Pro přispění do diskuse se prosím přihlaste.

Přihlásit se

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

HD

Mám zkušenosti s ADHD a to z doby, kdy o něm málokdo věděl. Mám zkušenosti ze školství a to i inkluzivního, když to ještě nebylo všude. A myslím si, že velká část toho, že máme problémy jak s dětmi s určitou odchylkou autistického spektra tak s psychickými problémy je prostě z toho, že se to dříve nesledovalo, neurčovalo, nediagnostikovalo. Kolik z nás mělo v osmé, deváté třídě a pak na střední psychické problémy? Nějaký problém nebo mindrák měl asi každý. Ale neměli jsme psychology, kteří by se nás na to ptali, nebyl internet a filmy, ve kterých se to pořád řeší. Kolik z nás prostě něco neumělo - někomu nešlo kreslení, jinému matika,... a nikdo nediagnostikoval poruchu, prostě na to byl člověk "levý". No a věnoval se něčemu jinému. Neříkám, že se opravdové problémy nemají řešit, ale nemají se ani vyrábět a řešení nemá být na úkor jiných.

JN

Zdravím Filipe, máš naprostou pravdu, že dětí či mladých lidí s psychickými problémy přibývá čím dál víc a je třeba na to nejenom poukazovat, ale i pokusit se s tím něco dělat. Jde však o to, abychom někdy v dobré víře nenaděli více škody než užitku, třeba masové rušení speciálních škol já za šťastný krok nepovažuji.

A k té Tvé větě: "Už se to stalo a nestalo se to protože chceme dát dětem i těmto dětem rovné šance pokud to jde. Naopak. Ta rovná šance je jediná možnost k tomu aby v budoucnu společnost nějak fungovala."

Dát šanci i dětem s vážným handicapem je jistě správné a chvályhodné. Druhou věcí jsou však různé úlevy pro žáky, kteří to často ani nepotřebují. Když třeba vezmu, kolik žáků má dnes papír na to, že mají mít při jakémkoliv testu nárok na navýšení času o 25 %, někdy i 50 %. Plus různá doporučení, že žák nemá být zkoušen ústně před třídou, neboť ho to stresuje apod. Bude jim ovšem takové úlevy dávat v reálném životě i jejich zaměstnavatel?

Foto

Zdravím Josefe. Mám zkušenosti s tím, že když to "dítě" nezašlapu, ono pak už samo tím dospíváním rozkvete. Drtivá většina z těch, kteří mají papír na úlevu, pak za nějaký čas tuto ani nepotřebuje... Statisticky zpracované to ovšem nemám. Je to ale pěkné téma do budoucna...

KT

To je poměrně pochopitelný problém. Máme se příliš dobře a místo snahy o přežití se zabýváme kdečím. Klademe si nesmyslné překážky a utápíme se v předpisech a nařízeních, které se snaží popsat a řídit každou stránku života.

Další problém je ulehčování všeho. Dokud to byla pouze technická stránka ještě to snad bylo k dobru. Nyní se ale ztrácí potřeba paměti a myšlení. Zpohodlníme tak, že nás to zničí.

Foto

Posloužím hezkým příkladem "neobroušeného diamantu" z dětství, kdy se děti ještě směly vychovávat.

Spolužák na hodině přírodopisu (cc 7-8 třída ZŠ) zlobil. Klasická ADHD puberta. Jsa vyzýván učitelem opakovaně ke klidu, onen spolužák lehce "ujel" a hodil dost drsnou invektivou po onom učiteli (cca 30tník).

Následovala ze strany učitele TAKOVÁ FACKA, že onomu spolužákovi vhrkly slzy do očí a - byl na dloooouhou dobu klid!

Nikdo už to dál neřešil.

Kdeže ty loňské sněhy jsou.

Foto

Pokud by byly inkludované jen děti, které jsou jen pomalejší v chápání, tak proč ne, výuka by stejně měla být individuální, protože nejen že podprůměrní žáci zdržují průměrné, ale i ti průměrní zdržují nadprůměrné. Nakonec vesnické malotřídky také nějak fungovaly.

Šílené na dnešním pojetí inkluze je začleňování dětí, které ruší vykřikováním, nebo je jim dokonce dovoleno pobíhat po třídě, a mnohdy i fyzicky napadají ostatní žáky. To má devastující dopad nejen na ty normální, ale i na ty inkludované, protože dospívající jedinec se musí naučit, kde jsou meze přípustného jednání, a že při jejich překročení přijde varování a při opakování trest.

Kdybych byl zastáncem konspiračních teorií, tak by se nabízelo vysvětlení, že je to snaha snížit úroveň státních škol natolik, aby rodiče byli nuceni svým dětem platit školy soukromé. Trochu pravdy na tom sice být může, ale základní vysvětlení veškerého dění na této bláznivé planetě přináší hlavně Hanlonova břitva.

Foto

Dobrý den a díky za návštěvu. Mám jiné nastavení. Trest není všemocný, naopak.

JP

No jo, co ale s dětmi, které nebaví nic a vidí, že rodiče nepracují a jsou celoživotně na dávkách? V této cestě chtějí pokračovat i ony, protože z práce bolí tělo a kolikrát se v ní vydělá méně, než právě na těch dávkách. Protože to je taková podpora, onaká podpora, k tomu navíc dávky a rázem je příjem vyšší, než za běžnou práci.

ML

Mám jako brigádu rozvoz pizzy. Ty lidi, kterým je dnes dvacet mají často problém i mluvit. Každému člověku volám 5 minut předem a už během dvou vět často poznám, že neumí mluvit a to je hodně špatně.

Stejně jako mnoho jiných problémů, je to o vyvážení. Přílišná inkluze je škodlivá, stejně jako úplné odmítání.

Foto

Susedka, ktorá je riaditelka ZŠ mi hovorila, že úzkostných stavov majú strašne veľa po covide, pretože tie deti boli sociálne izolované a vplývalo to na ne i týmto spôsobom.

Inklúzia je dobrá myšlienka, dobre ste to popísal. Ale asi to závisí prípad od prípadu, ako sa to rieši v praxi.

Foto

Zdravím Filipe. Nemám co dodat. Napsal jste to moc dobře. Víte o čem píšete

  • Počet článků 737
  • Celková karma 21,03
  • Průměrná čtenost 2096x
Šéfkuchař na cestách a básník ve výslužbě.Dnes už spíš natvrdlý než tvrdý rocker , milovník dobrých věcí a časů.

Jak jde čas, stal se ze mne spolutvůrce dvou kuchařek, učitel a výrobce sušených, či fermentovanýchj lahůdek...

 

Seznam rubrik

Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.