- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nu, za sebe si myslím, že světové velmoci nikdy nic nedělají zadax. Všechny. To, že se našem osvobození podílel Sovětský svaz, považuji za fakt. že k tomu měl své pohnutky, o tom ofc také nepochybuji...ale lež, lež v tvrzení, že se na tom tehdejší SSSR podílelo, lež v tom nevidím :)
no jistě, velmoci nikdy nedělají nic zadara, o tom asi žádná.
Že se na to ti Sověti nevykašlali a nenechali nás Hitlerovi. Tím pádem měli Hitlerovi nechat i Pobaltské státy a Ukrajinu a na takové Lidice, Ležáky, Javoříčko by si nikdo ani nevzpomněl, protože by neměl KDO...
Dobrý večer, škoda je, že nás skutečně neosvobodili...díky za komentář.
Vystoupili jsme z východního bloku? Ne zcela! Máme demokracii? Zatím ano. Máme svobodu? Relativně ano. Máme právní stát? Nevím! Moc jsme toho po Listopadu neudělali!
Určitě by to mohlo být lepší, ale některá dědictví si neseme jak olověnou kouli na noze...
Děkuju za návštěvu i palec.
Tak tak. Když slyším, co se učí vnuci (resp. co se neučí), dostávám pocit, že někde je jaksi chyba. Ale i jejich rodičové na tom nejsou lépe, a to chodili do školy už po r. 90. Protože oni zažili učitele, kteří ještě "jeli" po staru.
Můžeme se jen obávat, aby je budoucnost nezaskočila, neb se z minulosti nedokázali poučit.
Jasně, diskuze u toho odkazu to jednoznačně dokazuje... Díky.
Tady někdo naprosto nepochopil, o co BIS a Plagovi jde...
Asi budu muset se zbavit své neznalosti a půjčit si od vnuka jeho učebnici dějepisu, abych viděl, co se dnes děti učí. Pamatuji se, že za mého mládí učitelé moji, kterých jsem si vážil, dějepisu jak na základní, tak i na střední škole "nestihli vysvětlit" učivo dějepisu po roce 1945. To, co mi o té době říkali rodiče, bylo poněkud odlišné od tehdejších učebnic. A vám zasloužená karma.
Díky za návštěvu a fajn den přeji... :)
HMMM jediné řeknu, že se na to tenkrát ti Rusové nevy.... ryli bysme držkou Sibiř.... víc nemám co bych dodal.....
Žádná kdyby neplatí. Jen posloupnost dějů a událostí. A žádné z nich nevznikly sami od sebe.
Dějiny píší vítězové. Vítěz II.WW=TEHDEJŠÍ SPOJENCI V ONÉ VÁLCE. Kteří ,,dnešní vítězové" píší, či chtějí psát, ba ,,prřepisovat" historii,,Komunizmus je od dˇábla, Hitler je však horší a proto se proti němu spojím i s dˇáblem". W.CH.
Dobrý den, o tom rovněž není pochyb.Snad jen Eisenhower a pár nás komunismu předhodit nechtělo odměnou za tohle vítězství.
Já si troufnu říct, že škola dneška nemá problém a učebnice jsou už vážně dobré a jiné. Samozřejmě mám kolegy...nechci vědět - jak text někteří z nich pak '"doplní"...zná.li člověk jejich názor. Ale v globálu už bych školu pominula jako to výrazné pro všelijaký a zpětně lítostivý prokomunisticky a proruský pohled.
Problém tkví z devadesáti procent v tom, a to si nepomůžu, že právě ti, co na školáky a klacky jim z cesty umetené, nejvíc nadávají, jsou sami živí jen z toho, co se naučili tenkrát z těch učebnic, které byly, jaké byly. A ono jim tohle nadosmrti stačí. Není to nic jednoduchého škrtnout celých pět let dějepisu a literatury základní školy, pak pàr let gymplu a začínat jako páťák znova. Pak stačí někde něco podstrceneho pod nos kdejakého názoru z osmé ruky, co se tváří zajimavě a hraje to do nostalgickych not dotyčného a dotyčný je rázem poučen. Vlastně za to mnoho lidí nemůže...jen je prostě tohle na ně moc práce. Víte, proč se dnešní nálepky elitářství a příliš mnoho vysokoškolákú hodí ? Protože se tím...byt i v oprávněně kritice...zakuklí jeden moment. Studium ty bystré a dobré učí, že člověk se má učit a přehodnocovat věci celý život. Dozvídat se okolnosti. Kdo chce...tak ví. Kdo má pocit, že jednou se naučil a stačí...ten je vetsinou i velmi pevný. Ma jasno a vy mate smůlu.:)))
V jednom se mýlíte. Zdaleka ne všichni se nechali ,,nalít" tím, co jim kom předkládali jako ,,pravdu jedinou", tedy tu jejich. Ba takové i v kantorské branži jsem znal. A o těch, kteří to vše opravdu zažili jsem věděl víc, než mnozí dnešní lidé bez ohledu na jejich současný věk. Historie je jedna věc, její výklad i ,,výklad" pak záležitost často až poplatná době