Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VM

V48á96c45l86a85v 66M47a38c55h

10. 11. 2021 18:06

přečetl jsem si tu uvedené výhody jednu po druhé a nenapadá mě nic jiného než že to má být vtip

0 0
možnosti
Foto

Tady jsou samí odborníci na volty a watty a mezi ně já se montovat nebudu, ale pouze by mě zajímalo v jakých rozestupech na metry budou muset na dálnici za svodidly povinně stát speciální "vany" na utopení hořících elektromobilů?? Bude to každých 50, 150, 250 a nebo rovnou 500 metrů? A mimochodem, přesně kdo to hořící auto k té nejbližší vaně (z mezer bez vany!!) povinně potáhne?? ;-)

0 0
možnosti
VV

No prece ten pan, co chce videt ty efekty kdyz se lithium hodi do vody.

My jako deti jezdili az do Hostivare, kde bylo jak se tomu tenkrat rikalo pohrebiste letadel a hledali soucastky z elektronu a hlavne ventily z leteckych motoru, ktere byly vyplnene asi horcikem. Tata mel v garazi brusku a tou jsme je prepulili a nasledne hazeli do pozarni nadrz na namesti.

Krasne to bouchalo.

Ta pozarni nadrz, ani protiletecky kryt uz tam davno nejsou.

0 0
možnosti
TT

Jojojojo jojojo. "Výhody elektromobilu

Nízké provozní náklady - ceny elektrické energie jsou poměrně stabilní a nižší"

Dál jsem jakýsi papouškování lží a nesmyslů nečetl. Rv:-P

1 0
možnosti
AK

Chtít po elektromobilu naprostou náhradu aut se spalovacími motory je přehnané. Velmi se hodí do provozu, kde se často mění rychlost - ve městech. Na dálnici spotřeba elektromobilu dost výrazně roste. Chová se tedy opačně, než auto se spalovacím motorem, které je nejhorší ve městě.

Pokud jde o dojezd, rychlost nabíjení a cenu, jsme u milionu korun. Násilné prosazování elektromobilů vede k tomu, že kdo na něj nemá, se snaží udržet při životě staré auto se spalovacím motorem, místo aby si mohl pořídit auto se spalovacím motorem nové - emisně výhodnější a celkově modernější.

Co se týče ekologičnosti, vychází v ČR elektromobil z hlediska CO2 lépe od 200 tis.km (ve srovnání s dieselem) se zahrnutím výroby auta, baterií, elektřiny.

Problémem je životnost baterií, která závisí na mnoha věcech - na kvalitě baterií, jak se auto používá a jak se nabíjí. Zimní popojíždění, krátké jízdy (kdy se baterie nedostane na správnou provozní teplotu) a způsob nabíjení - čím rychlejší, tím kratší životnost. Čím je baterie starší, tím větší je riziko poruchy, která může skončit požárem. Protože je kyslík i uvnitř baterií, je jejich hašení obtížné - ideální je ponořit auto na 3 dny do kontejneru s vodou. Tím ji jednak ochladíte a jednak zamezíte přístupu dalšího kyslíku.

Rostoucí ceny energií - v tom i elektřiny - relativizují jednu z výhod elektromobilů - že by aspoň jejich provoz měl být levnější.

Pozvolna se objevuje další problém, který bude zřejmě pokračovat i v budoucnu - nedostatek některých surovin. Zejména lithia, kobaltu a mědi. Může to účinně limitovat rozvoj elektromobilů. Rostoucí ceny uvedených prvků zatím působí jen proti snížení cen elektrických aut.

Zatím mi elektrická auta nevycházejí jako výhodná ani z hlediska ekologie planety ani z hlediska ceny a její protihodnoty.

Ale pokud je nové, nemusím ho platit (služební auto), je to zajímavá alternativa k autu se spalovacím motorem.

3 0
možnosti
VV

Jo, vyborny napad pane Kounovsky. Vite co hlavne obsahuji ty akumulatory? Dokonce se zminujete o nedostatku toho prvku.

A ze skoly byste mel vedet jak reaguje Lithium na styk s vodou.

1 0
možnosti
LK

L69u61b40o47š 66K16r98i40m12l

9. 11. 2021 19:24

Zeptám se na srovnání ceny elektřiny versus ropných paliv. Kde stát doplní výpadek ve spotřební dani z pohonných hmot.

2 0
možnosti
Foto

Prohlédněte si vůz Toyota Mirai:

https://www.toyota.cz/world-of-toyota/news/new-toyota-mirai

Vodík a palivový článek, dojezd 500 km, doba tankování 3 minuty. A přirozeně všechny výhody pohonu elektromotorem.

