Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J35a59n 54B39í41l21e90k
Karavana je tak rychlá, jako její nejpomaleší velboud.
Řetěz je tak silný, jako jeho nejslabší článek.
Tož, tak ... pane kuchař.
M89i32c37h93a71l 19H42u67š27á29k
Šancí je zcela upravený vzdělávací program. A na ten není v normální škole místo. To není uklizení - to je specielní péče. Na VŠ pak nemají šanci vůbec - třeba pokud musí absolvovat laboratoře.
M61i11r48o24s54l17a45v 16L70i47n95d50a
Mám jako brigádu rozvoz pizzy. Ty lidi, kterým je dnes dvacet mají často problém i mluvit. Každému člověku volám 5 minut předem a už během dvou vět často poznám, že neumí mluvit a to je hodně špatně.
J57a82r40m93i98l36a 31P86í72c58h37o73v49á
No jo, co ale s dětmi, které nebaví nic a vidí, že rodiče nepracují a jsou celoživotně na dávkách? V této cestě chtějí pokračovat i ony, protože z práce bolí tělo a kolikrát se v ní vydělá méně, než právě na těch dávkách. Protože to je taková podpora, onaká podpora, k tomu navíc dávky a rázem je příjem vyšší, než za běžnou práci.
J17a86n34a 51M62e58l37i38š30o27v68á
Susedka, ktorá je riaditelka ZŠ mi hovorila, že úzkostných stavov majú strašne veľa po covide, pretože tie deti boli sociálne izolované a vplývalo to na ne i týmto spôsobom.
Inklúzia je dobrá myšlienka, dobre ste to popísal. Ale asi to závisí prípad od prípadu, ako sa to rieši v praxi.
P98e55t79r 51B18u33r69i72a93n
Zdravím Filipe. Nemám co dodat. Napsal jste to moc dobře. Víte o čem píšete
J48i74ř54í 63Č76u19m16p46e39l56í12k
Stejně jako mnoho jiných problémů, je to o vyvážení. Přílišná inkluze je škodlivá, stejně jako úplné odmítání.
H73a74n73a 47D30o21s63t17á88l68o22v36á
Mám zkušenosti s ADHD a to z doby, kdy o něm málokdo věděl. Mám zkušenosti ze školství a to i inkluzivního, když to ještě nebylo všude. A myslím si, že velká část toho, že máme problémy jak s dětmi s určitou odchylkou autistického spektra tak s psychickými problémy je prostě z toho, že se to dříve nesledovalo, neurčovalo, nediagnostikovalo. Kolik z nás mělo v osmé, deváté třídě a pak na střední psychické problémy? Nějaký problém nebo mindrák měl asi každý. Ale neměli jsme psychology, kteří by se nás na to ptali, nebyl internet a filmy, ve kterých se to pořád řeší. Kolik z nás prostě něco neumělo - někomu nešlo kreslení, jinému matika,... a nikdo nediagnostikoval poruchu, prostě na to byl člověk "levý". No a věnoval se něčemu jinému. Neříkám, že se opravdové problémy nemají řešit, ale nemají se ani vyrábět a řešení nemá být na úkor jiných.
J65a71n 94K53u55b78i78k
[...] Dětí s autismem strmě přibývá. Kapacity speciálních škol už nestačí. [...]
ale ty deti maji i pozoruhodne schopnosti. At je nauci anglicky, pak je poslou do kasina a ty deti tam budou na bezicim pasu rozbijet bank - a tim prispejou fyjalovi do rozpoctu. Videl jsem to v kine, skutecne to funguje.
M48a87r63t78i11n 42F41a69l74t53ý52n
Posloužím hezkým příkladem "neobroušeného diamantu" z dětství, kdy se děti ještě směly vychovávat. 
Spolužák na hodině přírodopisu (cc 7-8 třída ZŠ) zlobil. Klasická ADHD puberta. Jsa vyzýván učitelem opakovaně ke klidu, onen spolužák lehce "ujel" a hodil dost drsnou invektivou po onom učiteli (cca 30tník).
Následovala ze strany učitele TAKOVÁ FACKA, že onomu spolužákovi vhrkly slzy do očí a - byl na dloooouhou dobu klid!
Nikdo už to dál neřešil.

Kdeže ty loňské sněhy jsou.
J90a97n 73K24u93b34i80k
nasili plodi zase jen nasili. Vidime to na Ukrajine.
- Počet článků 803
- Celková karma 24,25
- Průměrná čtenost 2038x
Jak jde čas, stal se ze mne spolutvůrce dvou kuchařek, učitel a výrobce sušených, či fermentovanýchj lahůdek...


















