2.10.2017 21:00 | karma článku: 11,60 | přečteno: 759x