1 0
možnosti
JR

J92a93n 37R32á37ž

9. 11. 2021 19:01

No jo, ale když je v ČR jen jedna plnička a pro mne (jsem skoro Brňák) je nejdostupnější plnička v Rakousku u Vídně, to jest 150 km daleko.

Auta na vodík mají podle mne větší perspektivu dalšího vývoje ,než auta čistě elektrická, ale zatím je to pro nás budoucnost, i když jsem někde četl, že do pěti let by se mělo v ČR instalovat 30 plniček..

PS. Kamarád žijící v Mnichově má Mirai už rok a na jedno naplnění necelých 5 kg vodíkového paliva dojede do Vídně, tam natankuje a jede k nám. Na zpáteční cestě v Rakousku u Salcburku dotankuje a dojede pohodlně domů a zůstane mu polovina nádrží. Má starší typ se dvěma nádržemi a nový typ Mirai má prý nádrže tři s deklarovaným dojezdem 650km..

Výhodou aut na vodík je, že v podstatě fungují jako čističky vzduchu.

1 0
možnosti
Foto

V Česku je nyní něco přes pět milionů automobilů. Pokud bude chtít mít tolik elektroaut budeme potřebovat pro osmihodinové nabíjení z celkových 24 hodin, po které vyrábí GWh elektrárna, třikrát větší výkon. Takže bude třeba vybudovat, nejméně šest, reálně spíše sedm nových bloků o výkonu 1 GW.

1 1
možnosti
LU

A koľko elektrickej energie sa ušetrí?

"Na 3,8 litra benzínu (jeden galón) spotrebuje rafinéria približne 4,5 kWh elektrickej energie. Pri testovaní elektrického Nissan Leaf, na jeho nabitie bolo potrebných asi 25 kWh elektrickej energie. To je približne ekvivalent elektrickej energie potrebnej na výrobu 21 litrov paliva. Dojazd na palivo je tak vyše dvojnásobný, no toto je len jedna zložka minutej energie, ktorá sa týka samotnej rafinácie."

2 0
možnosti
JR

J38a93n 96R18á80ž

9. 11. 2021 16:11

V současné době se jeví jak nejvíce výhodné plug in hybrid auta.

Na krátké jízdy do 50km se chovají jako čistě elektrická, kde je stačí večer připojit do obyčejné zásuvky na cca 3hod dobít a na delší tratě se chovají jako standardní hybridní auta (spalovací motor posílený alektromotorem) se spotřebou cca 3l/100km a velmi malými škodlivými emisemi.

2 0
možnosti
Foto

Baterie jsou velké, těžké, mají omezenou životnost, nabíjejí se snadno hodiny a jsou ekvivalentem nanejvýš nízkých desítek litrů benzinu nebo nafty. Jejich výroba je energeticky náročná a s těžbou vzácných kovů je spojena otrava půdy a spodních vod. A samotný provoz elektromobilů? Ten může generovat klidně větší emise CO2, než jaké produkují benzinová a dieselová auta.Jakkoli denně slýcháme cosi o nulových emisích, realita je jiná. Většina elektřiny nadále vzniká spalováním fosilních paliv a i kdyby ne, ani jiné zdroje nejsou a nikdy nebudou zcela bezemisní, to není technicky možné. V závislosti a místě provozu a šíři zahrnutí zátěže generované tím či oním zdrojem se tak z elektrického pohonu snadno může stát ještě větší problém než ze spalovacího motoru. Například takový Volkswagen ID.3 při provozu produkuje 167,7 gramů CO2 na kilometr.

4 3
možnosti
IB

I12v33o 24B39o75u35š55e

9. 11. 2021 14:51

pochybuju, ze vase cisla souhlasi. Elektricky auto potrebuje ca 0,2 kWh/km. Kdyz dieslovy co spotrebuje 5 litru nafty prepoctete na kWh (ca 12 KWh/kg), tak vam vyjde 0,6 kWh/km. I kdybyste vyrabel tu elektriku tim nejspinavejsi metodou tak elektricky auto vychazi lip.

4 1
možnosti
JV

J62i91r71i 18V90r28a75b38e44c

9. 11. 2021 13:38

Když budete jednou e-auto vlastnit, tak už nic jiného nebudete chtít. Ty nevýhody jsou částečně závislé kde žijete. V Africe a na východě Evropy je momentálně těžko jezdit elektro.:-)

5 0
možnosti
JH

J81a75n 27H97a23r98v29a53n

9. 11. 2021 15:08

Na nákupy, dojíždění do práce, do lesa na houby, ... velmi dobré R^

1 0
možnosti