- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Díky moc za příspěvky, k tomuto dle mě skutečně zajímavému tématu, které se dotýká ze své podstaty všech....
Váš článek mě asi přiměje k tomu, abych na vůz namontoval kameru. A pěkné natočené kousky zveřejnil. Např.: dva i tři cyklisté jedou vedle sebe. Nejhorší jsou rodiny s malým i dětmi. Vždy trnu hrůzou, co malý "špunt" vyvede.
Pokud se někdo pohybuje po komunikaci určené (i) pro motorová vozidla, měl by znát aspoň základní předpisy a mít svou "plečku" vybavenou zpětným zrcátkem a akustickou signalizací.
Doporučuji uzákonit povinnou cykloškolu a cyklistický řidičák.
Co se týče automobilistů, tak i tam se najde pár procent takových, kteří by měli mít celoživotní zákaz řízení. Ale obávám se, že u cyklistů to vypadá na nadpoloviční většinu.
Já bych zase mohl natočit video, jak se na cyklostezce promenáduje panička se psem, má ho na dlouhé vodítko a strašně se diví, že kvůli tomu musíte brzdit. Nebo jak na cyklostezce jdou vedle sebe dvě maminky s kočárky, protože si nutně potřebují pokecat. Že zabírají dvě třetiny cyklostezky, je jim úplně egál. Není vše tak černobílé, troubové jsou na všech stranách.
Když míjí auto cyklistu tak má být mezi nimi odstup 1,5 metru.Co však, když cyklista míjí auto?Před několika lety míjel v Brně cyklista stojící auto.Řidič auta otevřel dveře,cyklista do nich vletěl a zabil se.Řidič měl z toho velkou polízanici.Nevím jak to dopadlo.Je nějaký předpis pro takovou situaci?
Zatím ne. Ale brzy bude EU norma, která stanoví maximální šířku dveří na 20 cm
problém se nejmenuje kolo, či auto, ale slušnost a vzájemná ohleduplnost.
Protože jsem řidič auta, cyklista i chodec, znám problémy, úskalí i nešvary všech a podle toho se snažím jednat, abych neohrozil sebe, či jiné.
Současně musím konstatovat, že pokud si vyjedu na kole, či autem do Německa, všechno se rapidně změní a já musím smutně konstatovat, že se na silnicích i obyčejných cestách musíme ještě moc a moc učit.
Před lety mne z kola "sundal" na okresce náklaďák. Naštěstí "jen" do příkopu. A jezdím dál. To jen, aby mne nikdo nepovažoval za anticyklistu.
1.Ohleduplnost musí být oboustranná a cyklista metr od krajnice nemá co jezdit, stejně jako auto by se při předjíždění nemělo otírat o rukáv cyklisty. Ovšem normovat minimální vzdálenost pro předjíždění je idiotismus
2. Cyklista nemá i ve svém vlastním zájmu co dělat na silnici první třídy, i když to není zákonem zakázáno, ale podle mne zakázáno by to mělo být. I na mnoha silnicích druhé třídy by to mělo být zakázáno značkou.
3. Kolo je "nářadí" sloužící primárně k rekreačně sportovním aktivitám a jako obslužný dopravní prostredek má sloužit jen ve městě. A tak by se mělo k provozování cyklistiky přistupovat.
1. Češi kašlou na silnici na zákony, natožpak na doporučovanou ohleduplnost. Vymahatelnost bude nejspíše skoro nulová, ale proč té vyhlášce nemít?
2. Moc cyklistů se na silnici první třídy nepohybuje.
3. To je pouze váš výklad. Co by to mělo v praxi znamenat?
Máte pravdu, jsou morem chodníků i silnic.
Neházejte kvůli pár hulvátům všechny do jednoho pytle.
Elektrokola se rozjíždí na plné pecky, bez elektriky už nikdo nechce šlapat. Teď trh nabízí elektro fichtly dvoukolky, tříkolky i čtyřkolky a dokonce se stříškou. To bude veselo, protože ty do 20 km a 25 km se určitě budou prohánět také na cyklostezkách. Budou muset přijít nová nařízení a zákony. Korona HADR!
Je to mazec, na chodníku štvancem Horste, díky
Vezmu jeden extrémní případ, zobecním ho a začnu si vytvářet svoji realitu. Hodně slaboučké.
To není jeden extrémní případ, bohužel.
vyhodí pravou nohu směrem k prostředku silnice a začne si ji protahovat
Zdroj: https://vracovsky.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=754487no, to by byl asi dost cirkusový kousek
levou samozřejmě, díky za upozornění... nastala chyba mezi klávesnicí a počítačem, jdu to opravit...
A přitom řešení je tak jednoduché - elementární rozum a úcta k životu. Jakmile se "hračky" stanou prodlouženým sebevědomím, je zle
Přesně tak, trochu respektu k něčemu jinému než jsem já sám, a celá řada problémů by neexistovala...