Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BH

BoboHml

16. 4. 2009 17:00
šrotovné je na prd

http://www.novinky.cz/ekonomika/166549-automobilky-stale-placou-srotovne-zklamalo.html

Jinak mám starého formana,plat s rentou cca 15 tis,tka šrotovné jedině tak za 150 tis,pak snad;-D

0 0
možnosti
AK

Tonda Brno

16. 4. 2009 16:38
Jaká auta asi tak půjdou do šrotu?

Pokud někdo stále jezdí 20 a více let starým autem (Trabant, Wartburk, Škodárny 105, 120 apod), tak se ho asi nezbaví, aby koupil nové, protože na něj nebude mít i se šrotovným. Takže do šrotu půjdou většinou "poměrně" zachovalá auta ve stáří 10-15 let a ty nejhorší vraky stejně budou dál jezdit po silnicích.

0 0
možnosti
JN

5alfa

16. 4. 2009 16:48
Re: Jaká auta asi tak půjdou do šrotu?

Já Ti nevím, odkud bereš tyhle věci. Viděl jsem třikilometrovou frontu na Slovensku před šrotovištěm a většina 105-120, Zigula, Trabiho  jsem taky zahlédl, "Wartburka" dokonce tlačili, Favoritů bylo nepočítaně...

Já si nemyslím, že bychom na tom byli nějak jinak, než Slováci....

0 0
možnosti
JN

5alfa

16. 4. 2009 16:22
tssss, kupodivu zklamalo...

V Německu vzrostl počet prodaných aut o 40%. U nás spadlo o 20%. Tam, kde zavedli šrotovné se prodej vozů zvýšil.

Kupodivu autorova mzda taky klesla o polovinu, když se zprůměruje s bezdomovcem bez příjmů.

Takže škodovka nestačí vyrábět a odvádí daně. Pokud by nebylo šrotovného v Německu, možná jsem měli o desítky tisíc nezaměstnaných více a kazdý by od počátku roku bral měsíčně mnoho tisíc podporu, stát by za něj musel platit soc+zdrav pojištění. Lidé by měli méně peněz, menší tržby v obchodech.

Ale "šrotovné kupodivu zklamalo"... :-)

Zkus propočítat rozdíly pro stát, když 20 tisíc lidi je leden-duben bez práce, dostanou podporu 50% platu a když těch samejch 20 tisíc lidí vydělává čistého 20 táců, kolik odvedou na daních a soc a zdrav pojistce se zaměstnavatelem. 

0 0
možnosti
AK

Tonda Brno

16. 4. 2009 16:29
Re: tssss, kupodivu zklamalo...

Ty jseš srandista. Kde jsi vzal 20 000 nezaměstnaných?

0 0
možnosti
PT

_peta303

16. 4. 2009 16:11
šrotovné je nesmysl

představte si (reálnou) situaci:

Franta Vomáčka bydlí na vesnici, nerestituoval a neměl bohatého strýčka, má dvouleté dítě a manželku s druhým na mateřské. Pracuje v blízkém městě, kam ale nejezdí veřejná doprava, protože se jedná o sousední okres a Frantova obec neleží na hlavním tahu. Franta je učitel a k tomu na půl úvazku spravuje síť na obecním úřadě, dosahuje tedy někam k průměrné mzdě, na žádné příspěvky nárok nemá. Nestěžuje si, ale ani si nemůže vyskakovat, z průměrné mzdy živí čtyři lidi, kočku a malý domek po prarodičích.

Má letitého žigulíka, který je dost sešlý, ale ještě jezdí. Franta má našetřeno 22 tisíc na felicii Lojzy Důchodce, kterou viděl v komisi v bazaru a byla ve slušném stavu motorcky i karoserií, blatníky a páté dveře zdravé (Lojza v zimě nejezdil a garážoval).

0 0
možnosti
PT

_peta303

16. 4. 2009 16:12
šrotovné je nesmysl 2

Už se těší, až dá po prosincové výplatě žigula do šrotu a auto si

vyzvedne. Do toho mu ale feldu o pět tisíc zdraží pan Bursík, protože

má papíry pouze na Euro 1. Se skřípěním zubů je ještě našetří, ale protože se Lojza dozvěděl, že na šrotovné za auto dostane třicet tisíc, dá ji raději do šrotu. Na

fabii nemá problém došetřit, část už má, s Mařenou dají dohromady na

důchodech to, co Lojza na platu, nikoho už živit nemusí a mají zařízeno.

0 0
možnosti
AK

Tonda Brno

16. 4. 2009 16:06
Mě jen děsí situace

Kdy vyčlení šrotovné dejme tomu na 5000 aut a zájem bude třeba o 20000 aut. Co se bude dít potom si nedovedu představit v našich krajích. Nehledě na to, že to zas někoho bude svádět k vybírání všimného, aby ten jeho šrot ještě prošel s poplatkem. Stačí se jen podívat na Slovensko jak to tam vypadalo.

PS. Ve Škodovce uvažují o zavedení sobot, protože nestíhají vyrábět. Tak proč šrotovné?

0 0
možnosti
PN

jirkanovaksuperchlapik

16. 4. 2009 15:40
Šrotovné je blbost a někdo by to měl Paroubkovi říct

Ačkoliv jsem voličem ČSSD, tak říkám, že je nesmyslné zavádět šrotovné u nás. Pro naši exportně zaměřenou ekonomiku je důležitější, že je šrotovné zavedeno v okolních zemích. Když ho zavedeme u nás tak to bude stát hodně peněz a efekt nebude tak velký.

0 0
možnosti
JN

madqwert

16. 4. 2009 15:43
Re: Šrotovné je blbost a někdo by to měl Paroubkovi říct

nemecko je nejvetsi exporter na svete a taky srotovne zavedlo ;-D

0 0
možnosti
MJ

Martin Jirousek

16. 4. 2009 15:37
Jo, jo

A u nás Škodovka nestíhá vyrábět, aby nasytila trhy tam, kde je šrotovný. Tam kde není, lidi nekupujou.  Taková statistika, která zahrne i země be šrotovnýho je naprd. Stejné, jako s obědem. Dva lidé, jeden sní oběd a druhý nic a průměrně jsou oba napůl nasyceni. ;-D

0 0
možnosti
JN

madqwert

16. 4. 2009 15:33
v nemecku v breznu pocet nove podanych vozu

vzrostl o 40%, takze je zcela jasne, ze srotovne funguje... samozrejme, neni zavedeno ve vsech zemich EU a uz vubec ne 3 mesice, takze v prumeru je vysledek jaky je ;-D

0 0
možnosti
DD

dave79

16. 4. 2009 15:28
hezkej nesmysl a manipulace

navzdory masivním dotazacím v německu, rakousku a na slovensku je evropa v mínusu, aha, ale v těchto výše uvedených zemích šrotovné funguje víc než dobře

0 0
možnosti
R

rojack

16. 4. 2009 22:01
Re: hezkej nesmysl a manipulace

A to jak funguje? Co to je "víc než dobře?"

0 0
možnosti
JC

Jarcho

16. 4. 2009 15:11
Může to mít vliv na bezpečnost dopravy.

Když si majitelé starých předrevolučních Škodovek a Žigulíků pořídí novou bratislavskou Kia C'eed, bude na silnicích možná trochu bezpečněji a méně smradlavo.

0 0
možnosti
  • Počet článků 139
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1298x
Pracuji ve firmě
GRAVOEXPRESS s.r.o. a někdy dělám weby
Levné prodlužování řas

Seznam rubrik