Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

kotja

18. 10. 2011 21:56
Jak si to představuji já

Příklad: Studuji na třetí základní škole. Dopoledne máme češtinu, matyku, fyziku, chemii a angličtinu. V půl jedný končíme. Naobědvám se, skočím si domů pro kimono a na třetí příjdu do DRUHÉ základní školy, kde mám hodinu karate. (To protože se ředitelé škol sešli a domluvili se, že na 1. zš se bude učit gymnastika, na 2. zš bojová umění a jóga na 3. zš míčové hry, ...) To přinese tu výhodu, že školy nebudou muset udržovat jiné pomůcky než ty svoje a do nich více investovat (V případě 2. zš to bude tatami, zbraně, zrcadla na stěnu, která by se jinak snadno vysklila míčem, ...)

Navíc se tady mluví jenom o sportu, ale asi by spadal pod tv i tanec ať už společenský nebo moderní. Tanec jako tělák by se mi líbil. Je sice málo příležitostí, kdy takový valčík využiju, ale ty jsou DŮLEŽITÉ.

A teď chci vědět, proč si to představuji jak Hurvínek válku a k tomu ještě mořím kočičky hladem a žeru žížaly.

0 0
možnosti
P

Pickelstein

18. 10. 2011 14:19
s tělocvikem souhlas

s tím tělákem nelze než souhlasit, každý si najde to své a pro ty slabší by upadl u ten stres, co z toho mají hlavně na základkách (když si vzpomenu na pár zážitků, tak někomu se povedlo skočit špatně roznošku přes kozu tak, že do ní ze zadu narazil za 100 bodů :D  a celé 2-3 roky jsme mu to všichni patřičně připomínali :), ale co se týče výtvarky a hudebky, tak jsem celkem proti a to třeba osobně mám s hudebkou špatné zkušenosti (hyperaktivní učitelka, co furt otravovala s mikrofónama a pěkně sólo zpívat před třídou...). Hudebka dá aspoň děckám ponětí o tom, že existuje i jiná hudba než dnes populární hiphop a historie hudby rozhodně neuškodí, ale výtvarku využijete často i prakticky (ne ve smyslu, že budu kreslit nějaký obraz), akorát by učitelé kromě zadání, co budou kreslit, mohlii i nějakou tu teorii vysvětlit (perspektiva, zlatý řez, jak nakreslit postavu apod).

0 0
možnosti
TT

tappat

18. 10. 2011 13:39
no vzhledem k tomu

ze vetsina lidi ve spolecnosti jsou dneska kulturni analfabeti, tak jeste budme radi za to, ze se deti dostanou ke kvalitni hudbe aspon na hudebce a ke kvalitnimu vytvarnemu umeni aspon na vytvarce. Co se tyce pocitacove gramotnosti, tak na tu maji IVT, takze nechapu co resite.

0 0
možnosti
Z

zerda

11. 9. 2011 12:08
stanovit si priority

myslím, že pro život je důležitější umět si něco spočítat, porozumět psanému textu.... než to zda umím či neumím udělat kotoul, je mi 28, plavat jsem se třeba nikdy nenaučil a to ani na povinném plaveckém výcviku, který byl pro mne ztrátou času, mi to nevadí, problém má okolí, které je tímto znechuceno a neustále operuje topením se v rybníce a vůbec nikdo nechápe, že mne je to srdečně jedno, kdy a v čem se budu topit, je to můj život a mám jiné priority, co bych chtěl umět, pro mne by bylo mnohem důležitější, kdyby se čas, který by se ušetřil na tělesné nebo hudební nebo výtvarné výchově věnoval procvičování matematiky, která mi dělala problémy a bohužel nikdy se nenašel nikdo, kdo by se mnou sedl a pomalu mi vysvětlil, co mám s čím dělat, třeba ohledně rovnic, doma tomu nerozuměli, vyučující řekl, že od doučování není placený a mám jít za spolužáky a spolužáci řekli, že nemají čas, logicky jsem v tom pak plaval, přitom nešlo říct, že bych matematiku nesnášel

0 0
možnosti
TT

tappat

18. 10. 2011 13:45
Re: stanovit si priority

vsechno, co s rovnici delas, musis delat s obema stranami - to je nejcastejsi chyba. Proste pricitas cisla k obema stranam, odecitas od obou stran, nasobis a delis taky obe strany (jen nesmis nulou). Prohodit strany rovnice muzes kdykoliv. No a celej postup reseni rovnic se da popsat takhle: vsechny cleny s neznamou narves na jednu stranu, vsechny bez neznamy na druhou. A pak upravujes, dokud ti na jedny strane nezustane jen neznama. Jednoduchy.

Kvadraticky rovnice se zase resi pomoci diskriminantu nebo prevodem na soucin dvou zavorek, ktere obsahuji neznamou. Tezsi rovnice v zivote potrebovat nebudes.

0 0
možnosti
MA

M-120 AG

10. 9. 2011 17:26
autor je kreten,ktery asi byl ve vsech disciplinach posledni

jine vysvetleni pro takovy blabol neni...na stredni skole jsme pet let hrali v hodinach telocviku fotbal(nebyl mezi nami jediny fotbalista),ale hrali jsme to pro radost a davali jsme tomu vsechno...po skonceni vyuky,jsme hravali alespon jednou tydne volejbal...mimo skolni aktivity jsem hral ledni hokej(ECHL v zamori) a k tomu jsem jeste hral fotbal na urovni okresniho nebo zupniho preboru...

