- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
přečetl jsem si tu uvedené výhody jednu po druhé a nenapadá mě nic jiného než že to má být vtip
Tady jsou samí odborníci na volty a watty a mezi ně já se montovat nebudu, ale pouze by mě zajímalo v jakých rozestupech na metry budou muset na dálnici za svodidly povinně stát speciální "vany" na utopení hořících elektromobilů?? Bude to každých 50, 150, 250 a nebo rovnou 500 metrů? A mimochodem, přesně kdo to hořící auto k té nejbližší vaně (z mezer bez vany!!) povinně potáhne??
No prece ten pan, co chce videt ty efekty kdyz se lithium hodi do vody.
My jako deti jezdili az do Hostivare, kde bylo jak se tomu tenkrat rikalo pohrebiste letadel a hledali soucastky z elektronu a hlavne ventily z leteckych motoru, ktere byly vyplnene asi horcikem. Tata mel v garazi brusku a tou jsme je prepulili a nasledne hazeli do pozarni nadrz na namesti.
Krasne to bouchalo.
Ta pozarni nadrz, ani protiletecky kryt uz tam davno nejsou.
Jojojojo jojojo. "Výhody elektromobilu
Nízké provozní náklady - ceny elektrické energie jsou poměrně stabilní a nižší"
Dál jsem jakýsi papouškování lží a nesmyslů nečetl.
Chtít po elektromobilu naprostou náhradu aut se spalovacími motory je přehnané. Velmi se hodí do provozu, kde se často mění rychlost - ve městech. Na dálnici spotřeba elektromobilu dost výrazně roste. Chová se tedy opačně, než auto se spalovacím motorem, které je nejhorší ve městě.
Pokud jde o dojezd, rychlost nabíjení a cenu, jsme u milionu korun. Násilné prosazování elektromobilů vede k tomu, že kdo na něj nemá, se snaží udržet při životě staré auto se spalovacím motorem, místo aby si mohl pořídit auto se spalovacím motorem nové - emisně výhodnější a celkově modernější.
Co se týče ekologičnosti, vychází v ČR elektromobil z hlediska CO2 lépe od 200 tis.km (ve srovnání s dieselem) se zahrnutím výroby auta, baterií, elektřiny.
Problémem je životnost baterií, která závisí na mnoha věcech - na kvalitě baterií, jak se auto používá a jak se nabíjí. Zimní popojíždění, krátké jízdy (kdy se baterie nedostane na správnou provozní teplotu) a způsob nabíjení - čím rychlejší, tím kratší životnost. Čím je baterie starší, tím větší je riziko poruchy, která může skončit požárem. Protože je kyslík i uvnitř baterií, je jejich hašení obtížné - ideální je ponořit auto na 3 dny do kontejneru s vodou. Tím ji jednak ochladíte a jednak zamezíte přístupu dalšího kyslíku.
Rostoucí ceny energií - v tom i elektřiny - relativizují jednu z výhod elektromobilů - že by aspoň jejich provoz měl být levnější.
Pozvolna se objevuje další problém, který bude zřejmě pokračovat i v budoucnu - nedostatek některých surovin. Zejména lithia, kobaltu a mědi. Může to účinně limitovat rozvoj elektromobilů. Rostoucí ceny uvedených prvků zatím působí jen proti snížení cen elektrických aut.
Zatím mi elektrická auta nevycházejí jako výhodná ani z hlediska ekologie planety ani z hlediska ceny a její protihodnoty.
Ale pokud je nové, nemusím ho platit (služební auto), je to zajímavá alternativa k autu se spalovacím motorem.
Jo, vyborny napad pane Kounovsky. Vite co hlavne obsahuji ty akumulatory? Dokonce se zminujete o nedostatku toho prvku.
A ze skoly byste mel vedet jak reaguje Lithium na styk s vodou.
Zeptám se na srovnání ceny elektřiny versus ropných paliv. Kde stát doplní výpadek ve spotřební dani z pohonných hmot.
