- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Řešením je decentralizace a odstátnění. Není možné, aby jedny učební osnovy vyhovovaly úplně všem. Proto by bylo řešením 6 let povinné základní školy a pak ať různé školy nabízejí volně rodičům co chtějí.
Žádné ministerstvo školství nezlepší. Školství může zlepšit jen zájem veřejnosti o vzdělání. Bohužel dnes převládá zájem o lejstro a štempl a podle toho školství vypadá. Jakou úroveň a hlavně jakou hodnotu může mít maturita v systému, ve kterém na maturitní obory nastoupí téměř 3/4 absolventů ZŠ? Velká část studentů nikdy nenastoupí do oboru. Proč ho potom studovali? Odpověď viz výše.
Primární motivace je vnitřní motivace žáka. Pokud žák nemá zájem o obor sám v sobě a pokud kolem sebe slyší "Hlavně udělej tu maturu, nikdo se tě ptát nebude z čeho jí máš a za kolik", je jen velmi malá šance, že ho pro obor nadchne učitel.
...." neustále nad vším uvažuji"...jak je tedy možné, že žáci a studenti vykazovali před třiceti lety lepší znalosti matematiky a přírodních věd v porovnání s dnešními... v mezinárodních znalostních soutěžích obsazovali přední místa..?.