- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Občas mne pobaví, jak si někteří laici ( a i někteří věřící ), představují víru. Tedy ta primitivní idea, že Bůh je jakýsi dobrotivý pantáta, kterému když hodíme minci, tak nám vypadne poukázka na štěstí. A když ne, tak nevypadne.
Pochopit některé věci, které se okolo nás dějí, nedovedou ani slovutní filosofové, jejichž základní životní úděl je o tom přemýšlet. Jakkoli to zní hrozně, tak smrt člověka, ale třeba i mnoha lidí (Židé za šoa), má svůj jakýsi význam a vzkaz pro ty ostatní. Dokonce třeba i smrt dítěte v rodině, jakkoli je to šílené a nepochopitelné. Otázka teodicey (jak to mohl Bůh dopustit, když je to čiré zlo?) je jednou ze zásadních otázek lidské rasy. Docela dobře o tom mluví kupř. Tomáš Halík v jedné ze svých promluv na pohřbu mladé maminky se dvěma dětmi, které zahynuly při autonehodě a na světě zůstal samotný otec a manžel.
Zklamáním z víry prošli i mnozí mystikové - svatý Jan od Kříže, Faustyna Kowalská a mnoho dalších velkých lidí.
Bůh se nedá koupit.
Vlastimile, přeji hezký poslední adventní víkend.
Tak alespoň něco že Vás pobaví.
To víte každý nedosahuje Vaší kapacity chápání, tak buďte trochu tolerantní.
jak byla v souladu s boží vůlí včerejší tak strašně krutá smrt horníků poctivě a tvrdě pracujících chlapů a tátů od rodin?
Kde byl ten váš všemocný milosrdný Bůh? Jak vysvětlí dětem že se tatínek na vánoce nevrátí domů?Ty kecy a lži jim životy nevrátí
Jako ateista říkám, že tohle je hodně laciné. Ostatně, smrt těch horníků nebyla o nic krutější než např. úmrtí při autonehodách, která připadají cca dvě na každý den.