Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JC

Jarcho

10. 12. 2010 11:46
Skvěle napsáno, pane.

Já bych viděl i jiné příčiny.

Váš článek o jedné skupině těch příčin je ovšem velice výborný. Kdybych měl co, smekl bych. Takže aspoň virutálně: R^.

0 0
možnosti
PH

petrph

10. 12. 2010 9:37
Bohužel

Jenže rámcové programy zas jen učitelům přikazují učte(nějak)všechny děti všechno.A protichůdné příkazy zda mají učit děti  biflovat vědomosti nebo logicky přemýšlet to nahonem nevyřeší.Protože logicky přemýšlet bez znalosti faktů lze leda při luštění sudoku.Při jakémkoliv jiném logickém přemýšlování už musím ta potřebná fakta znát. Arciť že to nemusí být vše nabiflované v hlavě ale musím to mít nějak systematizovaně přístupné(což prosím není Google při zkopírování úkolu). Ale skutečně nějaký systematizovaný přehled  znalosti, přičemž i ten internet má své místo pro dohledání v hlavě neuložených konstant.Jenže, upravit na tohle školství,to je práce na desítky let.

Ale ono není vlastně ujasněno ani co se má vlastně učit, prostě toho jen přibývá (po sametovce odpadl leda VUML).Abych to srovnal s tím hudebníkem-jistě i ten co bude hrát jen na pikolu se musí naučit číst a psát noty.Ale už ho nikdo nenutí se učit základům hry na harfu, elektronickou kytaru, psát symfonie nebo balet-co kdyby

0 0
možnosti
I

ika

10. 12. 2010 9:56
Re: Bohužel

I při luštění sudoku potřebujete fakta - ty čísílka, co jsou tam už předtištěná,;-D

0 0
možnosti
K

kosciuszko

10. 12. 2010 8:43
Nejsem znalec, ale souhlasím

Učitel dějepisu by měl návštěvovat i místa velkých dějinných události, města, kde

se tvořily dějiny.....Nejsem učitel, ale pi návštěvě Augsburgu jsem viděl nějaké budovy Fugerei/.Fugerové byli bankéři, kteří půjčovali peníze i cisáři/, jedl jsem v hospodě Bauerntanz,kde chodil Mozart, viděl jsem basiliku, kde je pohřebn svatý / Urban?/, zúčastnil jsem se Brunnefestu/ svátek studní/, vyslechl příběhy o fabrikách Messerschmitt a IG Farben,viděl Neues Rathaus, přečel jsem si augsburském míru. Byl jsem tam 3 dny a hodně mi to dalo, a to nejsem učitelem ,,,

0 0
možnosti
K

kosciuszko

10. 12. 2010 8:44
Re: Nejsem znalec, ale souhlasím

Osnovy jsou třeba, ale učitele je třeba zaplatit,40-50 000 Kč měsíčně, aby se mohl vzdělávat a poznávat důkladně i to co učí....

0 0
možnosti
N

nikolaj

9. 12. 2010 23:51
Jak je vidět,

podle diskuse, naše školství nikoho nezajímá...

0 0
možnosti
N

nikolaj

9. 12. 2010 23:46
Rychlý návrat

k jednotné ZŠ...jeden učební plán, jedny osnovy, jedny učebnice, kontrola a ověření výstupu, jedny přijímací zkoušky k dalšímu stupni vzdělávání...oprostit učební plán od dublovaných předmětů jako je rodinná výchova, občanská výchova, výchova ke zdraví,sexuální výchova, výchova k volbě povolání...návrat předmětů pracovního vzučování do učebního plánu, neboť tyto předměty jsou na okraji zájmu a z učebních plánů mizí...omezit byrokracii, která začíná základní školství obtěžovat...velkou chybou bylo zrušení okresních školských úřadů..atd...atd .. Vy problematiku našeho školství důvěrně znáte, proto si myslím, že je potřeba aby vaše články nezůstaly diskutované pouze na blogu ! Přeji Vám ve vaši práci hodně úspěchů, pevné nervy a zdraví !!

0 0
možnosti
I

ika

10. 12. 2010 9:54
Re: Rychlý návrat

Taky brannou výchovu. Samozřejmě bez ideologie - jen ty praktické věci, co tam byly - první pomoc, ochrana proti zamoření, evakuace, kryty... Sice se už nebojíme "amerických imperialistů", ale k mimořádným situacím může dojít i tak.

0 0
možnosti
OP

OskarPokorny

9. 12. 2010 22:09
Připomínka

1. No já se tedy nechci nějak zastávat předrevolučního školství, ale jasně si pamatuji, že ty "velké příběhy" osobností tam také byli. Dodnes mi utkvělo to co tam bylo psané o Spartakovo povstání, kdy je tam byl příběh vylíčen bohatě a jen na konci byla kratší notiska o tom jak to byl první pokus o svrhnutí třídy utlačovatelů, ale doba na to ještě "nebyla zralá". Takže to s tou ideologií nebylo tak žhavé (navíc náš učitel ji naprosto ignoroval). 2. Ony příběhy "velkých osobností" jsou značně problematické, protože i současná historiografie se od tohoto podání dějin odvrací a opět se přiklání  k tomu materialistickému modelu. 3. Vaše volání po používání národnostního uvědomění pomocí výuky dějepisu je opět další násilné naroubování ideologie, protože termín národ v té současné podobě se začal používat až 18 století (občasné středověké a novověké použití tohoto slova je chápáno naprosto jinak).

0 0
možnosti
  • Počet článků 27
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2497x
učitel, psycholog, nyní v důchodu

Seznam rubrik