Hrani fotbalu na stredni skole patri mezi me nejkrasnejsi vzpominky te doby...ta rivalita,to odhodlani a ta snaha nekterych kluku,kteri na zacatku neumeli kopnout do balonu,se neda zapomenout...nasi ucitele to repsektovali a nechali nas hrat...nejake behani,skakani a jine podobne aktivity se nas netykali...telocvik je hlavne o kolektivu...;-D;-D

0 0
možnosti
HD

HonyaDj

10. 9. 2011 17:50
Re: autor je kreten,ktery asi byl ve vsech disciplinach posledni

Výborně, a teď ještě napište, co doopravdy umíte... ;-)

0 0
možnosti
MN

Realista

10. 9. 2011 0:21
Je to přesně naopak

Matematika, fyzika a tělocvik vždy byly, jsou a měly by být naprosto zásadní předměty pro život, dnes k nim ještě přibyl cizí jazyk. Vše ostatní by bylo možné zrušit.

0 0
možnosti
DZ

Zuchnicky

10. 9. 2011 0:37
Re: Je to přesně naopak

Heh, to asi vtipkujete? Na co je reálně nutný normálnímu člověku tělocvik a fyzika? Podle mě je naprosto zásadní matematika - pro budoucí život se ukazuje jako klíčová z finančního hlediska (děti s 1-2 z M v budoucnu vydělávají víc než 3 a hůř). Finanční gramotnost je pak klíčový předmět, který se na školách zatím nevyučuje - není kým. Jak jste správně uvedl pro úspěch v zahraničí né jen u nás na dvorku je velmi důležitý alespoň jeden cizí jazyk (ale jde spíš o minimum). A ať budete pracovat v kanceláři nebo v obchodě nebo ve skladu budete asi potřebovat ovládat počítač, což dnes spousta dětí neumí - akorát paří hry. Pro komunikaci s okolím a abyste nevypadal jako blbec když píšete třeba dopis nebo sms, se hodí i ta nudná čeština.

0 0
možnosti

Gaspard

9. 9. 2011 14:25
Málokdo si uvědomuje, že tělocvik

byl na základních školách již ve starých mocnářstvích zaveden jako fyzická příprava budoucích mladých branců. Proto také původně byla jenom pro chlapce a z té doby se dodnes protěžují takové disciplíny, které byly z vojenského hlediska vhodné: sprint, přespolní běh, vytrvalostní běh, běh přes překážky, plavání, hod krikeťákem (granátem), šplh apod. Později se k povinné TV přidružily ještě paramilitantní organize jako Sokol, Orel, Skaut a pod.

0 0
možnosti
E

ELAPHURUS

9. 9. 2011 14:08
NAPROSTO VEDLE

Zrušil byste portrét ve výtvarce ? Noty v hudebce ? Lopatu a lepidlo v pracovních činnostech ?

0 0
možnosti
LS

Lesní sběř

10. 9. 2011 23:49
Re: NAPROSTO VEDLE

Portrét ve výtvarce možná i jo. Ve výtvarce by se měl žák seznámit v první řadě s postupy. Dnes nám ze základních škol vycházejí děti, které neznají princip fungování olejových barev, nepřišly do styku s anilínkami, nevědí, co je to kvaš, neznají základy práce s hlínou, neumí vzít do ruky dláto a nechápou smysl zlatého řezu. To je vcelku špatně. Proč máme takové žáky učit portrétní malbu, když umí zacházet akorát s vodovkami a ještě drží štětec jak prase kost?

0 0
možnosti
L

Leinad

9. 9. 2011 13:48
Potkal jsem blby i slušné učitele

Na počátku základky nás na tělák měla třídní. Nemyslím si, že to dělala naschvál, ale vysvětlování kotrmelce či skoků přes překážku(když to sama neumí) nebo příliš časté spory, když se snažila dělat rozhodčí v míčových hrách(poté sama přiznala, že neví, co je offsaid) nepřispívaly ke smysluplnosti hodiny, zejména když "malým dětem jde o princip."

Pak jsme měli na tělák několik pohodových učitelů, kteří opravdu něco naučili (a ne nudně), i nás nechávali hrát hry a motivovali ke hře a větším úspěchům. Nutný běh a jiné "známkované činnosti" nebylo jenom běhání se stopkami a snahy o podvody(uběhl jsem 5 kol, i když mně vidí podruhé), ale hlavně vysvětlení správného běhu a dýchání,... a poté běh s motivací ke zjištění vlastních schopností.

Avšak jsem narazil i na učitele, který měl zvláštní přístup - občas přišel do hodiny pozdě, vyplňování třídní knihy mu trvalo dlouho a zdržoval, běh byl bez výkladu jenom se stopkami, vymýšlel nesmyslné úkoly a hry.

0 0
možnosti
L

Leinad

9. 9. 2011 13:57
Re: Potkal jsem blby i slušné učitele

Problémem je často motivace učitelů a jejich možnosti.

Ve školství chybí mimo jiné finance - na vybavení hřišť i na platy učitelů. Učitelé nemají moc důvodů k dělání své práce pořádně. Chápu, že někoho nemusí bavit každý týden jenom hrát fotbal - ale co jiného se dá na štěrkovém hřišti se dvěma bránami dělat? Podfinancování školství a malá priorita tělesné výchovy řadí TV na úroveň byrokratické známky ovlivněné číslem na stopkách, bez důvodu (pro učitele i žáky) něco (se) naučit a mít výsledky.

0 0
možnosti

aldik7

9. 9. 2011 13:15
haa

čtete mi myšlenky.. přesně takhle jsem si to představoval jak píšete.. ted to ještě dostat na ministerstvo:-P

0 0
možnosti