Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AK

Já bych řekl, že to nejde už jen proto, že zbytečné lidi nemůžete propustit.

0 0
možnosti
Foto

Popsal jste to hezky.

Ale po vzoru všech jste řešením nepřišel. ;-)

0 0
možnosti
Foto

Ve firmě má majitel zaměstnance, zatímco ve státě má voliče a demokratický systém voleb. To je ten kardinální rozdíl, pro který nelze stát řídit jako firmu. Jde však k problémům přistupovat jako by se řešily ve firmě a ne jako tomu bylo před tím a to s pocitem, že z cizího krev neteče a krást je beztrestné.

0 0
možnosti
ZH

;-D Jestli jde k problémů přistupovat jako ve firmě, dodnes nevíme. Je tu jeden, který to sliboval, ale ten slibovač stát vlastně pro jistotu neřídí vůbec. Jenom pustě žvaní a stará se o své firmy a svůj zadek na svobodě. Stát je mu naprosto ukradený.

3 1
možnosti
ZZ

Stát je, a patrně vždy bude velký, pomalý, nerozhodný a neefektivní, ale to jsou i některé firmy - zejména s účastí státu, takže stát lze řídit jako firmu.

;-D;-D;-D

0 0
možnosti
JK

Politika jako mnoho jiného podléhá vývoji podle Darwina. Na tom vývojovém stromu je kmen hlavní a silnější či tenčí větve. Některé větve mají ambice stát se kmenem, některé mají ten potenciál a někdy (málo kdy) se to může povést. Taková větev socializmu pod vedením komunistů směrem ke snu komunismus se tragicky nedovinula a uschla. Bohužel jsme na cestě zpět ke kmeni a to zdržení ve vývoji musíme dohnat jen rychlejším růstem. Může nás zrychlit to, že už tu cestu před námi několik vzorů prošlo, stačí to jen kopírovat. Jenže to by bylo moc jednoduché i větev, která odumírá se tomu brání.

Tenhle systém pokusů a omylů je neuvěřitelně pomalý, ale zato nejefektivnější. Možná si je bláhově myslíme, že člověk je nejvyšším stupněm vývoje a že demokracie s dělbou moci je nejlepší a spravedlivý systém. Třeba je to jinak, ale dnes v této realitě jde o fakt. Máme co dohánět, tak už žádné odbočky.

Ale co je hlavní, nedá se to plánovat, podnikat začnete a když to nejde pošlete zaměstnance pryč a firmu zavřete. Co uděláte s státofirmou, když vám hospodaření nevychází o 500 miliard, firma už by dávno vězela v konkurzu, taky je tu otázka kam s přebytečnými občany. Takže sorry jako Andy firmostát jde do kopru, opustíš ho v kllidu na zastávce, nebo budeš těsně před koncem vyskakovat za jízdy.

1 0
možnosti
LC

Pěkně prosím, koho že to a v čem máme dohánět?

0 0
možnosti
Foto

Ono by to mohlo jít, kdyby ovšem "řidič" státu nemyslel hlavně na svůj měšec. A nesmějí se tu používat politická rozhodnutí.

Což je u nás nesplnitelná podmínka.

3 0
možnosti
PK

Tak já toho řidiče moc rád nemám ale myslte si, že těch jeho pár miliard spasí resp. položí ČR. Navíc zchudl, je-li Vám známo. A to v době konjunktury. Takhle to "vyzerá", "zvonku", že až tam nebude, tak bude hej. Snad vzhledem k svému věku nevěříte, že se nebudou plnit jiné měšce:-)

0 0
možnosti
MB

Na počátku všeho by asi měla být otázka - A jak si kdo stát - jeho aparát vlastně představuje" ? Myslím si, že jde o cosi potřebného - Každopádně nutné zlo. To zlo je i potřebné, musí být nějaká vymahatelná pravidla, člověk musí být zasažen daněmi a povinnostmi. To zlo pak směruje k dobru = K přestárlým, nemocným - Koneckonců jde o účet za služby - Cesty, školy, zdravotnictví, důchody ap. Pak asi výkon toho nejnutnějšího s cílem otravovat co nejméně - Naopak, vytvářet podmínky pro rozvoj činorodosti ! - Protože z toho kápne užitek - Slepice budou vejce lépe snášet ...