Prohlédněte si vůz Toyota Mirai:
https://www.toyota.cz/world-of-toyota/news/new-toyota-mirai
Vodík a palivový článek, dojezd 500 km, doba tankování 3 minuty. A přirozeně všechny výhody pohonu elektromotorem.
No jo, ale když je v ČR jen jedna plnička a pro mne (jsem skoro Brňák) je nejdostupnější plnička v Rakousku u Vídně, to jest 150 km daleko.
Auta na vodík mají podle mne větší perspektivu dalšího vývoje ,než auta čistě elektrická, ale zatím je to pro nás budoucnost, i když jsem někde četl, že do pěti let by se mělo v ČR instalovat 30 plniček..
PS. Kamarád žijící v Mnichově má Mirai už rok a na jedno naplnění necelých 5 kg vodíkového paliva dojede do Vídně, tam natankuje a jede k nám. Na zpáteční cestě v Rakousku u Salcburku dotankuje a dojede pohodlně domů a zůstane mu polovina nádrží. Má starší typ se dvěma nádržemi a nový typ Mirai má prý nádrže tři s deklarovaným dojezdem 650km..
Výhodou aut na vodík je, že v podstatě fungují jako čističky vzduchu.
V Česku je nyní něco přes pět milionů automobilů. Pokud bude chtít mít tolik elektroaut budeme potřebovat pro osmihodinové nabíjení z celkových 24 hodin, po které vyrábí GWh elektrárna, třikrát větší výkon. Takže bude třeba vybudovat, nejméně šest, reálně spíše sedm nových bloků o výkonu 1 GW.
A koľko elektrickej energie sa ušetrí?
"Na 3,8 litra benzínu (jeden galón) spotrebuje rafinéria približne 4,5 kWh elektrickej energie. Pri testovaní elektrického Nissan Leaf, na jeho nabitie bolo potrebných asi 25 kWh elektrickej energie. To je približne ekvivalent elektrickej energie potrebnej na výrobu 21 litrov paliva. Dojazd na palivo je tak vyše dvojnásobný, no toto je len jedna zložka minutej energie, ktorá sa týka samotnej rafinácie."
V současné době se jeví jak nejvíce výhodné plug in hybrid auta.
Na krátké jízdy do 50km se chovají jako čistě elektrická, kde je stačí večer připojit do obyčejné zásuvky na cca 3hod dobít a na delší tratě se chovají jako standardní hybridní auta (spalovací motor posílený alektromotorem) se spotřebou cca 3l/100km a velmi malými škodlivými emisemi.
Baterie jsou velké, těžké, mají omezenou životnost, nabíjejí se snadno hodiny a jsou ekvivalentem nanejvýš nízkých desítek litrů benzinu nebo nafty. Jejich výroba je energeticky náročná a s těžbou vzácných kovů je spojena otrava půdy a spodních vod. A samotný provoz elektromobilů? Ten může generovat klidně větší emise CO2, než jaké produkují benzinová a dieselová auta.Jakkoli denně slýcháme cosi o nulových emisích, realita je jiná. Většina elektřiny nadále vzniká spalováním fosilních paliv a i kdyby ne, ani jiné zdroje nejsou a nikdy nebudou zcela bezemisní, to není technicky možné. V závislosti a místě provozu a šíři zahrnutí zátěže generované tím či oním zdrojem se tak z elektrického pohonu snadno může stát ještě větší problém než ze spalovacího motoru. Například takový Volkswagen ID.3 při provozu produkuje 167,7 gramů CO2 na kilometr.
pochybuju, ze vase cisla souhlasi. Elektricky auto potrebuje ca 0,2 kWh/km. Kdyz dieslovy co spotrebuje 5 litru nafty prepoctete na kWh (ca 12 KWh/kg), tak vam vyjde 0,6 kWh/km. I kdybyste vyrabel tu elektriku tim nejspinavejsi metodou tak elektricky auto vychazi lip.
Když budete jednou e-auto vlastnit, tak už nic jiného nebudete chtít. Ty nevýhody jsou částečně závislé kde žijete. V Africe a na východě Evropy je momentálně těžko jezdit elektro.
Na nákupy, dojíždění do práce, do lesa na houby, ... velmi dobré