Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PH

petrph

14. 3. 2011 14:04
možná ta otázka je ještě hlubší

Neboli-základem reformy by skutečně měla být  otázka jak učit (druhou závažnou otázku co učit,nechme stranou).

Neboli,existuje několik variant co si představit pod pojmem učit.Učitel může látku odpřednášet,vyložit (aby jí žáci skutečně rozuměli), může jí žákům vštípit nějakým chytlavějším  způsobem (názorným příkladem,pokusem,počítačovou simulací, filmem, formou hry).Ale nemusí.Může si hned ověřit zda látku pochopili, a pokud ne tak výklad zopakovat a drilovat-ale nemusí.Z toho se odvijí i výsledek učení-zda žáci odcházejí  z výuky tak že se látku naučili a umí ji.A nebo,zda musí přijít domů a učit se jí znova.Protože u zkoušky se pak hodnotí stupeň znalostí toho studenta,tedy jak on "se" naučil a nikoliv jak "ho" škola naučila.Možná toto by měla nějaká reforma vzdělání jasně rozlišit,míru zodpovědnosti a plnění úkolu učení(kvantity i kvality) školy i studenta.

Protože pokud tato pravidla nejsou,tak lze říci že i vědci mohou učit,protože tuto činnost (prezentace,přednášky)už dělají

0 0
možnosti
  • Počet článků 27
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2497x
učitel, psycholog, nyní v důchodu

Seznam rubrik