Máme pouze jednu vládu a ministra financí, (za 30 let), který se přiblížil modelu - Stát = Jako firma. Byla to Nečasova vláda s M. Kalouskem. Reagovali na výše popsané, jedním místem odbavenosti - reformami potřebného - zvýšením DPH jako zdroj důchodů, uregulovatelností výdajů ve zdravotnictví - Karenční dobou, 30 Kč poplatky ap. Naše se i jeden blázen, který našel odvahu - Poprvé a asi naposledy se postavil před národ a sdělil - "LIdi - Prachy nejsou" ! Lid tyto věrozvěsty smetl - Chceme se přece mít lépe Na situaci absolutně nezáleží ! ...

ANO - Fakt to nastalo ! Nová vláda v doibě konjuktury byla nucena ve své populistické slabomyslnosti sáhnout - 2x ! na finanční rezervy, které jim ten Vůl přenechal ! Od té doby, se fakt žije lépe - Reformy a dálnice sice žádné nemáme - Zase máme EET ! Závěr - Stát se řídí nejlépe tak - Pokud si člověk tomu pořídí vlastní - Megafirmu a právě z toho Státu žije ! ... :-)

3 0
možnosti
LH

Kalousek verozvest.... To fakt pobaví a ještě o tom jak invalidů dělal zdravé, jeto mesias... ;-D

0 1
možnosti
Foto

Máte pravdu, ale s akciovkou, v níž mají všichni akcionáři pouze jeden hlas, tak už to srovnat lze. A když by ta akciovka jako jedinou svou službu nabízela zajištění bezpečnosti a spravedlnosti na území, na němž sídlí ti akcionáři, tak už jsme doma u Babiše

0 0
možnosti
PK

Netvrdím, že to lze na 100 %, ale hodně technik a postupů lze z korporátního řízení převzít.

2 0
možnosti
VB

Obchodní společnost i stát jsou si v něčem podobné, ale obchod. firma si může výrazně více stanovit vlastní vnitřní pravidla, naopak státní a veřejná správa se musejí takřka na 100 % řídit zákony určené parlamentem. Jejich nekvalita nebo nevymáhání jejich plnění v praxi souvisí s korupcí u politiků i úředníků, ale i občanů - voličů. Firma sleduje primárně zisk vlastníka, a to někdy i na úkor jiných firem či zákazníků. Stát odpovídá za plnění tzv. veřejného zájmu, nemá jít o soukr. zisk jednotlivců, ale má jít o pokrytí objektivních či konvencemi a ústavou (zákony) potřeb různých skupin obyvatelstva (bezpečnost, zdraví, potírání chudoby, život. prostředí). Evrop. soud v Haagu mj. navíc stanovil, že státy mají povinnost hospodařit natolik zodpovědně, že na nezbytné potřeby obyvatelstva (např. na uspokojivou zdravotní péči) budou peníze. Stejně tak štrasb. soud pro lidská práva stanovil, že státy musejí zajistit ochranu lidských životů apod. Vidíte, že stát má nesporně větší úkoly než jedna firma. Zanedbali jsme 30 let, pokud jde o tvorbu kvalitnějších předpisů, vč. různých kontrol. mechanismů, vč. zákonných nástrojů pro ustavování nezávislejších expert. komisí (součást demokratic. a hospodářsky kvalitnějšího rozhodování), vč. vzdělávání úředníků dle západ. měřítek. Kašlou na to vládní i opoziční české pol. strany. Žádný manažer nás nespasí, pokud nezná rozdíl mezi manažerem a úředníkem, mezi státem a firmou. Např. Švýcarsko je vrchol. vzor pro ustavování expert. komisí před rozhodnutím politiků: nejprve "vyhledávací" komise najde erudované, nezávislé odborníky, pak jiná komise dle veřej. měřítek rozhodne o obsazení komise s vyvážením hledisek zástupce státu, kantonů, univerzit. či byznys. odborníků, ale i řadových občanů profilujících se v problematice (osobnosti už ukázaly, že jsou věrohodné v předchozí činnosti).

0 0
možnosti