Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PH

petrph

10. 12. 2009 8:45
a jak vypadají kalkulace

Dnes ČD obdrží od státu nějaké celkové  dotace za provozování vlakových spojů. Ty  jsou vypočtené vzhledem k tomu že nějaké tratě jsou ziskové(třeba ty dákové), některé prodělečné ale ČD je musí provozovat aby se lidi dostali do práce.A taky to není o tom že poctivě předloží zisky /ztráty ale pokaždé se tvrdě dohaduje se státem a kraji.

V souvislosti s vstupem dalších subjektů (Viamont či SA) se naskýtají otázky.První věc je,že by se přednostně zajímaly o ziskové spoje,nic proti tomu.Požadoval by pak ČD stejné dotace od státu nebo by chtěl vyšší,protože by neměl ztráty kryté ziskem z profitových tratí?

Ale i kdyby šly do vybraných ztrátových tratí,provozovaly by je bez dotací,nebo by rovněž požadovaly dotace?V jaké výši?A přijalo by ČD snížení dotací o ony částky vyplácene jiným subjektům, pro provozování zbývajících tratí?Když mnohé jeho náklady to nezmenší?A šlo by stále o stejnou částku, nebo by se každý rok smlouvalo s mnoha subjekty o dotacích pro ně?Zná někdo odpověď?

0 0
možnosti
JK

Majkyho_pupik

10. 12. 2009 8:48
Re: a jak vypadají kalkulace

V CR neexistuje zadna ziskova trat. jediny spoj ktery je schopny generovat zisk je Praha - Ostrava. vsechny ostatni jsou prodelecne

0 0
možnosti
  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1049x
Občas mě zaujmou některé zajímavosti ze současného dění, tak o nich tu a tam něco písnu.
Absolvoval jsem cestu k andragogice a pokouším se ještě o postgrad. sociologii.

Seznam rubrik